Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Enligt sa Lindeborg ska Sjunnesson sluta skriva i alternativa medier, eftersom Avpixlat skrivit en antisemitisk text, r det den som trden handlar om tro?
Det r vad trden handlar om ja, Rolf Malms krnika som utan saklig motivering psts vara antisemitisk. Det grs ven insinueringar att f folk att tro att krnikan dessutom r frintelsefrnekande. Ganska trffande sjlvml med tanke p den titel jag valde p trden.
Nr/var har sa Linderborg uttalat sig om Sjunnessons planer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
r det nn repris av det som hnde Ingrid Carlkvist?
Hon hoppade ju av Ingrid och Conrad fr att frska blidka judarna (Gatestone Institute) efter ngra veckor fick hon nd sparken och tervnde d till Ingrid och Conrad, d hon nu blev lite frisprkigare om judarna, s tilldrog hon sig Sjunnessons vrede nyligen...
Nu verkar Sjunnesson ocks frska blidka judarna (r han anstlld av ngra sdana?) Om han ocks misslyckas att blidka dem, kan vi kanske se fram emot framtida spnnande avsljanden...
Jag mste nd hgakta judarna fr att pltsligt vga stoppa utbetalningarna till sina frtrogna, i deras stlle skulle jag inte vga det. (lite ironiskt skrivet det sista
)
Man fr inte misstnka att judar ngonsin gjort ngot i samfrstnd i syfte att motarbeta ngon, eftersom det i sig skulle vara en antisemitisk konspirationsteori. Drfr kan Jan Sjunnesson omjligtvis ha utsatts fr ptryckningar, lika omjligt som att de som fortsatt r avlnade frn juden Kent Ekeroths insamlingar till Avpixlat skulle kunna knna ngon som helst ptryckning att uttrycka sig korrekt om de i ngon situation behver anvnda sig av ordet "jude" eller diskutera mnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
PS. Undrar om flashback ocks rknas till alternativa media, d lr vi inte se honom i trden mera...
Som jag skrev tidigare frsvann sjunnesson frn denna trd nr jag frgade om han sjlv lst Rolf Malms krnika innan han tog avstnd frn den. Kanske var en knslig frga om han av ngon helt "spontan" anledning
upplevde ett starkt tryck att markera utan att tnka efter. Hela flashback klassificeras garanterat som alternativ media.
Sjunnes
senaste inlgg i skrivande stund var i Sndags, ngot om vilka folkgrupper som skter sig bst i USA och resten av vrlden dr man radade upp 8 "folkgrupper" exempelvis mormoner, judar och nigerianer. Naturligtvis ingick inte den strsta folkgruppen i
vrldens rikaste land (vita) i den bok han i praktiken gjorde reklam fr p flashback, en bok skriven av
advokatjuden Jed Rubenfeld.