2016-12-30, 19:56
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Öh, jag gjorde det SKITENKELT för henne att svara på min fråga. Fetade den, skrev den igen, och citerade henne.

Men inte ens ett svar från hennes sida. Det var inte direkt en avancerad fråga heller, utan snarare hennes syn på gruppens framtid.

Men jag antar att man måste skriva en wall of text som dig, utan att få ut ett piss. Kort och koncist fungerar tydligen inte längre.

Custom_made, ingen diss menad från min sida. Anmäl henne du. Min poäng är att det inte spelar någon roll hur frågan ställs om den utmanar en uppblåst självbild, hos grupp eller individ. Den kommer förmodligen inte besvaras. Men vägran att svara är samtidigt ett väldigt talande svar i sig. That's all.

Du är också varmt välkommen att skicka PM om du har synpunkter på hur jag diskuterar så slipper vi förorena tråden med ännu mer OT om du vill
Citera
2016-12-30, 19:58
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Custom_made, ingen diss menad från min sida. Anmäl henne du. Min poäng är att det inte spelar någon roll hur frågan ställs om den utmanar en uppblåst självbild, hos grupp eller individ. Den kommer förmodligen inte besvaras. Men vägran att svara är samtidigt ett väldigt talande svar i sig. That's all.

Du är också varmt välkommen att skicka PM om du har synpunkter på hur jag diskuterar så slipper vi förorena tråden med ännu mer OT om du vill
Hon svarar ju på andra, därför jag skriver att hon är ett troll, då min fråga var seriös och svårt att uppfattas som oseriöst.
Citera
2016-12-30, 20:07
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du kanske lyckas svara på två enkla frågor som ingen ännu lyckats med, som sagt sig vara positiva till gruppen.

1. Om jag t ex skulle vara aktiv sverigedemokrat och mot näthat så skulle jag vara hjärtligt välkommen?

2. Om jag t ex på sociala medier skrev saker som "Lägg ner nu... det smartaste som kommit ur din mun är min stenhårda kuk" eller "Precis det där sa din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!" så skulle jag vara en näthatare och inte alls vara välkommen utan istället någon vars hat skulle bekämpas?

Båda frågorna är redan besvarade av andra medlemmar av gruppen.
Citera
2016-12-30, 20:11
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Helt utan konspirationsteorier kan man konstatera att JÄH aktioner faktisk tar ställning i sakfrågan, något som inte var syftet. Syftet var ju att motverka hot, hat och rasism (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Här är ett annat exempel där JÄH anhängare anklagar FriaTider för lögn och för att sakna källor. Det intressanta är att tydliga källor finns, men JÄH-anhängarna verkar kommentera utan över huvud taget satt sig in i frågan (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

JÄH'are har åsikter som alla andra.

Alla är inte perfekta, som svar på din 2:a fråga
Citera
2016-12-30, 20:15
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs

Det skulle underlätta om de besvarades här på Flashback, i samma tråd som frågorna ställdes.

Tips! När någon ber dig länka till inläggen du påstår finns till bemöter du dem med antingen en härskarteknik eller att du inte har tid, det borde göra susen. I värsta fall kan du slingra dig med nåt om att du inte gör tjänster åt nazister eller liknande.

Fina, modiga du.
Citera
2016-12-30, 20:35
Medlem
Citat:
JÄH'are har åsikter som alla andra.

Alla är inte perfekta, som svar på din 2:a fråga
När det gäller första påståendet (att JÄH tar ställning i en sakfråga, detta gällde anhöriginvandring), så hittade jag massor av #jahärhär signerade kommentarer som inte bemötte hat (för det fanns nästan inte), men som tog ställning för anhöriginvandring. Jag klistrade in 6st. exempel.

- Visst kan jag förstå att JÄH-aktivister har en åsikt, fast när de agerar i grupp så blir det ju en form åsiktsstyrning. När gruppen har 40000+ medlemmar så blir inverkan på kommenterade trådar betydande. Det handlar då inte om att bemöta hat utan om att föra fram en åsikt. Politik med andra ord.

- Nej ingen är perfekt, men att så många JÄH går in i en tråd och börjar kommentera (artikeln om biblioteksstöket i FriaTider) och kritisera utan att över huvud taget ha satt sig in i frågan tyder ju på "Att de redan vet, vad de skall tycka innan de ens har läst artikeln" Detta är ju ett allvarligt problem, det kan ju bli hur fel som helst (och det blev det ju också) flera av JÄH-aktivisterna anklagade FriaTider för lögn, för att utpeka invandrare, för att sakna trovärdiga källor. Fast sanningen var att det var en artikel från TT, det fanns ingen rasism i den.
Citera
2016-12-30, 20:44
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag ställer dem till dig, inte formellt till någon grupp. Det påtalas ju med jämna mellanrum att var och en är ansvariga för vad de gör och inte gruppen som kollektiv. Vad är din åsikt om ovanstående?
Citera
2016-12-30, 20:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Är det nyttigt för en grupps framtid vars mål är att censurera diskussioner och kommentarer baserat utifrån sin egen världsbild att själv inte kunna bli kritiserat utifrån de parametrarna man tidigare satt upp för sitt eget censurerande?

Jag skrev frågan betydligt enklare förut, men jag menar exakt samma sak.
Citera
2016-12-30, 20:54
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Alla ni som kritiserat #jagärhär kan ställa frågor till mig återigen. Eftersom tråden nu blivit mogen för en summering. Iaf en summering för min del. Låt oss säga att ni ställer 5 av de viktigaste ni vill ha svar på. Försök att hålla er kort och koncist så långt det går. Samt utan briljerande intellekt :-). Gör gärna uppställningen i nummerordning med space emellan så det blir lätt för alla att följa. Inkl. mig som ska svara .

Typ:
1.
2.
3. o.s.v.

Kan inte lova jag svarar varken idag eller imorrn, då det är nyårsafton.
Frågorna ska ställas utan ironi, härskarteknink etc, etc. You got the picture.

Mvh
NoMoreTjafs
Citera
2016-12-30, 21:09
Medlem
Citat:
Gillar att jag upprepat min fråga till gruppmedlemmar säkert 3 gånger i tråden redan och det väljs efter behag vilka frågor som svaras på.

Denna ulla persson är ett troll av hög rang, kan vi inte få henne avstängd från forumet på något sätt?
Du tänker på ullipersson.
Nej nej.....varje inlägg hon skämmer ut sig i är positivt. Vi ska välkomna samtliga JÄH-tomtar till Flashback.
Citera
2016-12-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Jo, det är förstås en oönskad bieffekt för #jäh men när de ger sig in i ett kommentarsfält så är det ju meningsmotståndarnas kommentarer de vill tysta, inte artikeln i sig. När det kommer till fria tider så verkar de ju undvika att kommentera och har gått över till att uppmana till att enbart anmäla och inte kommentera t.ex. i fallet med fria tiders facebooksida "utvisa kriminella invandrare".

Det vi ser är alltså en annan effekt som kanske borde benämnas #jäh-effekten. Streisandeffekten handlar ju om att få spridning just på något man försöker tysta ned, inte att få få spridning på något man möjligtvis ogillar i samband med att man tystar något annat.

Detta är viktigt. Vår första kommentar måste vara : Läs artikeln ordentligt innan du kritiserar den.

Detta kan slå hårt tillbaka mot naiva gruppmedlemmar.
Citera
2016-12-30, 21:13
Medlem
Citat:
Hon svarar ju på andra, därför jag skriver att hon är ett troll, då min fråga var seriös och svårt att uppfattas som oseriöst.

Spänn av......hon har slutat skriva.............hon tyckte väl sig bli hatad av alla kritiska frågor. Hon har helt enkelt fegat ur.........njut av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in