2016-12-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Alla ni som kritiserat #jagärhär kan ställa frågor till mig återigen. Eftersom tråden nu blivit mogen för en summering. Iaf en summering för min del. Låt oss säga att ni ställer 5 av de viktigaste ni vill ha svar på. Försök att hålla er kort och koncist så långt det går. Samt utan briljerande intellekt :-). Gör gärna uppställningen i nummerordning med space emellan så det blir lätt för alla att följa. Inkl. mig som ska svara .

Typ:
1.
2.
3. o.s.v.

Kan inte lova jag svarar varken idag eller imorrn, då det är nyårsafton.
Frågorna ska ställas utan ironi, härskarteknink etc, etc. You got the picture.

Mvh
NoMoreTjafs

OK!

1 Är ni helt neutrala i frågan om anhöriginvandring? D v s är det OK att vara medlem om man är negativ till anhöriginvandring.
2. Är ni neutrala beträffande SD, d v s betraktar ni SD som vilket parti som helst?
Citera
2016-12-30, 21:21
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Alla ni som kritiserat #jagärhär kan ställa frågor till mig återigen. Eftersom tråden nu blivit mogen för en summering. Iaf en summering för min del. Låt oss säga att ni ställer 5 av de viktigaste ni vill ha svar på. Försök att hålla er kort och koncist så långt det går. Samt utan briljerande intellekt :-). Gör gärna uppställningen i nummerordning med space emellan så det blir lätt för alla att följa. Inkl. mig som ska svara .

Typ:
1.
2.
3. o.s.v.

Mvh
NoMoreTjafs

Du har min fråga i ett inlägg jag citerade från dig nått inlägg upp!

Skriver den igen och fetar så den inte går att missa:

Är det nyttigt för en grupps framtid vars mål är att censurera diskussioner och kommentarer online (baserat på sin egen världsbild om vad som är rätt och fel) att själv inte kunna bli kritiserade utifrån de parametrarna man tidigare satt upp för sitt eget censurerande?
Senast redigerad av Custom_made 2016-12-30 kl. 21:29.
Citera
2016-12-30, 21:24
Medlem
Citat:

Typ:
1.
2.
3. o.s.v.

Mvh
NoMoreTjafs
Skulle också vilja se ett svar på ChristianX:s frågor. Han har upprepat dem säkert tre gånger men inte fått någon respons på dem ännu såvitt jag sett i alla fall. De är viktiga för att förstå ert projekt.

Citat:
1. Om jag t ex skulle vara aktiv sverigedemokrat och mot näthat så skulle jag vara hjärtligt välkommen?

2. Om jag t ex på sociala medier skrev saker som "Lägg ner nu... det smartaste som kommit ur din mun är min stenhårda kuk" eller "Precis det där sa din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!" så skulle jag vara en näthatare och inte alls vara välkommen utan istället någon vars hat skulle bekämpas?

Edit: Kom just på att Greeder avfärdade ettan med argumentet "allas lika värde". Men tvåan då?
Citera
2016-12-30, 21:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Hon svarar ju på andra, därför jag skriver att hon är ett troll, då min fråga var seriös och svårt att uppfattas som oseriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Spänn av......hon har slutat skriva.............hon tyckte väl sig bli hatad av alla kritiska frågor. Hon har helt enkelt fegat ur.........njut av det.
Det kan ju också hända att hon blev ombedd av ledningen att sluta skriva i tråden.

Vi talar trots allt om en toppstyrd grupp som uttalat att de inte vill att det ska ske någon intern diskussion om hur gruppens arbete utformas, vilket var exakt det som en för dem identifierbar medlem nu fick frågor om och uppmanades svara på i den här tråden.

Vi vet också att de läser tråden.

Jag skulle därför inte bli förvånad om just den här medlemmen belagts med munkavle. Jag hoppas att hon själv drar några slutsatser om så skett.
Citera
2016-12-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det kan ju också hända att hon blev ombedd av ledningen att sluta skriva i tråden.

Vi talar trots allt om en toppstyrd grupp som uttalat att de inte vill att det ska ske någon intern diskussion om hur gruppens arbete utformas, vilket var exakt det som en för dem identifierbar medlem nu fick frågor om och uppmanades svara på i den här tråden.

Vi vet också att de läser tråden.

Jag skulle därför inte bli förvånad om just den här medlemmen belagts med munkavle. Jag hoppas att hon själv drar några slutsatser om så skett.

Sant.

Jag är övertygad om att gruppen ska prioritera Facebook och undvika Flashback.
Frågan är dock hur de ska sprida sin snällhet utan att medlemarna måste komfronteras med sakfrågorna.
Citera
2016-12-30, 21:55
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Sant.

Jag är övertygad om att gruppen ska prioritera Facebook och undvika Flashback.
Frågan är dock hur de ska sprida sin snällhet utan att medlemmarna måste konfronteras med sakfrågorna.

Det är så mycket enklare att få meningsmotståndarna avstängda på Facebook än Flashback så för att de ska vinna så förstår man att de satsar fullt på Facebook.
Synd att jäh inte erkänner att dom vill få oss censurerade och borttagna, vi hotar deras vanställda världsbild.
Citera
2016-12-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Det är så mycket enklare att få meningsmotståndarna avstängda på Facebook än Flashback så för att de ska vinna så förstår man att de satsar fullt på Facebook.
Synd att jäh inte erkänner att dom vill få oss censurerade och borttagna, vi hotar deras vanställda världsbild.
Just därför är det viktigt att hålla liv i denna tråd.
Citera
2016-12-30, 22:51
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Just därför är det viktigt att hålla liv i denna tråd.

Självklart, desto mer man retar upp dem desto mer chanser får Vi att få dem att visa sitt rätta jag, som jag inte tror är så gulligt och rosenrött som de vill få det till.
Citera
2016-12-30, 23:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag undrar lite om hur mycket daglig kontakt medlemmarna i den här gruppen har med migranter.

Alltså inte så att de direkt arbetar med och tjänar pengar på migranterna, utan om de har "fronterfarenhet", alltså från badhus, bibliotek, ordningsvakt, polis, skolvaktmästare, plit på fängelse, akutmottagning, handläggare på soc och så vidare. Tagit nåra dödshot. Blivit kallad svennehora. Fått en raket på sig. Blivit kallad rasist.

Joseph Goebbels kom ca 1944 fram till att folk inte trodde på medierna längre, utan de enda som folk fortfarande litade på var frontsoldater på permission. Så då tog man ut pålitliga frontsoldater på permanent permission mot att de trovärdigt spred ut propaganda på hemmaplan, typ pratade om hur säker segern var för de andra i luftskyddsbunkern.

Jag tror att om jäh skulle kunna ha nån framgång alls måste det nog vara badvakter, ordningsvakter och sjuksköterskor som stod för propagandan. Som jäh:s representanter ter sig nu är propagandan helt enkelt för grov för att nån skall gå på den.

Fast man skulle nog behöva betala badvakter, akutsköterskor och skolvaktmästare för att de skulle tala trovärdigt om "Endsieg", efter "utmaningarna".
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-12-30 kl. 23:37.
Citera
2016-12-31, 09:20
Medlem
Belavias avatar
Kan man dra slutsatsen att JÄH tycker om flashback? Skulle de tycka att flashback var minsta hatiskt, då skulle de ju vara här och sprida sin kärlek?

De kan ju inte få oss avstängda, men de är ju inte intresserade av det, de vill bara sprida kärlek!

Anar man lite hyckleri?

#jagärhycklare
Senast redigerad av Belavia 2016-12-31 kl. 09:23.
Citera
2016-12-31, 10:55
Medlem
Citat:

Typ:
1.
2.
3. o.s.v.

Mvh
NoMoreTjafs
Det verkar på dig som om du tror att Flashback består av en enhetlig grupp, där du/ni kan bestämma hur diskussionen skall föras. Så är det inte, Flashback medlemmarna är individer som inte låter sig regisseras av åsiktsförtryckande grupper. Du kan nog räkna med att den här tråden aldrig blir "mogen", tråden kommer att leva och JÄH aktioner kommer att granskas.

Personligen har jag inga frågor till JÄH, utan kan bara konstatera att JÄH inte lever upp till sina mål. Man är inte opolitiska. Man tar tydligt ställning i sakfrågor. Medlemmarna är så uppfyllda av målet att "vinna tävlingen om toppkommentarer", så att man inte ens har tid att sätta sig in i frågorna eller läsa artiklarna. JÄH gör sig på det sättet själva till en "skrikorganisation" där man nöjer sig med att skrika högst och mest. Sakliga debatter förekommer inte utan kommentarsfälten dränks av ofta naiva kommentarer och "kärlek".

Risken är uppenbar att JÄH skrämmer bort människor som med all rätt ifrågasätter hur det svenska samhället förändras. För att ge ett exempel så gick JÄH medlemmar in i debatten om badtider och massor med svenska kvinnor tog ställning för könsseparedade badtider. Det fanns två kvinnor med MENA klingande namn, båda dessa var kritiska till könsseparedade badtider och varnade för att det fanns kvinnoförtryckande religiösa krafter bakom könsseparedade badtider. Tyvärr är det så här det blir när JÄH jagar rasister, sakliga kritiska kommentarer dränks av toppstyrda JÄH-aktivister och en välbehövd debatt tystas.

Jag hoppas att JÄH inser att deras toppstyrda maskineri för att sprida åsikter är osunt. Tänk er att det uppstår fler grupper, kanske inför ett val, som bekämpar varandra på det sätt som nu JÄH bekämpar individer, olika grupperingar som med massaktioner tävlar om att skriva flesta kommentarer. Vi har då fått ett obehagligt samhälle där inte enskilda kan göra sin röst hörd. Det JAH sysslar med liknar väldigt mycket en "valkampanj", är det de vi skall ha, kampanjorganisationer som leder debatten i kommentarsfälten istället för enskilda individer som utrycker sina åsikter?

Vi får hoppas att JÄH inser att de håller på med något som är odemokratiskt och lägger ned innan det organiseras fler grupper som anser sig ha monopol på vad som är rätt och fel och att det slutar med "ett krig i kommentars fälten" mellan olika toppstyrda grupperingar.
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-31 kl. 11:01.
Citera
2016-12-31, 11:08
Bannlyst
Fråga till jäh

Hur ser ni på senaste veckans raketattacker som nästan uteslutande begåtts av nysvenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in