Citat:
Ursprungligen postat av
barkenarot
Om vi skattebetalare "har" dem är de per definition inte poliser utan något annat.
Vill vi att staten ska ha kvinnliga poliser? De enda jag kommit i kontakt med är trafikpoliser och där fungerar det bra med kvinnor, i synnerhet om de lever upp till samhällets skönhetsideal. Ser man en ny och välputsad Volvo på en parkeringsficka och det sitter en fotomodellsliknande kvinna i den och hon möter ens blick och följer en med blicken när man kör förbi istället för att demonstrativt titta in i skogen, ja då är det dags att sätta farthållaren på vägens skyltade hastighet.
Problemet med att skjuta ihjäl någon givet att ett visst villkor är uppfyllt är att den ihjälskjutne inte kommer att kunna lägga fram bevis i rätten för att villkoret inte var uppfyllt. Därför bör rätten utgå från att det inte var uppfyllt (annars blir det en form av övergrepp i rättssak (argumentation från naturrätten)). Därmed skulle personen inte skjutits ihjäl och handlingen är ett mord eller dråp.
....och därför ska poliser alltid vara utrustade med kameror. Idag finns tillräckligt bra sådana som inte väger särskilt mycket. Givetvis ska även poliser som gör uppenbart fel straffas för det. Dessutom så tror jag inte att polisen kommer sätta igång och skjuta hejvilt om de inte ser att gärningsmannen/männen (är ju oftast män så jag generaliserar) har nån form av vapen i händerna. De vill nog inte ha mer pappersarbete än nödvändigt och ett enda skott ger en jävla massa merjobb för dem.
Ett dessutom till, jag har nu levt en bit över 40 år. Har en dom för skadegörelse i bagaget men i övrigt har jag aldrig nånsin haft nåt problem med polisen. Hur kommer det sig att så många så ofta verkar "råka ut" för polisen? Och då förvånansvärt ofta med otrevliga poliser?
De ggr jag har hamnat i samspråk med poliser så visst, nån gång har de varit lite korta och ovilliga att svara på frågor men det är mycket sällsynt att de är otrevliga. Sköter du ditt och låter bli att umgås med såna som du inser gör brott så hamnar du i allmänhet inte i trångmål med polisen.
Vissa verkar söka upp polisen för att sen kunna säga att de blivit trakasserade för att de var tvungna att visa legitimation.