2017-06-03, 15:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det handlar om att samtliga presidenter tidigare har uppvisat sina deklarationer. Lagt korten på bordet så att säga. Men Trump vägrar detta. En president med ett rätt tveksamt förflutet inom business dessutom. Vad är med detta som gör dig så vred? Varför är det så viktigt för dig att Trump ej ska visa upp sin deklaration?

Hade jag varit amerikanare hade jag krävt detta då alla presidenter tidigare har gjort just detta.
Mmm, du gör som alla andra gör. Trump går sin egen väg. Du gillar följare. Jag gillar ledare. Trumps deklaration är granskad av IRS och inga fel har begåtts. Vänsterns nyfikenhet på andra människors ekonomi finner jag ganska äcklig. Varför vill du så gärna få reda på Trumps inkomster och utgifter? Jag förstår inte vad du hoppas på att finna där.
2017-06-03, 16:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Avtalet säger att USA ska ge pengar till Kina. Kina behöver inte göra någonting. Kina släpper ut dubbelt så mycket CO2 som USA. Därför valde Trump att omförhandla avtalet. Varför tycker du att avtalet är så bra?

För dom tror att avtalet innebär att man endast begränsar oljeindustrin producering. Men avtalet innefattar mer än så.
2017-06-03, 16:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För dom tror att avtalet innebär att man endast begränsar oljeindustrin producering. Men avtalet innefattar mer än så.
Jag misstänker att det mesta av kritiken bara är generiskt Trumphatande. De kan inget mer. Dessutom förstår de inte att USA minskar sina koldioxidutsläpp, medan Kina ("världsledande inom solceller"...) ökar sina utsläpp markant. Men det är ju övertydligt att avtalet inte har något med koldioxid att göra. Det handlar om att avindustrialisera västvärlden och flytta fabrikerna till mindre miljömedvetna länder (som Kina) där arbetarna ofta lever i slaveri (som i Kina). De är, kort sagt, trattskallar.
2017-06-03, 16:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jo, det handlar också om att USA och andra västländer skall använda x antal miljarder till att speeda upp tredje världens levnadsstandardhöjningar utan samtidigt ställa krav på några åtaganden. Att det sedan resulterar i ökad klimatpåverkan och större koldioxidutsläpp har man nog inte riktigt tänkt på. Som tur är verkar dock Trump ha gjort det.
2017-06-03, 16:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag misstänker att det mesta av kritiken bara är generiskt Trumphatande. De kan inget mer. Dessutom förstår de inte att USA minskar sina koldioxidutsläpp, medan Kina ("världsledande inom solceller"...) ökar sina utsläpp markant. Men det är ju övertydligt att avtalet inte har något med koldioxid att göra. Det handlar om att avindustrialisera västvärlden och flytta fabrikerna till mindre miljömedvetna länder (som Kina) där arbetarna ofta lever i slaveri (som i Kina). De är, kort sagt, trattskallar.

Trumphatare kommer hata Trump oavsett vad han gör. Sänka skatter är dåligt. Höja skatter är dåligt. Låta skatterna är vara är dåligt.

Självklart handlar det om att globalisera jorden så jorden är ett stort företag, där här i väst(EU och USA) så tillämpas forskning och utveckling, och i pack-länder så som i Kina och Indien tillämpas produktion. Nu vill Ryssland vara med i marknaden också. Men då ryter globalister till.

Att Trump gick ur avtalet kommer bara bli en ekonomisk lättnad för skattebetalare i USA. Folk kommer fortfarande köra lika mycket bil och bruka förnybar energi som vanligt. Skillnaden är att lodisländer tappar nu en finansiär!

#MAGA!
2017-06-03, 16:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, det handlar också om att USA och andra västländer skall använda x antal miljarder till att speeda upp tredje världens levnadsstandardhöjningar utan samtidigt ställa krav på några åtaganden. Att det sedan resulterar i ökad klimatpåverkan och större koldioxidutsläpp har man nog inte riktigt tänkt på. Som tur är verkar dock Trump ha gjort det.

Dessa lodisländer kommer aldrig att bli bra på något. Dem kan lika gärna leva på stenåldern eller dö ut. Lika bra.
Nu får dem stå på egna ben.

Eller....så kommer EU att behöva skicka mer pengar till lodisländerna. Detta kommer slå hårt emot näringslivet inom EU.
2017-06-03, 16:47
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Mmm, du gör som alla andra gör. Trump går sin egen väg. Du gillar följare. Jag gillar ledare. Trumps deklaration är granskad av IRS och inga fel har begåtts. Vänsterns nyfikenhet på andra människors ekonomi finner jag ganska äcklig. Varför vill du så gärna få reda på Trumps inkomster och utgifter? Jag förstår inte vad du hoppas på att finna där.

Nåja, nu har Mueller full befogenhet att kolla hans deklarationer och ekonomiska kontakter. Vad Trump tycker om detta vet vi inte, men om allt är OK så finns ju inget att oroa sig över
2017-06-03, 17:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
USA har runt 50 miljoner fattiga, 95 miljoner arbetslösa, ett berg av skulder som bara ökar och ökar. Att hata på Trump för att han omförhandlar ett uselt avtal tycker jag är patetiskt. Vänsterns gnäll borde riktas mot Kina som släpper ut mer än dubbelt så mycket koldioxid som USA gör. Men de behöver ju inte göra några åtaganden. Tvärt om ska de få betalt. Det är givetvis inte optimalt för miljön. Men det är tydligt att avtalet mer handlar om att bestraffa USA än att främja miljön. Därför tycker jag att du och resten av vänsterpacket är ohederliga och missunsamma. Det är du som vill omfördela pengar från ett USA i ekonomisk kris, till ett Kina i ekonomisk guldålder.

För övrigt har inte reningsverk något med koldioxid att göra och ingår inte i några klimatsatsningar.

Lycka till med att sälja det till väljarna...

Edit: Om det ligger i Kinas intresse att minska sina utsläpp, borde de göra så med eller utan avtal, eller hur? Men du kanske tror att de har ekonomiska problem, som USA har, och att de inte har råd?

95 miljoner arbetslösa, alltså 30% av USA's hela befolkning. Hittar du på lite som du vill när du skriver?
2017-06-03, 17:04
Medlem
FlashyBears avatar
http://www.reuters.com/article/us-us...KBN18U0KS?il=0
Trump not planning to invoke executive privilege for Comey testimony: NY Times
Citat:
U.S. President Donald Trump does not plan to invoke executive privilege as a way to block former FBI Director James Comey from testifying to Congress next week, the New York Times said on Friday citing two unnamed senior administration officials.

Ja, vi ser igen hur FakeNews fungerar. Man på egen hand byggde upp en story, gjorde BREAKING NEWS från ett olyckligt svar taget ur sitt kontext.

Sedan dementerar man det på så sätt att liksom man tvingat Trump

Självklart har en del analfabeter trott på det
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Nåja, nu har Mueller full befogenhet att kolla hans deklarationer och ekonomiska kontakter. Vad Trump tycker om detta vet vi inte, men om allt är OK så finns ju inget att oroa sig över
Suck
2017-06-03, 17:05
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
95 miljoner arbetslösa, alltså 30% av USA's hela befolkning. Hittar du på lite som du vill när du skriver?
Han syftar på sysselsättningsgraden. Man ska alltid kolla på båda saker.
2017-06-03, 17:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nä det är inte jag som hittar på. Det måste vara CNBC som ljuger.
Citat:
There's a big difference between the numbers and perception: Kelly
Big difference between the job numbers and perception: Kelly
Friday, 2 Dec 2016 | 10:15 AM ET | 04:34

The November jobs report looked pretty good on the surface except for one number that popped off the page: 95 million.
That's the number of Americans now counted as not in the labor force, a historic high that has confounded economists and policymakers. The total — 95.06 million to be more exact — has been rising consistently but surged by a gaudy 446,000 last month.
http://www.cnbc.com/2016/12/02/95-mi...bor-force.html

45 miljoner måste få food stamps för att överhuvudtaget ha råd att äta mat.

Citat:
SNAP recipients totaled 33.5 million in 2009, the year the recession ended. In 2016, the number is at 45.3 million. The government shelled out $74 billion in benefits last year, about double the level of 2008.
Men det är säkert bara rysk propaganda.
2017-06-03, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Han syftar på sysselsättningsgraden. Man ska alltid kolla på båda saker.

Vad i sysselsättningsgraden blir 94 000 000 personer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in