Citat:
Ursprungligen postat av
NoMoreTjafs
JÄH'are har åsikter som alla andra.
Alla är inte perfekta, som svar på din 2:a fråga
När det gäller första påståendet (att JÄH tar ställning i en sakfråga, detta gällde anhöriginvandring), så hittade jag massor av #jahärhär signerade kommentarer som inte bemötte hat (för det fanns nästan inte), men som tog ställning för anhöriginvandring. Jag klistrade in 6st. exempel.
- Visst kan jag förstå att JÄH-aktivister har en åsikt, fast när de agerar i grupp så blir det ju en form åsiktsstyrning. När gruppen har 40000+ medlemmar så blir inverkan på kommenterade trådar betydande.
Det handlar då inte om att bemöta hat utan om att föra fram en åsikt. Politik med andra ord.
- Nej ingen är perfekt, men att så många JÄH går in i en tråd och börjar kommentera (artikeln om biblioteksstöket i FriaTider) och kritisera utan att över huvud taget ha satt sig in i frågan tyder ju på
"Att de redan vet, vad de skall tycka innan de ens har läst artikeln" Detta är ju ett allvarligt problem, det kan ju bli hur fel som helst (och det blev det ju också) flera av JÄH-aktivisterna anklagade FriaTider för lögn, för att utpeka invandrare, för att sakna trovärdiga källor. Fast sanningen var att det var en artikel från TT, det fanns ingen rasism i den.