Citat:
Du är en god representant för #jagärhär. Debatten ska ske på mina villkor eller inte alls. Det fungerar bara när du har många med dig, när ni i grupp kan forma en diskussion utifrån ert blotta antal. I ett sammanhang där du står ensam framgår det med smärtsam tydlighet att du inte har förmåga att svara konkret på en enda fråga. Alla ni som kritiserat #jagärhär kan ställa frågor till mig återigen. Eftersom tråden nu blivit mogen för en summering. Iaf en summering för min del. Låt oss säga att ni ställer 5 av de viktigaste ni vill ha svar på. Försök att hålla er kort och koncist så långt det går. Samt utan briljerande intellekt :-). Gör gärna uppställningen i nummerordning med space emellan så det blir lätt för alla att följa. Inkl. mig som ska svara .
Typ:
1.
2.
3. o.s.v.
Kan inte lova jag svarar varken idag eller imorrn, då det är nyårsafton.
Frågorna ska ställas utan ironi, härskarteknink etc, etc. You got the picture.
Mvh
NoMoreTjafs
Typ:
1.
2.
3. o.s.v.
Kan inte lova jag svarar varken idag eller imorrn, då det är nyårsafton.
Frågorna ska ställas utan ironi, härskarteknink etc, etc. You got the picture.
Mvh
NoMoreTjafs
Citat:
Vi känner mallen. Diskussionsdödaren #jagärhär kommer avlossa en skur inlägg i stil med "ungdomar har alltid bråkat i Sverige", kryddat med exempel på när "svenska skitungar" angripit egen egendom och vittnesmål från 60-talet. Om någon länkar till statistik som visar på en ökning så kommer motangreppet "men även om det ökat handlar det om enskilda individer" kombinerat med "jag förstår inte vad det här har med etnicitet att göra". Som strössel ser vi sorgsna små avståndstaganden mot allt (icke-existerande) "hat" i tråden. Egna inlägg kommer #jagärhär aldrig behöva underbygga av den enkla anledningen att det inte finns något att underbygga - inläggen saknar som regel helt substans. Med andra ord, ingen analys djupare än "det är förhållandevis unga män som gör detta" kommer att tillåtas där #jagärhär lägger sin bombmatta av "argument".
Medlemmarna tror att syftet är att argumentera, "lyfta debatten" och fylla tråden med kärlek. Det som sker är att de kväver debatten vilket också är i linje med vad Mina Dennert önskar. Minns att hon är starkt kritisk till att medierna rapporterar om nyheter som kan leda till att läsarna reagerar fel. Utifrån den ståndpunkten kritiserade gruppen svt när de publicerade nyheten om mannen med romskt ursprung som helt oprovocerat knuffade en för honom okänd kvinna nedför en trappa. Sådana nyheter får människor att tänka fel, bättre att tysta.
Som någon skrev i tråden, det här är diskussionsfältens motsvarigheter till vuvuzelor. Skillnaden är att de som blåste i riktiga vuvuzelor gjorde det i syfte att tysta - medlemmarna i #jagärhär är inte lika skarpa, de blåser på order av ledningen och de är övertygade om att de blåser för att det låter så vackert.