Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Jag lutar mot att detta var ett mord. Att det skulle vara slumpen är helt enkelt för jävla osannolikt. Bara att en person i hans ålder dör av naturliga orsaker är mycket osannolikt. Och att han gör det när han är som mest i hetluften och börjat bli ett reellt hot mot mediehusen. Nej jag köper det inte. Är mer sannolikt att få Royal straight flush två gånger irad.. händer det är det förmodligen p.g.a. kortleken är riggad.
Tror dock inte att det är Aschberg i egen hög person (och sannerligen inte hans ruggiga kärring) som beställt mordet, utan det är förmodligen ett verk av mäktiga män inom mediaetablissemanget. Möjligt att Aschberg har ett finger i spelet också, men jag tror faktiskt inte det ändå.
Varför? Tror media började bli obekväma med hans konfrontativa stil. Att han gick så långt att han besökte journalister och mediamän i sina hem. Han företrädde alternativ media och höll på att ta mediaetablissemangets monopol på hembesök ifrån dem. Att han mördades var för att konsolidera makten, helt enkelt, och oskadliggöra ett potentiellt hot.
Tragiskt. Gillade killen och hans orädda stil. Vila i frid.
Jag tror också att mord är det mest sannolika i det här fallet. Det finns en hel del som pekar åt det hållet.
* Bechir dör mystiskt i "hjärtinfarkt" 33 år gammal.
* Medborgarjournalisten Bechir dör strax innan han ska avslöja ett scoop.
* Bechir hotades av Lotta Aschberg.
* Familjen Aschberg har en tvivelaktig historia.
* Bechir skrev att han kände sig hotad.
* Bechir och Åsa Westerberg får flera facebookkonton borttagna.
* Åsa skriver att det finns kopplingar mellan svenska Facebook, #jagärhär och Expo.
* Åsa skriver att hon är 100 % säker på att Bechir mördats. Varför skulle hon slänga ur sig det out of the blue bara några timmar efter hans död?
Jag tror däremot inte att Robert Aschberg gjorde det personligen.