Citat:
Ursprungligen postat av
juniperbay
Då kan ju du börja med att komma med en objektiv källa som för det första visar att Expo manipulerar bilderna från BB´s FB-sida och för det andra Expo har för vana att manipulera bilder.
Om jag vore betald tror du inte att jag skulle ha fler inlägg vad jag har
Jag har inte följt den här killen och fick därför nu anledning att läsa och titta på det han har gjort. Min känsla efter att ha gjort det är att han var eller kanske blev en fritänkare som vågade ta ut svängarna mot de vanliga svenska faktiskt lite trångsynta comme il faut-uppfattningarna i media och politik. Hans palestinska bakgrund bidrog ju helt klart till hans svarta syn på Israel och judendomen - och den delar han ju med i stort sett alla islamanhängare både i Sverige och i världen i övrigt.
Jag har också läst och tittat på bilderna och Facebookdumparna på Expos hemsida - även om de kan se luriga ut övertygar de inte mig om att han var nazist. Varför då? Jo, främst för att kontexter saknas och eftersom innehållet i dumparna inte är några kioskvältare i sig. Dessutom är det ju lite knepigt att ta Expo som sanningsvittne för att han var nazist - Expo och deras medarbetare är ju för det första 'jäviga' i just det här fallet och de har ju kallat fler än en person och rörelse för nazister tidigare - till och med Reinfeldt, Alf Svensson, KD och Hanif Bali. (Sånt trams gör att jag drar öronen åt mig.)
Jag skulle därför vilja att du visar mig exempel på vad Bechir Rabani själv har sagt och skrivit som visar att han var den nazist som du menar att alla borde förstå att han var (och för tydlighetens skull, hänvisa inte bara till skärmdumparna igen - jag har sett dem och ja, jag kan läsa, skriva och dra slutsatser så du behöver inte kalla också mig för foliehatt eller nåt annat). Jag har nämligen inte lyckats hitta nåt sånt uttalande från honom.