2017-01-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Var någonstans skrev jag irriterad? Om du ska använda citat så gör det på rätt sätt.. det där var inget citat från min kommentar

Det där var ett citat från en av medlemmarna i er FaceBook-grupp. Jag har inte påstått att du skrivit något sådant. Om du ska diskutera här, så var vänlig och häng med lite bättre i vad som skrivs i tråden.
Citera
2017-01-11, 14:54
Medlem
Citat:
minska hat

Du tror alltså att #jagärhär påverkar debattörers känslor på ett sådant sätt att om jag känner att jag hatar något så hatar jag detta något mindre efter er framfart?
Citera
2017-01-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Det där var ett citat från en av medlemmarna i er FaceBook-grupp. Jag har inte påstått att du skrivit något sådant. Om du ska diskutera här, så var vänlig och häng med lite bättre i vad som skrivs i tråden.

OBS att jag nu hjälpt till med att göra nätet till en bättre plats, genom att uppmana dig till mera vänlighet.
Citera
2017-01-11, 15:05
Medlem
Citat:

Ska du citera någon så borde rimligtvis den du citerar stå med? Eller? Jag kan sitta och skriva ihop en massa citat och sen skriva att det kommer från någon. Det är ju inte så svårt. Kan de flesta göra.
Citera
2017-01-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du tror alltså att #jagärhär påverkar debattörers känslor på ett sådant sätt att om jag känner att jag hatar något så hatar jag detta något mindre efter er framfart?

Har jag påstått det?
Citera
2017-01-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ska du citera någon så borde rimligtvis den du citerar stå med? Eller? Jag kan sitta och skriva ihop en massa citat och sen skriva att det kommer från någon. Det är ju inte så svårt. Kan de flesta göra.

Jag kan hålla med om att det var lite slarvigt av mig att inte direkt-citera här.

Dock finns det ett inlägg jag skrivit strax ovanför i tråden där jag direkt citerar samma mening, och där det finns "källhänvisning" i form av inlägg från #jagärhär:s Facebook-grupp. Eftersom du kom med ett påhopp - vilket inte ökar vänligheten på nätet - så påpekade jag, helt vänligt, att medlemmar av din grupp kör med samma snack (eller floskler).
Citera
2017-01-11, 15:21
Medlem
Citat:
Har jag påstått det?

Kanske dags att du dricker en kopp uppiggande eftermiddags-kaffe - eller åtminstone örtte - du verkar trött.
Citera
2017-01-11, 15:34
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med om att det var lite slarvigt av mig att inte direkt-citera här.

Dock finns det ett inlägg jag skrivit strax ovanför i tråden där jag direkt citerar samma mening, och där det finns "källhänvisning" i form av inlägg från #jagärhär:s Facebook-grupp. Eftersom du kom med ett påhopp - vilket inte ökar vänligheten på nätet - så påpekade jag, helt vänligt, att medlemmar av din grupp kör med samma snack (eller floskler).

Jag har inte kommit med några påhopp alls i mina kommentarer. Floskler? Vad skulle det vara då? Att jag svarar den som tycker det jag skriver är härskarteknik? Det var ett svar på ett direkt påstående.
Citera
2017-01-11, 15:44
Medlem
Citat:
Jag har inte kommit med några påhopp alls i mina kommentarer. Floskler? Vad skulle det vara då? Att jag svarar den som tycker det jag skriver är härskarteknik? Det var ett svar på ett direkt påstående.

Det är givetvis en definitionsfråga vad man upplever som påhopp.

Du skrev:
"Börjar man med att prata om härskarteknik och bla bla bla är du antingen psykolog eller intresserad av psykologi. De börjar nästan alltid med sånt tramssnack nämligen direkt innan man vill komma med det man vill säga."

Men jag noterar att du gillar att hålla dig på det här ytliga planet och "tjafsa" om petitesser. OM du verkligen vore intresserad så finns det en hel del välskrivna inlägg i tråden som går mera på djupet i ämnet #jagärhär:s existens.
Citera
2017-01-11, 15:47
Medlem
https://www.facebook.com/svtnyheter/...97783273584541
Vinkling typ: Det är egentligen inte otryggare
Citat:
Rebecca Grönvall Känner jag mig otrygg ensam? Ja. Men mindre nu än vad jag gjorde för fem år sedan. Ser mer folk ute på stan, och då är det inte lika obekvämt även om man är ensam.
Rebecca känner sig tydligen tvungen att kommentera artikeln om den ökade otryggheten med att hon känner sig tryggare än för fem år sedan. Hon känner sig tryggare för att hon ser mer folk på stan. Hade hon läst artikeln så hade hon förstått att de sexuella övergreppen ökat med över 100% bara på några år. Och att den ökade otryggheten faktisk har en konkret bakgrund. I artikeln framgår det ganska tydligt att otryggheten är relaterad till invandring även om de inte skrivs rakt ut.

För Rebecca är det viktigare att tysta orsakerna till otryggheten än att lyfta upp den och komma tillrätta med dem. Det blir ganska obehagligt när inlägget som, uppenbart är något tafatt försök att tysta en debatt om varför otryggheten har ökat, helhjärtat gillas av kvinnor. På något sätt uppfattar jag det som om många kvinnor accepterar ökat otrygghet i utbyte mot att orsakerna tystas.

Det samma verkar gälla för övriga JÄH-aktivister, det finns en så stark vilja att vara i opposition till invandringskritiker att man är beredd att indirekt stödja våld, religiöst förtryck och skönmåla problem som är invandringsrelaterade.

Vinkling: Skyll på männen
Citat:
Maja Li Andersson Jag är rädd för män. Det är utan tvekan flest män som misshandlar, våldtar, hotar och skapar otrygghet. Jag vågar inte längre ha politiska symboler i form av knappar eller en tygpåse med tryck etc pga rädsla för att blir påhoppad och misshandlad av män som hatar feminister. Som kvinna som pratar mycket med andra kvinnor i alla åldrar har jag en ganska klar bild över vart de största hoten mot oss finns och den gemensamma nämnaren är män! Blir alldeles matt av att det nu försöks framställas som att det beror på att vi tagit emot asylsökande. Kvinnor har under många många år försökt få gehör för de stora problemen med kvinnohat och mäns våld mot kvinnor men män i allmänhet har inte riktigt lagt energi på det. Nu helt plötsligt heter det "rör inte våra kvinnor". Så sorgligt!
Maja Li är rädd för män! Det sexuella våldet har ökat med över 100% sedan 2012 och det är alla mäns fel

Vinkling: Förneka
Citat:
Kjell Wallin I den här tråden härskar falska nyheter, desinformation och 🐂💨 kommentarer, man mår bokstavligen illa ....
Faktum är att det inte finns något hot, hat eller rasism alls i denna tråd om den ökade otryggheten. Ändå känner sig flera (troligen JÄH-aktivister) manade att komma med olika förklaringar som kan vara vad som helst, bara de inte är invandringsrelaterade.

Tydligen så har det blivit vanligt att ALLA män visslar och ropar efter kvinnor. Det är någon trend som absolut inte kan ha med invandring att göra
Citat:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...er-standig-oro
Louise Clerton känner sig sällan rädd hemma i bostadsområdet. Men på stan är det annorlunda.

– Det är väl framförallt i stora folksamlingar, konserter, festivaler och så. Och ofta runt T-centralen. Där kan det vara personer som ropar efter en, säger hon.

Visslar och ropar saker
Isabelle Rosdahl fyller i.

– Det är sällan som jag kan gå där utan att känna mig otrygg, för man hör hela tiden att killar visslar och ropar saker. Det är ständigt återkommande när man är ute, inte bara på kvällarna utan hela tiden.

Är det sådana saker man är rädd att råka ut för, sexuella trakasserier och liknande?

– Ja, bland unga tjejer är det nog det. Man är inte så rädd för våldsbrott, säger Louise Clerton.
Det är en väldigt trist utveckling när det sexuella våldet ökar och vissa kvinnor pekar ut alla män kollektivt. På det här sättet bidrar kvinnor till en onödig polarisering, varför detta behov av bortförklaringar. Det är knappast sannolikt att svenska män börjat vissla och ropa efter kvinnor och att de står för en 100% ökning av sexuellt våld sedan 2012. Något annat har hänt, men nämn inte elefanten i rummet
Citera
2017-01-11, 16:43
Medlem
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...r-forskrackta/

Några tänkvärda ord från Katerina Janouch som JÄH-aktivister borde ta till sig
Citat:
Jag själv är egentligen ointressant i den här frågan, detta handlar om sakfrågor och verklighet i ett samhälle som är under press. Om vi inte kan diskutera öppet är vi illa ute. Om de som kritiserar politiker beskrivs som rasister, fascister och nazister är jag verkligen livrädd för vad som sker i Sverige.

Vi behöver se nyktert på problem utan att censurera eller svartmåla den som faktiskt berättar att kejsaren ÄR naken. Många människor ser vad som händer i samhället. Till skillnad från andra har jag en plattform att tala från. Den plattformen är jag villig att använda och jag står kvar här, jag tar gärna debatten. Fler borde göra det.

Jag talar utifrån min kärlek till Sverige. Och den man älskar ska man ge tuff kärlek. Välkänt sedan länge i dysfunktionella hem.
Citera
2017-01-11, 16:55
Medlem
PR-byrån Gullers delar sedan två år tillbaka priset Årets samhällsaktör. Nomineringarna presenterades idag. Gissa vilka som finns med på listan?

http://www.dagensopinion.se/de-kan-b...enligt-gullers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in