Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 11:53
Medlem
Westridges avatar
Inte fått någonting än
Någon här med Swedbank som fått på senaste tiden?
Citera
2017-02-23, 14:58
Medlem
Jag börjar tro att de pengar som jag fått in på mitt Skandiabankskonto inte är den utlovade januaribetalningen utan snarare en försenad utbetalning av den första utbetalningen som skulle ha kommit till oss Skandiabankskunder tidigare förra året. Beloppet stämmer någorlunda med det belopp som skulle ha utebetalats i den första utbetalningen. Det borde i sådana fall bli ytterligare en utbetalning för alla oss som bytt bankkonto och andra som inte har Skandiabankskonton.
Citera
2017-02-24, 08:56
Medlem
Jag har inte fått något. Ändrade konto till mitt Norska Handelsbanken före 24 December 2016.
Citera
2017-02-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag börjar tro att de pengar som jag fått in på mitt Skandiabankskonto inte är den utlovade januaribetalningen utan snarare en försenad utbetalning av den första utbetalningen som skulle ha kommit till oss Skandiabankskunder tidigare förra året. Beloppet stämmer någorlunda med det belopp som skulle ha utebetalats i den första utbetalningen. Det borde i sådana fall bli ytterligare en utbetalning för alla oss som bytt bankkonto och andra som inte har Skandiabankskonton.

Det tror jag också. Jag kanske svarade på fel inlägg. Vad jag ville informera om var att jag fått en inbetalning nyligen på mitt konto.

Om den försenade utbetalning, vi som först angav konto i Skandiabanken, nu fått.

Är det på det viset att styrningsgruppen nu klarar av att betala till Skandiabanken eller fastnade pengarna hos styrningsgruppens bank, som nu 'hittat dom' samt överfört dem dit de skulle?

Jag har mina funderingar...
Citera
2017-03-06, 21:24
Medlem
Nytt mejl från Styrgruppen ikväll:

OFFER TO PURCHASE OF LOAN PORTFOLIO TO LENDERS WITH ESTIMATED "PAYOUT 1" LOWER THAN SEK 5000

We want to offer all lenders with estimated "Payout 1" less than SEK 5000 a sale of its assets to other lenders/community. This is a voluntary offer that involves a one-time payment. The offer is based upon calculations from Allektum showing that it will take approximately 3 years to achieve a similar payout.

The offer:
Payment of "Payout 1" + 10 % of outstanding loans.

Kan det vara vettigt att acceptera? Kommer jag aldrig få Payout 2? Är det tokslut med TB om jag accepterar?
Citera
2017-03-06, 22:28
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Nytt mejl från Styrgruppen ikväll:

OFFER TO PURCHASE OF LOAN PORTFOLIO TO LENDERS WITH ESTIMATED "PAYOUT 1" LOWER THAN SEK 5000

We want to offer all lenders with estimated "Payout 1" less than SEK 5000 a sale of its assets to other lenders/community. This is a voluntary offer that involves a one-time payment. The offer is based upon calculations from Allektum showing that it will take approximately 3 years to achieve a similar payout.

The offer:
Payment of "Payout 1" + 10 % of outstanding loans.

Kan det vara vettigt att acceptera? Kommer jag aldrig få Payout 2? Är det tokslut med TB om jag accepterar?
Fick det också, men har inte hunnit läsa igenom det ordentligt
Citera
2017-03-06, 22:57
Medlem
Jag förstår inte mailet riktigt.

Vad är Total balance, varför kan jag inte få ut det?
Citera
2017-03-06, 23:01
Medlem
Raderat inlägg
Citera
2017-03-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Det tror jag också. Jag kanske svarade på fel inlägg. Vad jag ville informera om var att jag fått en inbetalning nyligen på mitt konto.

Om den försenade utbetalning, vi som först angav konto i Skandiabanken, nu fått.

Är det på det viset att styrningsgruppen nu klarar av att betala till Skandiabanken eller fastnade pengarna hos styrningsgruppens bank, som nu 'hittat dom' samt överfört dem dit de skulle?

Jag har mina funderingar...

Här har det i alla fall inte dykt upp någonting ännu... skönt att i alla fall någon får något utbetalt.
Citera
2017-03-07, 10:11
Medlem
Detta är precis det jag önskat i 2 års tid,
Jag kommer acceptera budet tycker det skall bli riktigt skönt att få ett avslut med Trustbuddy.
Citera
2017-03-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Detta är precis det jag önskat i 2 års tid,
Jag kommer acceptera budet tycker det skall bli riktigt skönt att få ett avslut med Trustbuddy.

Fördelen med att ta budet är att man får en realiserad förlust vilket man kan dra av på deklarationen 2018.
Citera
2017-03-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Fördelen med att ta budet är att man får en realiserad förlust vilket man kan dra av på deklarationen 2018.

Det betyder alltså att man kan släppa TB helt och hållet? Man skrivs av som borgenär?

Du menar förlust för inkomståret 2017 antar jag?

cyts: Total balance var väl pengar som inte va utlånade på plattformen? Jag minns att jag stoppade utlåningen och mitt saldo ökade. Fast jag kunde ändå inte ta ut pengarna, för konken kom strax efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in