Citat:
Ursprungligen postat av
NoMoreTjafs
Alla ni som kritiserat #jagärhär kan ställa frågor till mig återigen. Eftersom tråden nu blivit mogen för en summering. Iaf en summering för min del. Låt oss säga att ni ställer 5 av de viktigaste ni vill ha svar på. Försök att hålla er kort och koncist så långt det går. Samt utan briljerande intellekt :-). Gör gärna uppställningen i nummerordning med space emellan så det blir lätt för alla att följa. Inkl. mig som ska svara
.
Typ:
1.
2.
3. o.s.v.
Kan inte lova jag svarar varken idag eller imorrn, då det är nyårsafton.
Frågorna ska ställas utan ironi, härskarteknink etc, etc. You got the picture.
Mvh
NoMoreTjafs
Det verkar på dig som om du tror att Flashback består av en enhetlig grupp, där du/ni kan bestämma hur diskussionen skall föras. Så är det inte, Flashback medlemmarna är individer som inte låter sig regisseras av åsiktsförtryckande grupper. Du kan nog räkna med att den här tråden aldrig blir "mogen", tråden kommer att leva och JÄH aktioner kommer att granskas.
Personligen har jag inga frågor till JÄH, utan kan bara konstatera att JÄH inte lever upp till sina mål. Man är inte opolitiska. Man tar tydligt ställning i sakfrågor. Medlemmarna är så uppfyllda av målet att "vinna tävlingen om toppkommentarer", så att man inte ens har tid att sätta sig in i frågorna eller läsa artiklarna. JÄH gör sig på det sättet själva till en "skrikorganisation" där man nöjer sig med att skrika högst och mest. Sakliga debatter förekommer inte utan kommentarsfälten dränks av ofta naiva kommentarer och "kärlek".
Risken är uppenbar att JÄH skrämmer bort människor som med all rätt ifrågasätter hur det svenska samhället förändras. För att ge ett exempel så gick JÄH medlemmar in i debatten om badtider och massor med svenska kvinnor tog ställning för könsseparedade badtider. Det fanns två kvinnor med MENA klingande namn, båda dessa var kritiska till könsseparedade badtider och varnade för att det fanns kvinnoförtryckande religiösa krafter bakom könsseparedade badtider. Tyvärr är det så här det blir när JÄH jagar rasister, sakliga kritiska kommentarer dränks av toppstyrda JÄH-aktivister och en välbehövd debatt tystas.
Jag hoppas att JÄH inser att deras toppstyrda maskineri för att sprida åsikter är osunt.
Tänk er att det uppstår fler grupper, kanske inför ett val, som bekämpar varandra på det sätt som nu JÄH bekämpar individer, olika grupperingar som med massaktioner tävlar om att skriva flesta kommentarer. Vi har då fått ett obehagligt samhälle där inte enskilda kan göra sin röst hörd. Det JAH sysslar med liknar väldigt mycket en "valkampanj", är det de vi skall ha, kampanjorganisationer som leder debatten i kommentarsfälten istället för enskilda individer som utrycker sina åsikter?
Vi får hoppas att JÄH inser att de håller på med något som är odemokratiskt och lägger ned innan det organiseras fler grupper som anser sig ha monopol på vad som är rätt och fel och att det slutar med "ett krig i kommentars fälten" mellan olika toppstyrda grupperingar.