Citat:
Du ser inte, eller vill inte se, vad som pågår (eller så tillhör du dem som arbetar för detta).
Vad det handlar om är att man med ett steg i taget begränsar yttrandefriheten.
Den som uttrycker sig som du exemplifierar utgör inget hot alls överhuvudtaget.
Att hata är en mänsklig rättighet. Primitiv, burdus, klumpig, osmaklig, osaklig, frånstötande, visst, men inget hot.
Lagarna på området är inget annat än ett förtryck mot det allra viktigaste och i många fall det enda vi har att ta till när vi är missnöjda med något - det fria ordet.
I stort sett alla demokratier inser vikten av detta och skulle aldrig få för sig att sätta munkavle på folket.
Vad som pågår i Sverige är en begränsning, en reducering av demokratin i små men mkt obehagliga steg.
Hur man ska begränsa invandringskritik och kritk mot hur invandrare beter sig, kritik mot feminism, kritik mot böglobbyn, kritik mot påstått klimathot. kritik mot politiker och kritik mot makthavare och journalister står högt på att-göra-listan hos makthavare och etablissemanget.
Svensk MSM har redan tagit ett stort steg genom att ta bort (eller aldrig införa) kommentarsmöjlighter. Något som är UNIKT för just Sverige.
Vad det handlar om är att man med ett steg i taget begränsar yttrandefriheten.
Den som uttrycker sig som du exemplifierar utgör inget hot alls överhuvudtaget.
Att hata är en mänsklig rättighet. Primitiv, burdus, klumpig, osmaklig, osaklig, frånstötande, visst, men inget hot.
Lagarna på området är inget annat än ett förtryck mot det allra viktigaste och i många fall det enda vi har att ta till när vi är missnöjda med något - det fria ordet.
I stort sett alla demokratier inser vikten av detta och skulle aldrig få för sig att sätta munkavle på folket.
Vad som pågår i Sverige är en begränsning, en reducering av demokratin i små men mkt obehagliga steg.
Hur man ska begränsa invandringskritik och kritk mot hur invandrare beter sig, kritik mot feminism, kritik mot böglobbyn, kritik mot påstått klimathot. kritik mot politiker och kritik mot makthavare och journalister står högt på att-göra-listan hos makthavare och etablissemanget.
Svensk MSM har redan tagit ett stort steg genom att ta bort (eller aldrig införa) kommentarsmöjlighter. Något som är UNIKT för just Sverige.
Fast det är ingen mänsklig rättighet i juridisk bemärkelse, att hata andra människor.
Det är en mänsklig instinkt att vara restriktiv, fientlig mot främmande saker. Det är en mänsklig instinkt att vara fördomsfull.
En geting stack dig, därför kommer alla getingar sticka dig. En svart man slog dig, alltså kommer alla svarta slå dig. Sedan är det normalt att inse att alla getingar kommer inte sticka dig, och inte alla svarta vill slå dig.
Jag håller med om att förbud mot vissa åsikter är begränsningar i yttrandefriheten är hemsk och mycket dåligt. I vissa fall, när det kränker människor, är det kanske vettigt att förbjuda.
Du får tycka att bögar är äckliga, men du måste inte trycka det i ansiktet på andra människor.
Du får också tycka gud är det bästa som finns, men du måste inte trycka det i ansiktet på folk.
Ingen lag har eller kommer begränsa folk från att tycka negativt om själva invandringen.
Att hata en människa enbart för att denne är svart tycker jag inte är rätt.
Att hata en svart människa som går runt i gråa mjukisar, en keps med texten "ACAB" och att denne stinker cannabis - det kan jag tycka är rätt att hata.
Men juridiskt sett begränsas inte yttrandefriheten på ett sånt sätt att man kan diskutera känsliga frågor.
- vad "MSM" gör låter jag vara osagt.
Citat:
Nej, jag har inte sagt att det är olagligt att ha en tanke.
Vad syftar på hets mot folkgrupp, och att du får säkert tycka att somalier är hemska, men du måste inte stå på torget och skrika att alla somalier är hemska.
Prejudikat? Jag har utländska vänner och kollegor. En av dessa kollegor anmälde en annan nordafrikan och denne dömdes för någon form av hetsbrott.
Jag tror knappast någon lag i Sverige kan förbjuda dina tankar. Pedofili, nazism, rasism eller vad det nu kan vara (dvs "obekväma åsikter"). Att uttrycka dem, eller göra vissa handlingar såsom pedofili är en annan sak.