Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-16, 19:43
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Av vad jag läst i tråden verkar det som att Rabanis enda bekräftade klammeri med rättvisan gälla att han rökt cannabis i Danmark, dvs eget bruk. Det faller under ringa narkotikabrott vilket kan ge upp till 6 månader i fängelse, men praxis är strafföreläggande och böter. Faktum är att allt eget bruk oavsett substans brukar "belönas" med strafföreläggande och böter. I fåtalet fall med lång missbrukshistorik används LVM och förövaren döms med stöd däri till tvångsvård. För att faktiskt dömas till fängelse krävs i praktiken försäljning eller smuggling.

Vissa i tråden verkar leva under uppfattningen att alla som en gång rökt cannabis i Danmark också dagligen stoppar i sig tunga droger och även säljer dessa... Att någon säger sig kunna se på honom i hans filmklipp att han är påverkad av det ena eller det andra ger jag inte mycket för.

HAN TOG INGA DROGER.
Personen har jobbat inom offentliga och där är det krav att man kan pissa när som helst. Polisen vet vem han är då han blev falskt anklagad en gång, så han finns med på Lexbase. En person här skulle ge mig en dom, istället för jag hotfulla PM av honom...

Bechir Rabani kunde helt enkelt inte ta droger med tanke på det livet han levde
Citera
2017-12-16, 19:43
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Är han i så fall en självhatande jude? Eftersom du först benämner honom som jude och sen antisemitisk? Riktigt hög nivå här nu...
Vad får dig tro att judar är semiter? Det är dom inte.
Citera
2017-12-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag lutar mot att detta var ett mord. Att det skulle vara slumpen är helt enkelt för jävla osannolikt. Bara att en person i hans ålder dör av naturliga orsaker är mycket osannolikt. Och att han gör det när han är som mest i hetluften och börjat bli ett reellt hot mot mediehusen. Nej jag köper det inte. Är mer sannolikt att få Royal straight flush två gånger irad.. händer det är det förmodligen p.g.a. kortleken är riggad.

Tror dock inte att det är Aschberg i egen hög person (och sannerligen inte hans ruggiga kärring) som beställt mordet, utan det är förmodligen ett verk av mäktiga män inom mediaetablissemanget. Möjligt att Aschberg har ett finger i spelet också, men jag tror faktiskt inte det ändå.

Varför? Tror media började bli obekväma med hans konfrontativa stil. Att han gick så långt att han besökte journalister och mediamän i sina hem. Han företrädde alternativ media och höll på att ta mediaetablissemangets monopol på hembesök ifrån dem. Att han mördades var för att konsolidera makten, helt enkelt, och oskadliggöra ett potentiellt hot.

Tragiskt. Gillade killen och hans orädda stil. Vila i frid.

Håller helt med dig, dessutom så besökte han Almedalen iår och där konfrontera han Politiker där han också blev bortforslad av SÄPO(?). Då ett val även skulle komma 2018 och han inte hade varit rädd för att besöka olika evenemang och till och med infliterq dessa så blev han ett stort hot. Han gjorde så iallfal så att ett par tog de röda pillret, att ta det röda pillret är en lättnad men även en börda då man känner hopplöshet.
Senast redigerad av kazino 2017-12-16 kl. 19:47.
Citera
2017-12-16, 19:45
Medlem
Att Expo/RG m. f. l. skulle vara så rädda för Rabani och hans dumma fans att de ville ta livet av honom är skrattretande. De skrattade åt honom. Förmodligen är han farligare som död, när en del foliehattar kan få för sig att "hämnas" det icke-existerande mordet på honom.
Citera
2017-12-16, 19:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag lutar mot att detta var ett mord. Att det skulle vara slumpen är helt enkelt för jävla osannolikt. Bara att en person i hans ålder dör av naturliga orsaker är mycket osannolikt. Och att han gör det när han är som mest i hetluften och börjat bli ett reellt hot mot mediehusen. Nej jag köper det inte. Är mer sannolikt att få Royal straight flush två gånger irad.. händer det är det förmodligen p.g.a. kortleken är riggad.

Tror dock inte att det är Aschberg i egen hög person (och sannerligen inte hans ruggiga kärring) som beställt mordet, utan det är förmodligen ett verk av mäktiga män inom mediaetablissemanget. Möjligt att Aschberg har ett finger i spelet också, men jag tror faktiskt inte det ändå.

Varför? Tror media började bli obekväma med hans konfrontativa stil. Att han gick så långt att han besökte journalister och mediamän i sina hem. Han företrädde alternativ media och höll på att ta mediaetablissemangets monopol på hembesök ifrån dem. Att han mördades var för att konsolidera makten, helt enkelt, och oskadliggöra ett potentiellt hot.

Tragiskt. Gillade killen och hans orädda stil. Vila i frid.

Jag tror också att mord är det mest sannolika i det här fallet. Det finns en hel del som pekar åt det hållet.

* Bechir dör mystiskt i "hjärtinfarkt" 33 år gammal.
* Medborgarjournalisten Bechir dör strax innan han ska avslöja ett scoop.
* Bechir hotades av Lotta Aschberg.
* Familjen Aschberg har en tvivelaktig historia.
* Bechir skrev att han kände sig hotad.
* Bechir och Åsa Westerberg får flera facebookkonton borttagna.
* Åsa skriver att det finns kopplingar mellan svenska Facebook, #jagärhär och Expo.
* Åsa skriver att hon är 100 % säker på att Bechir mördats. Varför skulle hon slänga ur sig det out of the blue bara några timmar efter hans död?

Jag tror däremot inte att Robert Aschberg gjorde det personligen.
Citera
2017-12-16, 19:49
Medlem
Jäkligt sorgligt att en så ung o fin människa avlidit..

Men kan man inte bara acceptera att han inte finns mer.?

Istället för att komma med en massa konspirationsteorier och andra teorier om att han skulle avlidit på ett annat sätt än det som "kommit ut"

Håller med om att det känns märkligt att en så ung människa dör utav en hjärtinfarkt.
MEN det kan ju faktiskt vara så.

Men att som vissa tror. Att fetisen Aschberg och hans fru skulle ha något med det att göra. Är väl att ta i?
Skulle det finnas en misstanke om brott skulle ju garanterat media skriva om det.

Han besökte Aschberg. Som ej var hemma. Och gick ut med mycket fakta/påståenden om han.
Vilket jag tycker är grymt bra. Så som Aschberg driver på och granskar andra. Så är det inte mer än rätt att han blir granskad han också.

Men finns det några som helst bevis för att han skulle kunna vara inblandad i detta.?

Hur mycket kontakter och "makt" han har i mediavärlden. Så har jag svårt att tro han skulle komma undan med ett MORD.

Någon kvinna har tydligen Twittrat om att hon vet att någon orsakat hans död. Men har hon presenterat bevis lr något på sitt påstående?

(Minns ej hur hon uttala sig) Men som jag minns så visste hon att han ej dött av en infarkt.

Men innan man kommer med misstankar/anklagelser mot någon.
Borde man inte presentera Bevis/fakta då också?

Bara lite tankar!!

Trevlig lördagskväll till folket.

R.I.P Bechir
Citera
2017-12-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror också att mord är det mest sannolika i det här fallet. Det finns en hel del som pekar åt det hållet.

* Bechir dör mystiskt i "hjärtinfarkt" 33 år gammal.
* Medborgarjournalisten Bechir dör strax innan han ska avslöja ett scoop.
* Bechir hotades av Lotta Aschberg.
* Familjen Aschberg har en tvivelaktig historia.
* Bechir skrev att han kände sig hotad.
* Bechir och Åsa Westerberg får flera facebookkonton borttagna.
* Åsa skriver att det finns kopplingar mellan svenska Facebook, #jagärhär och Expo.
* Åsa skriver att hon är 100 % säker på att Bechir mördats. Varför skulle hon slänga ur sig det out of the blue bara några timmar efter hans död?

Jag tror däremot inte att Robert Aschberg gjorde det personligen.

De som har gott om pengar håller sällan själv i mordvapnet.
Citera
2017-12-16, 19:52
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Skulle det finnas en misstanke om brott skulle ju garanterat media skriva om det.

????????????????

Tänkte du verkligen efter nu?
Citera
2017-12-16, 19:54
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Jäkligt sorgligt att en så ung o fin människa avlidit..

Men kan man inte bara acceptera att han inte finns mer.?

Istället för att komma med en massa konspirationsteorier och andra teorier om att han skulle avlidit på ett annat sätt än det som "kommit ut"

Håller med om att det känns märkligt att en så ung människa dör utav en hjärtinfarkt.
MEN det kan ju faktiskt vara så.

Men att som vissa tror. Att fetisen Aschberg och hans fru skulle ha något med det att göra. Är väl att ta i?

Han besökte Aschberg. Som ej var hemma. Och gick ut med mycket fakta/påståenden om han.
Vilket jag tycker är grymt bra. Så som Aschberg driver på och granskar andra. Så är det inte mer än rätt att han blir granskad han också.

Men finns det några som helst bevis för att han skulle kunna vara inblandad i detta.?

Hur mycket kontakter och "makt" han har i mediavärlden. Så har jag svårt att tro han skulle komma undan med ett MORD.

Någon kvinna har tydligen Twittrat om att hon vet att någon orsakat hans död. Men har hon presenterat bevis lr något på sitt påstående?

(Minns ej hur hon uttala sig) Men som jag minns så visste hon att han ej dött av en infarkt.

Men innan man kommer med misstankar/anklagelser mot någon.
Borde man inte presentera Bevis/fakta då också?

Bara lite tankar!!

Trevlig lördagskväll till folket.

R.I.P Bechir

Genom att sprida dina lögner om att detta var naturligt pissar du på Bechirs grav
Citera
2017-12-16, 19:55
Medlem
Lilabanans avatar
Jag skulle vilja se vilka som Robert och hans Fru har varit i kontakt med den senaste veckan.
Citera
2017-12-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
16 personer under 34 år dog av en hjärtinfarkt förra året.

Rabani dör av en hjärtinfarkt ett par dagar efter att han hälsade på hos juden Aschberg och ett par timmar innan han skulle avslöja något om judekräket.

Ja, det hela låter ju veeeeeerkligen som en slump

Haha folk är verkligen sjuka i huvudet som sitter och skriker om foliehattar hit och dit.

Så du tror seriöst att Aschberg skulle ha något med hans död att göra?
Media hade nog skrikit ut det isof överallt.
Aschberg bryr sig nog ej om detta nämnvärt. Hembesöket alltså. Mer hans fru.

Tror du inte att det finns någon som gjort värre saker mot honom.?

Tyvärr är det nog så illa att han dog av en infarkt. Inget annat.
Citera
2017-12-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
Genom att sprida dina lögner om att detta var naturligt pissar du på Bechirs grav

Lögner?

Har du bevis för att det inte var en infarkt? Fram med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in