Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-19, 17:00
Medlem
Samtidigt måste man ju säga att det vore jäkligt korkat att mörda honom, med tanke på vilken spridning detta har fått. ALLA pratar om det, alla som ännu inte sett filmen kommer att se den. Aschbergs era är över oavsett. Finito. Han kommer bli tvungen att flytta hem till Israel. Något annars finns inte.
Citera
2017-12-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Har POLISEN sagt hjärtinfarkt? Hjärtinfarkt verkar ha blivit en trådsanning tidigt (typ, i första posten).

Så vitt jag vet obduceras alla "yngre" som avlider rutinmässigt som du också påpekar.

Polisen fastställer inte dödsorsak.
Alla som inte avlider på sjukhus obduceras.
Citera
2017-12-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Samtidigt måste man ju säga att det vore jäkligt korkat att mörda honom, med tanke på vilken spridning detta har fått. ALLA pratar om det, alla som ännu inte sett filmen kommer att se den. Aschbergs era är över oavsett. Finito. Han kommer bli tvungen att flytta hem till Israel. Något annars finns inte.

Självklart vore det korkat att mörda honom.
Men det är just det som är grejen med konspirationsteoretiker, i ena studen är staten så otroligt mäktig att den kan göra vad som helst och i nästa stund knappt kompetent nog att räkna ut 1 + 1.

Samma logik som att Illuminati vill vara hemliga men sätter en pyramid på allt de gör.

Rena galenskaper...
Citera
2017-12-19, 17:06
Medlem
Här nämns bl.a. den här tråden http://www.avestatidning.com/opinion...-oss-nagonting
Citera
2017-12-19, 17:35
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag vill gärna balansera spekulationerna något genom att nämna att jag läst att det förekommer, låt vara sällsynt, att folk trillar av pinnen i plötsligt hjärtstillestånd orsakat av medfött hjärtfel, måhända stress eller fysisk ansträngning som utlösande faktor, eller av en brusten aneurysm, en hjärnblödning ,ibland hjärtfel orsakat av virus/bakterieinfektion.
Även unga människor.
Citera
2017-12-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag vill gärna balansera spekulationerna något genom att nämna att jag läst att det förekommer, låt vara sällsynt, att folk trillar av pinnen i plötsligt hjärtstillestånd orsakat av medfött hjärtfel, måhända stress eller fysisk ansträngning som utlösande faktor, eller av en brusten aneurysm, en hjärnblödning ,ibland hjärtfel orsakat av virus/bakterieinfektion.
Även unga människor.

Visst förekommer det, men väldigt ovanligt.
I nuläget vet vi dock inte ens om det var hjärtat han dog av, det tycks bara vara TS lösa spekulationer.
Citera
2017-12-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Absolut många "professionella" troll här från olika "aktörer" typ sossestyrda organisationer och Bonniersfinansierat och jagärhärnu

Spännande då att man bokstavligt talat aldrig sett belägg för detta utöver lösa spekulationer.
Vem betalar dessa individer?
Hur många finns det?
Är det beskattningsbar inkomst?

Summa sumarum: Borde inte någon plockat fram lite belägg vid det här laget? Snacket om betalda kommentatorer i forum är ju ungefär lika gammalt som internet själv.
Citera
2017-12-19, 17:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Även unga människor.
Han försökte kränga psykiskt skörda kvinnor låtsaspiller förut, kanske knaprade han i sig dem? Helt långsökt är det ej. Den som söker skall finna. Läste det på familjeliv. Eller så såg han till att dö för att få bli martyr på Skandinaviens största forum en vecka. Läste det online.
Citera
2017-12-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Sedan är det andra saker som "stör" mig i det här ärendet.... Plötsligt dyker det upp en massa användare här som ihärdigt vill göra gällande att Barami knarkade och höll på med anabola. Utan vidare belägg och väldigt envist dyker de upp i alla Baramitrådar. Ofta bara ett par meningar som tvärsäkert hävdar Barami som knarkare och anabolatorsk. Har man inte sett sådana kampanjer förut? Snart blir det väl en sanning om man upprepar det tillräckligt ofta, eller hur?

Ber om ursäkt för att jag klipper lite i ditt inlägg, men tänkte bara besvara just det här. Angående användare som helt plötsligt bara dyker upp från ingenstans. Jag tror att det bara finns 2 egentliga skäl till det, antingen för att enbart svara i den här tråden eller för att "trolla"/provocera. Det finns ju flera här som inte hade skrivit ett enda inlägg tidigare, men ändå går in med total glöd för det här. (pro konspiration). Sen är det antingen meningsmotståndare åt andra hållet eller bara folk som vill jävlas. T ex. senaste meningslösa innehållet om att Rabani var narkoman, uppenbart enbart för att provocera. Jag tror knappast att det är seriöst menat, varken som information eller desinformation. Helt enkelt bara för att jävlas.

Citat:
Ursprungligen postat av 227
En normal klinisk obduktion räcker inte för att detektera något av det 10-tal giftämnen som är svåra att detektera, men ger symptom som hjärtattack.
Det krävs misstanke om mord och en rättsmedicinsk obduktion av någon kompetent på området.
Det är absoluta framkanten av forskningen som dessa metoder finns. FBI etc.
Så det mest effektiva sättet att hindra fakta komma fram är att förhindra en rättsmedicinsk obduktion.
Ståndpunkten att "misstanke om brott saknas" hindrar sanningen att komma ut.
Mest effektiva sättet att ännu mer blåsa liv i så kallade "konspirationsteorier".
Allt detta vet Polisledning och makthavare om, så motiven måste vara starka. De sänker sig själva till nivå med de värsta bananrepubliker.
Inte längre någon tvekan om att Rättsväsendet samarbetar med Vänster-kriminella!
En lång rad av "smartheter" som för tankarna till Nazityskland eller Sovjet. Raka motsatsen till "Allas lika värde", precis tvärtom.
Många poliser mår säkert illa över att vanliga skötsamma människor misstror deras ledning mer och mer.

Jo, en vanlig klinisk obduktion räcker oerhört långt. Anta 2 saker:
1. Det framkommer ytterst tydligt att Rabani led av t ex. ett medfött hjärtfel. Sånt kan omöjligen uppstå genom gift.
2. Hjärtinfarkt av okänd anledning. Givetvis tar man då diverse blodprover för att kunna se om något finns i blodet som normalt inte ska finnas där, sen går man djupare in i undersökningen för att slutleda orsaken.

OM det nu var en hjärtinfarkt gissar jag starkt på punkt 1.

Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Vad är det som fått dig att börja spamma den här tråden? Du har ju annars knappt skrivit några inlägg på dom sju+ åren du varit medlem. Vad är det med det här ämnet du har väntat på i nästan ett decennium att få skriva av dig om?

Mnja, jag började väl bli aktiv i en helt annan tråd egentligen som har allt annat än med konspirationer att göra. Ej heller politik. Svaret är ytterst enkelt. FB har egentligen aldrig tilltalat mig, det var/är alltid för mycket skitsnack, därav mitt bristande intresse. Att jag blev aktiv relativt nyligen är som sagt oerhört enkelt. Jag har suttit med influensa i 3 veckor och är vansinnigt rastlös av att sitta hemma sjuk. Man pallar bara att läsa så mycket böcker, spela, se på serier/filmer innan man börjar klättra på väggarna. Jag har alltid gillat att diskutera, i mitt tycke det absolut bästa sättet att närma sig en sanning. Man stöter och blöter argument, för att förhoppningsvis komma fram till den bästa slutsatsen.

I den här tråden är det gigantiskt långt från att ens vara inom ljusår från varandras ståndpunkter. Det finns fortfarande folk här som skulle skrika "KONSPIRATION!!!!! MOSSAD!!! JUDAR!!!" även om femtielva obducenter från hela världen konstaterade (enbart ett exempel eftersom vi inte vet än) att dödsorsaken var t ex. ett medfött hjärtfel.

En extremist är en extremist, oavsett vad inriktningen är. Det GÅR inte att samtala med en helhispig feminist, religiös, konspiratoriker m fl. som lider av totalt tunnelseende.

Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
ja , (darkman74 ) är nog en som får betalt för att skriva skit här.

Om det nu vore så väl. Läs svaret ovan. Sen har jag för lite kunskap i allt skvaller kring FB för att kunna uttala mig om hur hispigt det verkar att någon anlitar folk för att skriva här. Vad är poängen med det? Se bara på den här tråden, den har ju pendlat mellan typ folk som tror på aliens (ta det nu för fan inte bokstavligt) till genomtänkta funderingar kring eventuella konspirationer. Hur ska någon kunna motverka detta genom att någon får betalt av en utomstående part? Makes NO sense...

Som sagt, det är ju bara att hoppa in i vilken tråd som helst. Diskussionerna kan onekligen pendla mellan skitseriösa ämnen om fysik till genuint krig om "babbar" där folk svingar hejvilt till höger och vänster utan urskiljning. Hur fan ska någon kunna påverka den vilda västern stämningen? Det känns mest som en foliehattsteori.

Däremot är det nog definitivt förbannat vanligt att folk skaffar nya användare för att kommentera i specifika trådar. Även om det inte är emot några regler, så är det ändå jävligt irriterande.
Senast redigerad av darkman74 2017-12-19 kl. 17:50.
Citera
2017-12-19, 17:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
tystnaden talar för sig själv.

Kan vi inte få igång "Tredje Statsmakten" till att objektivt granska medierna hur det har försökt dödat hans person, och sen när han dör inte ens nämna hans namn.

Nu har ju Bechir knappt nämnts av "tredje statsmakten" innan detta heller. Nån räknade ihop till att han förekommit i nio artiklar innan helgen, han var inte heller huvudperson i alla nio.
Du övervärderar Bechir nånting alldeles oerhört.
Citera
2017-12-19, 17:51
Moderator
OYs avatar
Inte osannolikt att BR avled av en stressutlöst hjärtinfarkt. Han har utmanat mäktiga krafter, kan vara lätt att se sig som Davit mot Goliat, men kom ihåg att den berättelsen kommer från en sagobok.

Inte omöjligt att BR har levt med fruktansvärt hård stress under en lång tid och som eksalerade när konflikten med RA blossade upp.

Att inte veta vad motståndaren kommer att göra, osäkerhetsfaktorn, i det här fallet en mäktig aktör, kan med stor sannolikhet leda till ett grymt stort adrenalinpåslag.

Kasta sten på ett lejon, sätt dig sedan ner och vänta på vad som händer, påfrestande.
Citera
2017-12-19, 17:56
Medlem
PTHJs avatar
Hoppas det blir en kremering och stoftet strös för vinden över öppet hav, graven lär aldrig få stå i fred för alla konspirationsteoretiker som skulle kunna tänka sig att ta prover på liket för att skicka jorden runt i tron att någon ska finna något suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in