Citat:
Ursprungligen postat av
Thornhill
Den Evige har möjligtvis ett finger med i spelet, men jag vill inte dra diskussionen dithän. Vem/vad det än må vara så finns det ju inget som tyder på att vi går åt rätt håll.
Det är din åsikt.
Citat:
Du verkar leva i villfarelsen att allt som händer är till det bättre, att vi hela tiden går mot något bättre och större, att alla förändringar är bra, mer eller mindre. Därav min kritik gentemot counterjihadismen där folk "är emot muslimer för de gillar inte bögar". Samt deras hederskultur. En hederskultur som vi svenskar tappat bort de senaste 30-40 åren.
Det kanske verkar så men det är långt från sanningen. Vidare så är ju vare sig jag eller den arga Blatten mot islamism för att muslimer inte gillar bögar. Sen tycker jag att du gör dig själv en otjänst om du jämför muslimsk hederskultur med västerländsk. Du tycker inte att deras smak är... lite extrem?
Citat:
Att åberopa vetenskapen är ett rätt trött argument. Visst kan man bevisa mycket med vetenskapen, för att inte säga allt. Det är likadant med forskning. Allt går att bevisa med "forskning". Min poäng i denna diskussionen är att vi tappat tron på något större. Det behöver inte vara en religion eller en "Gud" per se, men vi har tappat all koppling gentemot gångna och kommande generationer. Vi är bara här och nu.
Vi lever mycket riktigt i nutiden. Däremot så ska man ju inte för den sakens skull vara historielös eller inte blicka mot framtiden. Många tror ju idag just på vetenskapen, saker som går att bevisa. Jag står fast vid att religiös tro inte ska ha med att göra hur ett samhälle styrs.
Citat:
Religiösa muslimer versus feminiserade vita män. Vilka vinner?
Att folk överlag håller på att bli mesigare är absolut också ett stort problem. Men det är främst ett stort problem på grund av att vi massimporterar människor med ruskig utdaterad syn på människor, samhälle och vetenskap.