2017-12-28, 21:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Så du tycker det är rimligt att man ska begära annonymitet när man spelar in videoklipp i sitt eget hem och i sin egna stad där man ser personen i frågas yttre under längre perioder?
Med tanke på att han dessutom verkar handla öl varje dag så är det knappast så att han bor under jorden heller.
Jag tycker att det är rimligt att göra som han ber om, ja. Sen är det rätt stor skillnad på att bli igenkänd på Bolaget och på att få en skvallertråd på en av Sveriges mest besökta sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
som jag förstått det: han är öppen med sin bakgrund, sitt ansikte, sin livsstil, sin lägenhets inredning, sina åsikter, sitt bruk av rekreationella substanser. i stort sett allt man kan tänkas vilja veta - minus namn och adress. återstår då några personer som vill ha tag på dessa sistnämnda uppgifter, trots (eller på grund av) vetskapen om AFA:s våldstaktik mot åsiktsförbrytare

köper inte argument om nyfikenhet här. exakt vad ska uppgiften om hans namn bidra med för information av skvallervärde som den nyfikne inte redan vet eller kan få reda på?
Det är just det som är grejen. Vad är det som är så jävla intressant med vad han heter och vad han bor? Precis allt annat är han ju öppen med och vad fan mer behöver man veta egentligen?
Citera
2017-12-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Om det har konstaterats att A) han önskar vara anonym, och B) han har ett konto på Flashback med ungefär samma namn. Strider det då inte mot Flashbacks regler att outa honom? Även om det är YouTube/Twitternamnet som outas?!

Outningen sker ju utav en youtube-bloggare.
Att han sedan råkar existera på Flashback med ett annat namn dessutom kan ju inte jag rå för.

Hur fan ska folk på forumet veta vad han vill man ska veta om honom och inte?
Citera
2017-12-28, 21:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Hur fan ska folk på forumet veta vad han vill man ska veta om honom och inte?
Genom att kolla på hans videos och vara lite medveten om vad som händer med folk som står utanför åsiktskorridoren.
Citera
2017-12-28, 21:36
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instant-Necc
Enligt hans patreon får han ca 2000 dollar i månaden... sen + intäkter från youtube, och denna killen går dessutom på bidrag? Låter som en bidrags-snyltare om något.

Typiskt blatte beteende. Ta skattepengar, ger inget tillbaka plus lyfter en lön svart i månaden. Men han är ju underhållande så man kanske ska låta han fuska vidare
Citera
2017-12-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Genom att kolla på hans videos och vara lite medveten om vad som händer med folk som står utanför åsiktskorridoren.

Bechir Rabani, Realistbloggerskan, Chang Frick, Katarina Janouch mfl har knappast präglats av någon vidare annonymitet...
Citera
2017-12-28, 21:39
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Men ge er Flashback. Killen ska ha diagnosen högfungerande autism och gå på aktivitetsstöd. Han är varken känd eller rik och det är inte snällt att starta en skvallertråd om honom! Hoppas seriöst att den här tråden går till papperskorgen.

Hur vet du det? Har han berättat det någonstans?
Citera
2017-12-28, 21:41
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Vad fan skall ni med hans namn till? Kan han inte få ta sig till och från bolaget ifred ens?
Citera
2017-12-28, 21:42
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
"Hata andra blattar"? Då har du inte sett och hört hans klipp. Han lägger ner stor tid och energi att berätta just att han inte har något emot människor som sköter sig, oavsett hudfärg eller härkomst. Ändå väljer du och andra att påstå motsatsen. Vad är det för fel på din kognitiva förmåga egentligen? Lyssna på det han säger, istället för att tro på allt Aftonbladet påstår. Tala om fördomar.

Till ämnet igen:

Hur kan det komma sig att ingen i hela Sverige känner till hans riktiga namn? Jag har inget emot honom på något sätt, men reagerar på att han varit aktiv officiellt under flera års tid utan att någon kan berätta vem han är och tycker att det är mycket gåtfullt och ovanligt att ingen kan säga något.

Mitt intresse beror på att jag är väldigt fascinerad av hans person och att ingen kan berätta något om honom, trots att han levt i Sverige under hela sitt liv, i svenska skolor med en massa människor omkring honom. Jag känner att hans åsikter och person förtjänar att kallas något bättre än hans arbetsnamn på nätet.

Om han skulle gå ut och säga att han aktivt inte vill bli omnämnd med namn, skulle jag definitivt acceptera det fullt ut och släppa min nyfikenhet till den dagen han själv önskar gå ut med vad han heter.

Och om han själv skulle skriva till mig och berätta sitt namn, men be mig att inte säga det i något publikt sammanhang, skulle jag absolut kunna bevara den kunskapen för mig själv - hans namn. Jag är bara nyfiken och fascinerad av vem han är på riktigt.

Själv är han ju en invandrare som tar bidrag och tjänar pengar vid sidan..
Citera
2017-12-28, 21:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Bechir Rabani, Realistbloggerskan, Chang Frick, Katarina Janouch mfl har knappast präglats av någon vidare annonymitet...
Nej men dom är heller inte "mannen på gatan". Den Arga Blatten är liksom bara en privatperson som du och jag. Frick, Janouch et al har råd att göra det, inte ekonomiskt då. Du kan ge dig fan på att han skulle få tegelstenar genom fönstret om folk visste var han bodde.

Jag personligen kan ju tänka mig att sätta en tegelsten genom pannan på den som är skyldig till att hans identitet läcks. Det handlar nämligen inte om att jag råkar hålla med honom utan det handlar om att jag råkar vara beredd i att i det närmaste gå i döden för folks rätt att uttrycka sina åsikter och tankar utan risk för stenar genom fönstret, stryk på stan eller liknande skit. Jag hade varit precis lika mycket emot att snoka i hans identitet om han istället hade varit som typ Clara Henry eller vem fan som helst.
Citera
2017-12-28, 21:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Konstigt att man måste rota i folks privatliv , tråkigt att han ska behöva ta en massa skit för att han har en åsikt om saker , så fort någon vågar stå upp för det dom tror på ska man rota i deras privatliv.

Ingen som vet vem ts är jag vill ha fram allt om denna persons privatliv

Finns ju 100 tals liknande topics på flashback. Gissar att du är inne i alla och gnäller?
Citera
2017-12-28, 21:52
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Rekommenderar att du kontaktar en av modsen här i Skvallret för bäst svar på den frågan.
Nja, jag noterar att du är moderator och aktivt deltar i detta. Så du kan säkert bena ut detta.
Citera
2017-12-28, 21:56
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Jag kan inte svara på varför Flashback ger honom ett free pass. Jag gör det för att han helt enkelt har bett om det. Övriga Tubers som jag känner till och följer gör saker i sitt eget namn. Förmodligen för att dom inte behöver oroa sig så mycket för repressalier bara för att dom har en viss åsikt.

Tjena flashback, Robert Aschberg här, skulle ni kunna sluta skvallra och spekulera i mitt privatliv. Thanks fam.

Flashback: äh vafan klart vi inte ska skvallra och spekulera i hans privatliv. Han har ju bra åsikter och han har ju bett om att inte få en skvallertråd.

... Skulle aldrig hända

Kom igen fat cone, du vet att så fungerar det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in