Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du sätter själv r-ordet inom citat och då är det faktiskt bättre att använda ett annat ord, nämligen kultur. Det är ju oomtvistligt så att svensk mentalitet över tiden varit att göra rätt för sig, nästan över hövan. Ibland så till den milda grad att man misstänkliggör andra även inom de egna leden. Det är den svenska kulturen på gott och ont.

Andra kulturer bär med sig sina referensramar och de sitter rätt djupt. De lär sannerligen inte ändra sig i brådrasket. Sedan att invandrare får »allt de vill ha« är ju en tendentiös generalisering.

Frågan i sig summerar upp i följande alternativ att tro på beroende på hur man ser på livet och människorna:

- Utlandsfödda av viss »ras« är mer brottsbenägna rent genetiskt.

- I länder med diktaturliknande förhållanden är fattigdomen mer utbredd och där fattigdom råder tenderar brottsstatistiken att vara högre.

Sluta lägg ord i munnen på mig.

Anledningen till cituationstecken var för att det är en bell-kurva, där det finns individer som inte följer de generella mönster samt att det inom vissa raser finns subgrupper som inte stämmer in på den.

Ska man dra det i svepande generaliserningar så får du vad du importerar. Importerar du somalia får du samma humankapital som byggde upp somalia om du inte kollar upp vilka som tillåts kommas som kanada gör eller gjorde...

Nyss var det socioekonomiska orsaker, sen var det kultur, sen är det att malmö ligger nära kontinenten och sen är det att månen är full...

Ras och kultur hänger givetvis ihop även om just det går att ändra, precis som att fattigdom, brott och utanförskap hänger ihop med intelligens, humankapital och en vilja att integreras.

Intelligens går inte att ändra på, humankapitalet kan man förbättra lite och viljan att integreras beror ju helt på vilka man tar hit och hur man lägger upp det hela.

Gör du ett system som gynnar brottslingar med lågt humankapital som vi har idag kommer vi att få fler såna. Gör vi om systemet så vi får hit intelligenta människor med högt humankapital kommer vi inte behöva prata om att göra såna här undersökningar beroende på härkomst...
Citera
2017-01-16, 21:40
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sv...-over-ursprung

Det var jättedum att föreslå detta, det måste vara bara inom sexualbrott, för det är relative.

sexuell kompetens skiljer sig mellan etnicitet, de svarta har mest, sen araberna tro jag, absolut finns undantag, t.ex. jag är en arab som har mer sexuell förmåga än de svarta.

Det måste betraktas från regering och även polis.
Citera
2017-01-16, 21:42
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Japp, våldsvänstern har förvisso "vunnit" genom sin beslutsamhet att genomsätta samhället med importerad våldsbrottslighet.

10% av unga kvinnor utsätts idag för sexualbrott - varje år ... du och likasinnade är uppenbarligen stolta över att ni är de ansvariga arkitekterna bakom det.

Det här,är en vinst i en miljöpartists hjärna,
Citera
2017-01-16, 21:43
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sv...-over-ursprung

Det var jättedum att föreslå detta, det måste vara bara inom sexualbrott, för det är relative.

sexuell kompetens skiljer sig mellan etnicitet, de svarta har mest, sen araberna tro jag, absolut finns undantag, t.ex. jag är en arab som har mer sexuell förmåga än de svarta.

Det måste betraktas från regering och även polis.

Jag håller med, sexualbrotten är det mest intressanta att göra statistik på.

Där känns det som att stora stora skillnader finns kulturellt.

Mvh /RingRing sthlm
Citera
2017-01-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Och vad ska du göra åt det? Slänga ut alla fattiga?

Pratar vi om brott är härkomst mer viktigt än fattigdom för att säga om någon kommer begå brott även om de hänger ihop.

Pratar vi om motsättningar kommer de alltid att finnas i form av ras, rikedomar och ideologi. Alla 3 kan leda till krig, men desto fler fattiga/ointegrerade man har som inte kan sköta sig själva i ett samhälle, desto närmre är man att någon av dessa 3 ska leda till just krig.

Jag tänker nog mer på att flytta än att kasta ut någon.
Citera
2017-01-16, 21:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det är just denna uppgivenhet jag pekar på, den kanske grundas i den svaga baktanken att samhällsvisionen är fel, stigmatiserandet av folkgrupper, kategorisering mot etnisk bakgrund, religiös tillhörighet, samtidigt som agendan strävar efter en försvagning av demokratiska rättigheter, det blir för mycket.
Jo, du känner att något inte riktigt stämmer trots ditt stinna hat.

Sverigedemokrater, nazister, fascister och allsköns högerextremt pack, gör er egna rapporter i stället för att skrika som stungna grisar.

Jag har en känsla av att manövern från SD egentligen var ett sätt att få lite publicitet, även denna gång med en offerkoftan på.

För att visa att problemet är marginellt, att det inte är någon större skillnad på folk, svenskar slåss på fyllan och passar på att våldta ibland (midsommarafton), fast de är få. Samma sak med våra invällare.

Tror gör man i kyrkan Göran, inte på Flashback, där slår man ner aphögern med slagkraftig argumentation.
Inte svar på mina viktiga frågor.
Gabrielle heter jag😉
Citera
2017-01-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
De flesta svenskar gör inte skillnad på folk utifrån ursprung,
Jodå. Det står i polisrapporterna.

Citat:
En sextonårig flicka blev angripen av ett stort antal pojkar som ”var utländska och talade dålig svenska” som försökte slita av henne kläderna. Några fotograferade händelsen. Flickan var på väg hem tillsammans med sin pojkvän från en fest då hon blev överfallen. Pojkvännen blev vittne till händelsen.

I en liknande situation överfölls två flickor av ett gäng om 10-20 killar med ”afrikanskt ursprung” som var 15-20 år gamla.

Vid ett överfall mot en flicka i en park ledde ett sexuellt ofredande till en fullbordad våldtäkt av flera killar i grupp. De hade tidigare varit på samma fest och såg henne lämna stället.

Vid ett överfall mot en 12-årig flicka uppgavs följande signalement; ” fyra män i 20-25 års ålder som såg ut att vara araber och talade utländska, möjligen arabiska dem emellan”. En förbipasserande ung man gick emellan och blev misshandlad.

En flicka uppgav att hon skulle kissa i en buske då tolv gärningsmän kom fram till henne
och ofredade henne sexuellt. I samband med detta hade gärningsmännen tillgripit målsägandes plånbok. ”Det sexuella ofredandet bestod bland annat i att okänd gärningsman tog målsägande på rumpan”.

En flicka på 17 år, vilken gick från ett köpcentrum, blev förföljd och stoppad av tre ”afrikanska killar” som angrep henne genom att klämma hennes rumpa så hårt att hennes byxor gick sönder.

En flicka på 13 år som går i särskola blev närmad av ”4-5 utländska killar” som talade svenska med brytning. De tog på henne, en i taget ”på ställen som hon inte tyckte om,
bland annat på hennes stjärt och på brösten.

Att svensken inte gjort skillnad på folk och folk innan skillnaden plötsligt uppenbarar sig i den omedelbara närheten och sedan i polisrapporterna är en annan sak. Men skillnaden blir tydlig också för svensken - till slut.
Citera
2017-01-16, 21:55
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SgtPatton
Pratar vi om brott är härkomst mer viktigt än fattigdom för att säga om någon kommer begå brott även om de hänger ihop.

Pratar vi om motsättningar kommer de alltid att finnas i form av ras, rikedomar och ideologi. Alla 3 kan leda till krig, men desto fler fattiga/ointegrerade man har som inte kan sköta sig själva i ett samhälle, desto närmre är man att någon av dessa 3 ska leda till just krig.

Jag tänker nog mer på att flytta än att kasta ut någon.
Typ som att alla i USA med italiensk ursprung, spansk ursprung, irlänsk ursprung och svensk ursprung krigar mot varandra.

Take a chill pill. Var inte rädd, det ordnar sig.

Men visst, Trump kanske inte släpper in oss vikingar hur som helst, vi är ju såna våldtäktsmän, mördare och tjuvar. Stackars goda hederliga amerikanare med bibeln i högsta hugg.
Citera
2017-01-16, 21:58
Medlem
Jerzy gjorde bort sig, som vanligt. Gillade Karlssons medverkan, han är alltid rakt på sak och tassar inte kring mjölkskålen.

SD kommer bli största parti 2018, lätt. Lätt! Svenskarna vill inte ha ett kaossamhälle, trots allt, och de inser nu att det enda som kan hindra att landet faller samman är att ge SD mandat.

Sent ska dumsvensken vakna.
Citera
2017-01-16, 22:00
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Jodå. Det står i polisrapporterna.

Att svensken inte gjort skillnad på folk och folk innan skillnaden plötsligt uppenbarar sig i den omedelbara närheten och sedan i polisrapporterna är en annan sak. Men skillnaden blir tydlig också för svensken - till slut.

Bra! du har ett "underlag", vetenskapligt metodik, en gnutta energi, det blir säkert bra.
Senast redigerad av Drullknull 2017-01-16 kl. 22:04.
Citera
2017-01-16, 22:01
Medlem
Citat:
Typ som att alla i USA med italiensk ursprung, spansk ursprung, irlänsk ursprung och svensk ursprung krigar mot varandra.

Take a chill pill. Var inte rädd, det ordnar sig.

Men visst, Trump kanske inte släpper in oss vikingar hur som helst, vi är ju såna våldtäktsmän, mördare och tjuvar. Stackars goda hederliga amerikanare med bibeln i högsta hugg.

Det handlar om humankapital och alla grupper du skriver om ligger runt 100 i IQ, vilket betyder att de som grupp kommer att bidra positivt till samhället.

Ta en titt på denna "truth about crime" eftersom du ger USA som exempel. Varför tror du trump sa att somalier var en trojansk häst?

https://www.youtube.com/watch?v=TVBJ5m3sGfk

41:51 in "sweet spot of criminality"
Senast redigerad av SgtPatton 2017-01-16 kl. 22:06.
Citera
2017-01-16, 22:04
Medlem
Citat:
Jag har som sagt inget emot statistik och forskning, vi kan hålla på med rasforskning om det är så. Men jag kan lova dig att man kommer fram till att människor är individer i alla fall. Jag säger inte att det finns kulturskillnader eller skillnader mellan olika människor men i slutändan är det inte det som styr i alla fall. Jag menar vad ska du göra om du vet att somalier t.ex. är dom som våldtar mest i hela världen, ska alla somalier som inte våldtar bli nekade att komma hit då. Berätta exakt konkret vad ni ska göra med eran statistik...

Jag tycker inte att sammanställning av statistik är rasforskning. Men om regeringen vill uppnå och menar allvar med de mål man ställt. bla om jämställdhet mellan könen och om att våld mot kvinnor ska upphöra.

Då kanske en titt i Brå statistik skulle hjälpa. Nu tror jag att det är en kraftig överrepresentation av MENA män som står för våldet mot kvinnor. Det kanske är fel det kanske är norska kvinnor som spöar sina svenska systrar.

Jag jämför om tex Mff ställer upp ett mål om att bli bästa svenska lag i fotboll och då behöver förstärkning, men man värvar bland konståkare för de är ju människor och individer oxå. Men då tror jag det blir omöjligt att uppnå målet. Det hade varit bättre att värva fotbollsspelare.

Man är inte seriös om man ställer upp höga mål men handlar i motsatt rikting. Nu vet jag att det finns våldsamma ojämlika svenska män och fredliga jämlika MENA män men gruppen MENA män och gruppen svenska män tror jag visar stora skillnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in