Citat:
Har du hört talas om Antifa?
AJ gick tidigt ut med att ta avstånd från pizzagate men andra "konspirationsteoretiker" fortsatte föra
det vidare och sen hände det som du säger. Alltså efter AJ tog avstånd
EDIT. Det var wikileaks som läckte emails där ping pong nämndes
AJ gick tidigt ut med att ta avstånd från pizzagate men andra "konspirationsteoretiker" fortsatte föra
det vidare och sen hände det som du säger. Alltså efter AJ tog avstånd
EDIT. Det var wikileaks som läckte emails där ping pong nämndes
Han var den största drivande faktorn och även den som Edgar Welch menade på var hans drivande faktor, Comet Ping Pong hotade med stämning vilket var varför Alex Jones ändrade sin ton, Alex Jones kom med sitt uttal samma dag som Welch erkände till brott så Jones skrek fortfarande om Pizzagate när Welch gick in med en AR-15 på Comet Ping Pong.
Citat:
Nja, i slutändan så är det fortfarande en triggande faktor som bidrar till en handling, vi har som sagt sett det vid upprepade tillfällen i såväl nyktert som onyktert tillstånd, ifrån Mansonfamiljen och hur de mördade Sharon Tate samt fyra till, till Alex Jones och hur han fick Edgar Welch att gå in och skjuta på pizzerian Comet Ping Pong.
Det går även att se hur lynchningar eller andra situationer där en mobb bildas så ser man väldigt snabbt att vi människor är sociala djur och vi gör irrationella saker, att avskriva någon allt ansvar kring vad den säger är tyvärr naivt, hade det inte funnits ett ansvar så hade inte politiker och försäljare aktivt valt sina ord när de talar till folk, det är samma sak när polisen talar med gärningsmän som håller gisslan. Det finns en hel praktisk psykologi kring det mänskliga beteendet som aktivt används i samhället.
Med det sagt så vill jag bara vara övertydlig att jag inte säger att individen inte bär ett eget ansvar utan tvärtom, att stor del av ansvaret ligger hos individen som tar till sig vad som sägs, men mycket av ansvaret ligger även hos den som talar och informerar då många är delvis dåliga på att vara kritiska både i form av källkritik (Om man inte tror mig kring det så rekommenderar jag att man tittar in i Q-Anon tråden i konspirationsteorier forumet där folk bokstavligen har använt sig av satirsidor som bevis samt inte ens gjort en simpel googlesökning innan de postar saker) men även i form av att inte tänka helt själva.
Jag vet att blatten har själv tagit upp detta vid minst ett tillfälle för 3 eller 4 år sedan så det bör inte vara främmande för någon som har följt eller fortfarande följer honom att det finns ett behov av att tänka efter.
Nu är inte jag en av de som lastar blatten för idioten med macheten, för till min vetskap (har inte aktivt följt honom på ett par år nu så det kan ha förändrats) så förespråkar han inte i någon form att man skall begå våldshandlingar, det är när man börjar prata om att det behövs begå våldshandlingar för att rätta till saker eller rent av börjar måla upp "fienden" som icke mänskliga som man börjar gå ut på farligt vatten för det är då man kan trigga igång fel typ av människor.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-30 kl. 04:29.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-30 kl. 04:29.