2017-02-26, 23:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, däremot förespråkar jag en konstitution som skyddar minoriteter mot majoritetens förtryck. Ungefär som i USA. Majoriteten tenderar att ändras från år till år och din syn på demokrati tillämpas som tur är ingenstans i världen.

Tack för att du förtydligade vart du stod för du fick det att framstå som att du vore anarkist och då hade vi nog båda vetat att det inte fanns någon som helst anledning att fortsätta diskutera då anarkister, nyliberaler och kommunister är lika omöjliga att ens diskutera någonting med då de anser att deras utopi är det absolut rätta när samhället egentligen endast är där för att begränsa oss från möjligheten att trycka ner varandra i en evig kamp om att vara störst, bäst och vackrast.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-02-26 kl. 23:20.
2017-02-26, 23:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, Ondahamstern, nu sitter du ju där och ljuger igen. Det finns 21 mottagninger i Texas. Inte 1. Varför är allt du har att komma med lögner? Är du sån i verkliga livet också? Folk måste i så fall tycka att du är bra jävla konstig.

https://www.google.se/search?q=plann...lf:1,lf_ui:4&*

Lär dig skillnaden mellan att ljuga och öppet erkänna att man är osäker och därmed säger att det inte är 100% säkert att det är så.

Hur var det där med att se saker som absolut?
2017-02-26, 23:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Lär dig skillnaden mellan att ljuga och öppet erkänna att man är osäker och därmed säger att det inte är 100% säkert att det är så.

Hur var det där med att se saker som absolut?
Allt jag gjorde var att googla: planned parenthood locations texas, så fick jag svaret. Du valde medvetet att sprida dynga och fake news och hoppades att ingen skulle komma på dig. Sån är du. Jag är en sån som gärna vill ta reda på fakta innan jag skriver. Men så är jag heller inte nån dyngspridare.
2017-02-26, 23:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Allt jag gjorde var att googla: planned parenthood locations texas, så fick jag svaret. Du valde medvetet att sprida dynga och fake news och hoppades att ingen skulle komma på dig. Sån är du. Jag är en sån som gärna vill ta reda på fakta innan jag skriver. Men så är jag heller inte nån dyngspridare.

Nej jag valde att inte googla.

Inget annat än endast det som står ovanför, du ska för övrigt inte påstå att folk medvetet sprider falska nyheter när du själv har ertappats med detta vid minst ett tillfälle och du har även gjort det med en stolthet.

Jag erkände redan från början att jag var osäker och därmed var öppen för att jag kunde ha fel vilket gör mig till en betydligt ärligare debattör än dig då jag är öppen för att jag kan ha fel och jag står för när jag kan ha fel till skillnad från många andra här på flashback som skapar nya konton när de har för många fel vilket egentligen underminerar dem själva då det är mänskligt att ha fel och ännu mänskligare och kunna erkänna att man har fel.
2017-02-27, 06:22
Medlem
Jag undrar lite över hur man kan tro att Trump kan sköta och styra landet när han inte kan klara av sin egen arbetsplats? Vita huset i kaos. Spicer vill se personalens mobiler. Är det Spicers idé eller är det Trumps? I morgon blir det åka av. Förhoppningsvis har Trump då klart för sig saker och ting så att han kan leda det här landet. Obamacare skulle ersättas med något nytt som täcker alla och är billigare än Obamacare. Hoppas han har det klart då som han lovade.

Även muren tar han väl upp i morgon? Något mer? Skattereformerna skulle ju vara klart nu så att detta borde han ingående prata om.

Eller blir det mest tal om att han egentligen vann folkets röster? Och att han är den president som har fått mest gjort på sina första fyra veckor? Och hur populär han är överallt?
2017-02-27, 06:44
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Obamacare skulle ersättas med något nytt som täcker alla och är billigare än Obamacare. Hoppas han har det klart då som han lovade.
Huh, repeal and replace menar du då?

https://www.youtube.com/watch?v=IOKICbRQF_E&t=618s
Samma narrativ som desperata etablissemanget försöker pådriva, och det är genomskinligt. Något lurt med dessa "federalist" plast-konservativa som går demokraternas ärenden, Glenn Beck https://www.youtube.com/watch?v=dtLudUZJvxc också, sad.
2017-02-27, 07:17
Medlem
Gwahas avatar
Trump delar ut en käftsmäll till MSM.

Citat:
"A few days ago I called the fake news the enemy of the people and they are, they are the enemy of the people," Mr Trump said.
http://www.abc.net.au/news/2017-02-2...-media/8306262
2017-02-27, 07:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
En rolig artikel/story om hur Trump superar.

http://ijr.com/2017/02/810965-trump-...e-is-watching/

Det är lite skrämmande att han är så öppen, ställer upp för selfies och så vidare. Någon amerikansk Ondahamster kan hitta på att det är en majoritet som tycker att det är moraliskt rätt att döda Trump och därför ska denna amerikansk Ondahamster försöka döda Pr. Trump

Haha, Trump är lite som jag trodde han var - har sinne för humor, kollar på sketcher och garvar medan lättkränkta liberaler tror att de är viktiga sanningssägare.

Ellern när han skojar om "drain the swamp" och dumma Ondhamastern citerar det som ett riktigt bevis

Eller här

https://www.youtube.com/watch?v=0ciMtD45hxI

"Right? Stay on point, Donald, stay on point!
No side Tracks, Donald!
Nice and easy, niiiiice"

Lär dig skillnaden mellan etiskt försvarbart och moraliskt, det roliga är att du hänvisar till mig när det kommer till våld när det finns gott om bevis kring att jag gång på gång anser att våld är en icke lösning medsn Japhy och många andra i denna tråd förespråkar det.
2017-02-27, 09:06
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Lär dig skillnaden mellan etiskt försvarbart och moraliskt, det roliga är att du hänvisar till mig när det kommer till våld när det finns gott om bevis kring att jag gång på gång anser att våld är en icke lösning medsn Japhy och många andra i denna tråd förespråkar det.
http://i.imgur.com/D0xku2d.jpg
Var är skillnaden i praktiken, särskilt när vi talar om abort. Är det etiskt okej, tycker du att ett fosters liv och existens ska vara relativ till en individ totala valfrihet? Det är omänskligt att inte se själva proceduren som omoralisk. En jobbig process för samtliga, med eventuella latenta psykiska besvär efteråt, men att behöva ta beskyllningar från Hillary-supportrar som anklagar konservativa för att vara moraliska avarter är stötande, milt sagt.
Ta "tortyr" t.ex, waterboarding är inte ens i närheten av att vara tortyr från början, men menar man att det är etiskt/moraliskt korrekt att avstå "avancerade förhörsmetoder" mot en misstänkt som planerar spränga ett barnsjukhus i luften?
2017-02-27, 09:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
http://i.imgur.com/D0xku2d.jpg
Var är skillnaden i praktiken, särskilt när vi talar om abort. Är det etiskt okej, tycker du att ett fosters liv och existens ska vara relativ till en individ totala valfrihet? Det är omänskligt att inte se själva proceduren som omoralisk. En jobbig process för samtliga, med eventuella latenta psykiska besvär efteråt, men att behöva ta beskyllningar från Hillary-supportrar som anklagar konservativa för att vara moraliska avarter är stötande, milt sagt.
Ta "tortyr" t.ex, waterboarding är inte ens i närheten av att vara tortyr från början, men menar man att det är etiskt/moraliskt korrekt att avstå "avancerade förhörsmetoder" mot en misstänkt som planerar spränga ett barnsjukhus i luften?

Skendränkning är tortyr eller menar du att tvinga någon till panik där hjärnan tror att du drunknar inte är tillräckligt för att klassas som tortyr?

Menar du då även att tvinga någon till att inte få sova inte heller faller under tortyr?

Sedan så är "avancerad förhörsmetod" endast något som man använder för att försköna själva begreppet tortyr då det även ansågs som en form av "avancerad förhörsmetod" att fista folk analt för att få fram information så nja, håller nog inte med dig rörande ditt exempel speciellt inte då tortyr ofta tenderar att leda till falska erkännanden då den som utsätts för det kommer att göra vad som helst för att slippa det hela.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-02-27 kl. 09:46.
2017-02-27, 09:59
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss

Skendränkning är absolut tortyr, precis som att det är tortyr att beröva någon på sömn eller mat. Jag förstår inte hur du kan påstå att skendränkning inte ens är i närheten av tortyr, snacka om att vara frånkopplad i tankedepartmentet. Är sträckbänk och järnjungfru vad som krävs för att du ska kolla det för tortyr?
2017-02-27, 10:30
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Skendränkning är tortyr eller menar du att tvinga någon till panik där hjärnan tror att du drunknar inte är tillräckligt för att klassas som tortyr?

Menar du då även att tvinga någon till att inte få sova inte heller faller under tortyr?
Herrejösses... är det etiskt korrekt eller öht moraliskt produktivt, att bredda definitioner till oigenkännlighet? Vilket oundvikligt leder till förvirring, kaos och... tortyr i slutändan.
Ted Cruz sa det väl under en primary-debatt,
https://www.google.se/search?q=defin...hrome&ie=UTF-8
Se all moral-panik emot Cruz bland rubrikerna.
Hans definition är mer korrekt och särskilt till skillnad från det absurda flum från internationellt vänsterhåll. https://www.youtube.com/watch?v=KE0o86Uf070
Det finns tusentals videoklipp på youtube med ungdomar och reportrar som leker "tortyr", och vad säger det dig? Väldigt individuellt vilket psyke som pallar trycket.
Försökte hitta ett visst klipp jag sett innan med en reporter som fick en extremt hårdhänt behandling ända tills vakterna började tröttna.
Breddade definitioner är oetiskt och det är omoraliskt att håna konservativa som vill fokusera på att rädda liv och skipa rättvisa istället för att oroa sig om sin sociala status i storstan.
Senast redigerad av slobodaniousss 2017-02-27 kl. 10:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in