2017-04-04, 11:04
Medlem
Kvinnliga poliser är bra dialogpoliser, ibland behövs sådana. Kvinnliga poliser lugnar nog ner stämningen lättare ibland. Kvinnor känner sig tryggare att prata med kvinnliga poliser.

Kvinnliga poliser ska inte ingripa själva mot farliga gärningsmän. Lite dynamik kan man väl ha. Alltså man skickar inte 3 kvinnliga poliser att ingripa mot en galen påtänd man på ett asylboende. Säger ju sig självt, det betyder inte att vi inte ska ha kvinnliga poliser.

En mans snittstyrka i överkroppen är mellan 66-75% starkare än kvinnans. Sedan tränar nog poliskvinnor lite mer. Men oavsett, vi kan inte komma ifrån att män är BETYDLIGT starkare än kvinnor.
Senast redigerad av datapojken 2017-04-04 kl. 11:09.
Citera
2017-04-04, 11:25
Medlem
Gillar hur folk fuckar ur när det kommer till att ha kvinnor inom polisen och andra uniformsyrken, samtidigt som man tycker att hela MENA-områden har en unken kvinnosyn och fortfarande är förjävla medeltida.

Jag trodde de flesta på det här forumet var rörande överens om det är sån skitmentalitet vi inte vill ha i Sverige.

I den här tråden känns det dock inte så jävla olikt dem ändå.....

Jag, som kvinna, vill dock understryka att könskvotering är helt efterblivet men att påstå att det inte ska finnas kvinnor inom uniformsyrken är lika efterblivet som att påstå att män inte kan ta hand om barn eller annat klassiskt "kvinnogöra".

Kom igen grabbar, ni kan bättre.
Citera
2017-04-04, 11:29
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datapojken
Kvinnliga poliser är bra dialogpoliser, ibland behövs sådana. Kvinnliga poliser lugnar nog ner stämningen lättare ibland. Kvinnor känner sig tryggare att prata med kvinnliga poliser.
Exakt min tanke, Så om en tjej blivit våldtagen vilken polis tror du det är standard att hon pratar med??
Citera
2017-04-04, 11:30
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tror att kvinnliga poliser kan tillföra väldigt bra saker. Men jag tror samtidigt att man skall fördela yrken och uppgifter, utifrån människors individuella förutsättningar. Man skall inte kvotera in människor för olika funktioner som de inte är riktigt lämpade för.

I fråga om polisen, så anser jag det som fullständigt självklart att ställa exakt samma krav för alla, män som kvinnor, för olika funktioner. I praktiken så tror jag att det hade medfört att väldigt få kvinnor hade återfunnits inom funktioner som ställer höga krav på fysisk styrka, aggressivitet och liknande (t ex yttre tjänst bland väldigt våldsamma och stökiga brottslingar). Det hade medfört att de kvinnor som trots allt hade valts ut för den typen av uppgifter, hade lyckats. Och besparat oss från misslyckanden bland kvinnliga yrkesutövare, som annars riskerar att underminera kvinnors ställning på arbetsmarknaden, och befästa fördomar. Det samma hade naturligtvis gällt för motsvarande män.

Det kan nog vara bra att ge grundläggande kunskap om HBTQ och liknande, inom ramen för polisers utbildning och fortbildning. Men jag ser det som kontraproduktivt att lägga ett oproportionerligt fokus på dessa frågor. Om en person utför brott och är våldsam/hotfull mot allmänheten och/eller ordningsmakten, så måste han/hon oskadliggöras och kontrolleras omedelbart och konsekvent. Vårdinsatser skall främst utföras av andra instanser i samhället. Polisens uppgift är att upprätthålla lag och ordning, och att skydda allmänheten. Det eventuella våldsutövande som blir nödvändigt för poliser, skall baseras på gärningsmannens storlek, styrka och aggressivitet etc. Inte på dennes kön, kultur, hudfärg eller sexuella läggning.
Senast redigerad av vasadueller 2017-04-04 kl. 11:33.
Citera
2017-04-04, 11:34
Medlem
Skunken666s avatar
Svar på rubriken:

Nej, om dom ej antas på samma villkor som män, om dom gör det så är det ett fett.
Citera
2017-04-04, 11:38
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuzo
Om du kollar på videon så finns det ingen chans att han träffar dem. Ett bra bevis för det är själva faktumet att han är långt ifrån att träffa dem. Det ser du klart och tydligt på videon.

Nej, bara efterblivna mongon tycker att det är rimligt att avrätta brottslingar. Ett civiliserat land håller inte på med sånt. Flytta till ett u-land om det är så du vill ha det.

Jag bor i ett U-land. Abzurdistan.

Du tror att man per automatik dör så fort man blir skjuten. Jag inväntar filmen där någon ska kasta sten mot dig.
Citera
2017-04-04, 11:52
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag bor i ett U-land. Abzurdistan.

Du tror att man per automatik dör så fort man blir skjuten. Jag inväntar filmen där någon ska kasta sten mot dig.
Om någon kastar sten mot mig så undviker jag personen. Hur handikappad är du som har svårt att undvika en stenkastande galning?

Nej, man dör inte per automatik så fort man blir skjuten, men eftersom risken är stor att dö så ska man alltid anta att varje skott är dödligt. Varje gång man skjuter så ska man utgå ifrån att personen kommer att dö av det skottet.
Citera
2017-04-04, 12:52
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
Om vi skattebetalare "har" dem är de per definition inte poliser utan något annat.
Vill vi att staten ska ha kvinnliga poliser? De enda jag kommit i kontakt med är trafikpoliser och där fungerar det bra med kvinnor, i synnerhet om de lever upp till samhällets skönhetsideal. Ser man en ny och välputsad Volvo på en parkeringsficka och det sitter en fotomodellsliknande kvinna i den och hon möter ens blick och följer en med blicken när man kör förbi istället för att demonstrativt titta in i skogen, ja då är det dags att sätta farthållaren på vägens skyltade hastighet.

Problemet med att skjuta ihjäl någon givet att ett visst villkor är uppfyllt är att den ihjälskjutne inte kommer att kunna lägga fram bevis i rätten för att villkoret inte var uppfyllt. Därför bör rätten utgå från att det inte var uppfyllt (annars blir det en form av övergrepp i rättssak (argumentation från naturrätten)). Därmed skulle personen inte skjutits ihjäl och handlingen är ett mord eller dråp.
....och därför ska poliser alltid vara utrustade med kameror. Idag finns tillräckligt bra sådana som inte väger särskilt mycket. Givetvis ska även poliser som gör uppenbart fel straffas för det. Dessutom så tror jag inte att polisen kommer sätta igång och skjuta hejvilt om de inte ser att gärningsmannen/männen (är ju oftast män så jag generaliserar) har nån form av vapen i händerna. De vill nog inte ha mer pappersarbete än nödvändigt och ett enda skott ger en jävla massa merjobb för dem.

Ett dessutom till, jag har nu levt en bit över 40 år. Har en dom för skadegörelse i bagaget men i övrigt har jag aldrig nånsin haft nåt problem med polisen. Hur kommer det sig att så många så ofta verkar "råka ut" för polisen? Och då förvånansvärt ofta med otrevliga poliser?

De ggr jag har hamnat i samspråk med poliser så visst, nån gång har de varit lite korta och ovilliga att svara på frågor men det är mycket sällsynt att de är otrevliga. Sköter du ditt och låter bli att umgås med såna som du inser gör brott så hamnar du i allmänhet inte i trångmål med polisen.

Vissa verkar söka upp polisen för att sen kunna säga att de blivit trakasserade för att de var tvungna att visa legitimation.
Citera
2017-04-04, 18:34
Medlem
ticktackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vingtah
Gillar hur folk fuckar ur när det kommer till att ha kvinnor inom polisen och andra uniformsyrken, samtidigt som man tycker att hela MENA-områden har en unken kvinnosyn och fortfarande är förjävla medeltida.

Jag trodde de flesta på det här forumet var rörande överens om det är sån skitmentalitet vi inte vill ha i Sverige.

I den här tråden känns det dock inte så jävla olikt dem ändå.....

Jag, som kvinna, vill dock understryka att könskvotering är helt efterblivet men att påstå att det inte ska finnas kvinnor inom uniformsyrken är lika efterblivet som att påstå att män inte kan ta hand om barn eller annat klassiskt "kvinnogöra".

Kom igen grabbar, ni kan bättre.

Jag vet inte om du sett filmen från ingripandet? Den säger mer än tusen ord.

https://www.youtube.com/watch?v=qGiJl59Ldsk

Att många i tråden blir tveksamma till kvinnliga poliser i yttre tjänst kanske inte är så konstigt? Hur känner du själv när du ser filmen?
Citera
2017-04-04, 19:09
Medlem
Nej tack. Inga kvinnliga poliser. Om de nu nödvändigtvis ska arbeta som polis så får en eller två män följa med och göra grovjobbet så att någon jag älskar inte dör för att kvinnor är så inkompetenta.

Det bästa vore om man inte tillät kvinnor att arbeta som poliser, jag förstår inte varför de ska göra det. Jag vill inte ha hjälp av en kvinnlig polis på 1.60cm som jag enkelt hade kunnat lyfta upp. Jag vill att män som är som kortast 1.75cm ska skydda oss i detta skitsamhället.

//Siegestor
Citera
2017-04-05, 10:32
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Exakt min tanke, Så om en tjej blivit våldtagen vilken polis tror du det är standard att hon pratar med??

För att hon också har blivit våldtagen eller för att den våldtagna kvinnan, helt plötsligt, känner sig trygg när hon ser en annan kvinna? herregud vilket nonsens. Men du har nog rätt i att kvinnan tar jobbet som "dialogpolis" i 10 av 10 fall.

Och visst ska vi ha sådana, men kan man kräva samma lön som en manlig polis, om man aldrig behöver riskerar livet?
Senast redigerad av vegege 2017-04-05 kl. 10:38.
Citera
2017-04-19, 17:44
Medlem
Kapuffs avatar
Pajasen i myspys brotta ner han på 3 sekunder, men då drar ena snut horan iväg honom, och sen gick det som det gick. Dom skulle handbojat honom och tackat blatten som gjorde deras jobb. Men vem vet vad som rör sig i huvudet på en snut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in