2017-12-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag tycker verkligen att En Arg Blatte borde skriva en bok och bli författare.
Kanske han redan har blivit. Med tanke på hur många som lyssnar på honom så skulle säkert en hel del köpa hans bok.

Frågan är om inte hans val av media är perfekt för stunden. Möjligen kan han skriva en bok om några år om den här politiskt turbulenta tiden med ett objektivt synsätt, han har ju redan gjort all research så det kan bli en kanonbok som sammanfattar alla svängningar. Titeln kanske kunde vara något som ”PK-gungan”, ”Sverige, svenskarna och indoktrinering” eller ”En Arg Blatte förklarar”.
Citera
2017-12-28, 14:34
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Anonymiteten hjälper minoriteter att göra sig hörda. Men "antifascist"-grupper vill få bort anonymiteten så man får möta de konsekvenser som väntar en. Vem är fascisten egentligen?

Precis, hans identitet är väl helt ointressant speciellt då han är öppen med hur han ser ut och även pratar öppet i sin egna youtube-kanal.

Tycker man nu han har fel i något så gå i svaromål. Eller är det så att man inte har några bra argument och istället vill hänga ut människor i sedvanlig ordning?
Citera
2017-12-28, 14:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
Konskruktiv kritik tål inte du eller jag eller någon annan, det är problemet med dagens människor
Vi står o stampar

Det var därför jag sa att det är något man lär sig att ta till sig, när man jobbar inom media så är det extremt viktigt att kunna ta till sig konstruktiv kritik men då han verkar ha börjat syssla med konspirationsteorier och stötta Trump (bläddrade lite till på hans facebooksida) så tror jag vi kan säga adjö till den objektiva tonen som en gång i tiden fanns hos blatten.

[Tillagt]

I värsta fall så blir han bara en manlig variant av Jordan Cansington aka: realistblogerskan
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-28 kl. 14:40.
Citera
2017-12-28, 14:37
Medlem
Ordpistolens avatar
Har hört att han ska heta Eldin, enligt rykten.
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-12-28 kl. 14:49.
Citera
2017-12-28, 14:41
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Är det bara jag som ogillar honom?

Han resonerar inte direkt, bara agerar frustrerat och spelar på känslor. Inte bättre än diverse vänsteraktivister i mina ögon.

Jag tyckte inte om hans frisyr och var nära på att missa denna underbara människa pågrund av detta.
Känner mig mindre rädd för mänskligheten när det finns sådana som han. Lyssnar på honom ibland när jag har svårt för att sova.
Citera
2017-12-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var därför jag sa att det är något man lär sig att ta till sig, när man jobbar inom media så är det extremt viktigt att kunna ta till sig konstruktiv kritik men då han verkar ha börjat syssla med konspirationsteorier och stötta Trump (bläddrade lite till på hans facebooksida) så tror jag vi kan säga adjö till den objektiva tonen som en gång i tiden fanns hos blatten.

[Tillagt]

I värsta fall så blir han bara en manlig variant av Jordan Cansington aka: realistblogerskan

För världen i stort Trump bättre än det andra valet. För framtiden kan det vara den vändingen som behövs.
USA Behövs som motvikt till Kina. Vi idioter borde för längesedan liearat oss med ryssarna
Citera
2017-12-28, 14:48
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Frågan är om inte hans val av media är perfekt för stunden. Möjligen kan han skriva en bok om några år om den här politiskt turbulenta tiden med ett objektivt synsätt, han har ju redan gjort all research så det kan bli en kanonbok som sammanfattar alla svängningar. Titeln kanske kunde vara något som ”PK-gungan”, ”Sverige, svenskarna och indoktrinering” eller ”En Arg Blatte förklarar”.

Skulle vara kul om han gjorde en talbok där innehållet skrivits i nyktert tillstånd men där han läser upp det stupfull .
"En Arg Blatte förklarar" hade vart en bra titel i och med att man genast vet vad det handlar om.
Citera
2017-12-28, 14:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
För världen i stort Trump bättre än det andra valet. För framtiden kan det vara den vändingen som behövs.
USA Behövs som motvikt till Kina. Vi idioter borde för längesedan liearat oss med ryssarna

Fast problemet är att blatten använder sig av Fox "news" som ett argument för att Trump har räddat den amerikanska ekonomin trots att Obamas budget slutade gälla den 30 September i år, problemet jag ville lyfta fram är att han verkar vara på god väg att kasta ut källkritiken och det kritiska tänkandet ut genom fönstret för att säkra sin egna ekonomiska vinning för om han retar upp de som ger honom pengar på patreon så riskerar han att förlora den inkomstkällan
Citera
2017-12-28, 14:51
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nej, samma här. Förstår verkligen inte storheten med honom? Hade han haft andra åsikter hade FB kallat honom för rabiat kommunist eller liknande.

Killen är blatte och försöker vinna cred på att hata andra blattar. Går hem hos FB-högern så klart.

"Hata andra blattar"? Då har du inte sett och hört hans klipp. Han lägger ner stor tid och energi att berätta just att han inte har något emot människor som sköter sig, oavsett hudfärg eller härkomst. Ändå väljer du och andra att påstå motsatsen. Vad är det för fel på din kognitiva förmåga egentligen? Lyssna på det han säger, istället för att tro på allt Aftonbladet påstår. Tala om fördomar.

Till ämnet igen:

Hur kan det komma sig att ingen i hela Sverige känner till hans riktiga namn? Jag har inget emot honom på något sätt, men reagerar på att han varit aktiv officiellt under flera års tid utan att någon kan berätta vem han är och tycker att det är mycket gåtfullt och ovanligt att ingen kan säga något.

Mitt intresse beror på att jag är väldigt fascinerad av hans person och att ingen kan berätta något om honom, trots att han levt i Sverige under hela sitt liv, i svenska skolor med en massa människor omkring honom. Jag känner att hans åsikter och person förtjänar att kallas något bättre än hans arbetsnamn på nätet.

Om han skulle gå ut och säga att han aktivt inte vill bli omnämnd med namn, skulle jag definitivt acceptera det fullt ut och släppa min nyfikenhet till den dagen han själv önskar gå ut med vad han heter.

Och om han själv skulle skriva till mig och berätta sitt namn, men be mig att inte säga det i något publikt sammanhang, skulle jag absolut kunna bevara den kunskapen för mig själv - hans namn. Jag är bara nyfiken och fascinerad av vem han är på riktigt.
Citera
2017-12-28, 14:52
Medlem
Oogway7s avatar
Är han ’fri’ från att skvallras om?
Citera
2017-12-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

[Tillagt]

Så man kan inte vara objektiv i sina resonemang om man har några som helst åsikter om de objektiva fakta man lägger fram?

Du verkar verkligen ha koll på det mesta, har du en youtube-kanal där du visar ditt ansikte?

Det borde du ha, du är väldigt bra på att diskutera och lägga fram objektiva fakta. Din ståndpunkt är lite svår att förstå. Du är tydligt vänsterorienterad men du håller en hyfsat neutral profil.

Du är tydligt överintelligent och kan uttrycka dig mycket väl i skrift.

Är En Arg Blatte din motpol?
Citera
2017-12-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Skulle vara kul om han gjorde en talbok där innehållet skrivits i nyktert tillstånd men där han läser upp det stupfull .
"En Arg Blatte förklarar" hade vart en bra titel i och med att man genast vet vad det handlar om.

Det där med alkoholen som en grej i hans videos är bara en gimmick.
Det är en lustig rekvisita för att skoja med urbilden av människor som har en åsikt. Ett skämt om svensken som endast kan tala sanning när han/hon druckit.
”Fyllesvammel” som ett skämt.

Med tanke på det han talar om och hur han gör det så kan vi nog lägga ner alkoholism-skämtet som något han njuter av att förvilla med. Det är uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in