2017-12-30, 04:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantera1776
Har du hört talas om Antifa?

AJ gick tidigt ut med att ta avstånd från pizzagate men andra "konspirationsteoretiker" fortsatte föra
det vidare och sen hände det som du säger. Alltså efter AJ tog avstånd

EDIT. Det var wikileaks som läckte emails där ping pong nämndes

Han var den största drivande faktorn och även den som Edgar Welch menade på var hans drivande faktor, Comet Ping Pong hotade med stämning vilket var varför Alex Jones ändrade sin ton, Alex Jones kom med sitt uttal samma dag som Welch erkände till brott så Jones skrek fortfarande om Pizzagate när Welch gick in med en AR-15 på Comet Ping Pong.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I slutändan är det ändå upp till dig om du ska göra si eller så och det är ganska stor skillnad på att vädra sina åsikter och på att aktiva manipulera någon.

Nja, i slutändan så är det fortfarande en triggande faktor som bidrar till en handling, vi har som sagt sett det vid upprepade tillfällen i såväl nyktert som onyktert tillstånd, ifrån Mansonfamiljen och hur de mördade Sharon Tate samt fyra till, till Alex Jones och hur han fick Edgar Welch att gå in och skjuta på pizzerian Comet Ping Pong.

Det går även att se hur lynchningar eller andra situationer där en mobb bildas så ser man väldigt snabbt att vi människor är sociala djur och vi gör irrationella saker, att avskriva någon allt ansvar kring vad den säger är tyvärr naivt, hade det inte funnits ett ansvar så hade inte politiker och försäljare aktivt valt sina ord när de talar till folk, det är samma sak när polisen talar med gärningsmän som håller gisslan. Det finns en hel praktisk psykologi kring det mänskliga beteendet som aktivt används i samhället.

Med det sagt så vill jag bara vara övertydlig att jag inte säger att individen inte bär ett eget ansvar utan tvärtom, att stor del av ansvaret ligger hos individen som tar till sig vad som sägs, men mycket av ansvaret ligger även hos den som talar och informerar då många är delvis dåliga på att vara kritiska både i form av källkritik (Om man inte tror mig kring det så rekommenderar jag att man tittar in i Q-Anon tråden i konspirationsteorier forumet där folk bokstavligen har använt sig av satirsidor som bevis samt inte ens gjort en simpel googlesökning innan de postar saker) men även i form av att inte tänka helt själva.

Jag vet att blatten har själv tagit upp detta vid minst ett tillfälle för 3 eller 4 år sedan så det bör inte vara främmande för någon som har följt eller fortfarande följer honom att det finns ett behov av att tänka efter.

Nu är inte jag en av de som lastar blatten för idioten med macheten, för till min vetskap (har inte aktivt följt honom på ett par år nu så det kan ha förändrats) så förespråkar han inte i någon form att man skall begå våldshandlingar, det är när man börjar prata om att det behövs begå våldshandlingar för att rätta till saker eller rent av börjar måla upp "fienden" som icke mänskliga som man börjar gå ut på farligt vatten för det är då man kan trigga igång fel typ av människor.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-30 kl. 04:29.
Citera
2017-12-30, 06:26
Medlem
Det finns alltså personer här inne som tycker att personas likt 'EABT' skall känna något sorts ansvar för hur resten av världen reagerar på deras videos? Jag känner inte honom på något sätt men tycker han verkar ha lagt mycket tid på att försöka reda ut hur världen är beskaffad och varför vi upplever och ser det vi gör. Däremot tycker jag inte han har något som helst ansvar för vad för sorts personer som kommer över hans videos och texter eller vad de senare gör med dem. Vem har ansvar för vilka åsikter svenska elever får med sig ifrån skolan? Ifrån nyheterna? Det är ganska många personer som påverkas år in och år ut.

Vem skrev bibeln? Det har uppenbarligen inspirerat människor att förtrycka i guds namn och vidare även inspirerat bl.a. koranen som har inspirerat... Ja, ni fattar.

Visst. 'EABT' har enligt egen utsago inte den mest filantropiska eller mest människonära människosynen eller relation till sin omvärld. Känner han som han gör så skall han också få vara som han är, det gör inte det han säger mindre viktigt. Han kanske står med en familj på fem om ett decennium.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
... men mycket av ansvaret ligger även hos den som talar och informerar då många är delvis dåliga på att vara kritiska både i form av källkritik ...

Vad hände med att få vara den man är? Säga det man tycker eller tror på? Inte kan man väl analysera allt in i absurdum? Det visas våld, våldtäkter och diverse hyllningar till kriminella livsstilar i filmer och musik som basuneras ut för hela världen att ta del utav. Nevermind, här i ankdammen skall vi med teleskop syna en ung man i Sverige med ursprung i Bosnien för att han spenderar ungefär noll procent utav sin energi för att försöka linda in sina argument i vaddering som skall passa alla som kan tänkas ta del utav materialet och dessutom spelar sin egna lilla karaktär som, åtminstone för mig, ändå framstår som en väldigt mänsklig individ? ... Herregud.

"Kolla grabbar. Det står 'made in china' på offrets t-shirt! Så jädra omoraliskt. Vad är väl en våldtäkt jämfört med fabriker och utsläpp på andra sidan jorden. Här har vi inget moraliskt ansvar."

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag skrev psykiskt sjuka unga människor påverkas att hata vilket du säkert kan se. Däremot ska man kanske tänka på det då man framför en viss typ av åsikter. Man kan ju för all del förhålla sig så sakligt och sanningsenligt som möjligt. Det är en tung börda kan jag tycka att få ris för en svensk psykiskt sjuk ung killes galenskap. Men så är det ju att om man frontar och får följare-

Frontar och få följare? Det låter som om det vore nåt vem som helst kunde göra och lyckas med det. 'EABT' har kämpat i år för att nå den publik han når och han är bra på det han gör uppenbarligen. Är han den perfekta människan eller vägledaren? Med all säkerhet inte, men han är en ensam individ som emellanåt besitter 'obekväma' åsikter. Skall dessa tystas och straffas i ett fritt land? Absolut inte, tvärtom borde fler kunna lyssna utan att reagera som några jävla nötter på det. Det måste vara målet.
Senast redigerad av Ringmigsen 2017-12-30 kl. 06:29.
Citera
2017-12-30, 11:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmigsen
Det finns alltså personer här inne som tycker att personas likt 'EABT' skall känna något sorts ansvar för hur resten av världen reagerar på deras videos? Jag känner inte honom på något sätt men tycker han verkar ha lagt mycket tid på att försöka reda ut hur världen är beskaffad och varför vi upplever och ser det vi gör. Däremot tycker jag inte han har något som helst ansvar för vad för sorts personer som kommer över hans videos och texter eller vad de senare gör med dem. Vem har ansvar för vilka åsikter svenska elever får med sig ifrån skolan? Ifrån nyheterna? Det är ganska många personer som påverkas år in och år ut.

Fast nu håller blatten själv med om att offentliga personer bär ett visst ansvar de med varav därför han själv erkänner att han aldrig pratar om att använda våld osv för att inte kunna bli feltolkad av en följare.

Blatten är med andra ord inte som Alex Jones som var en av de drivande faktorerna till varför en av Jones lyssnare gick in på Comet ping pong och skjöt med en AR-15.

Man kan inte hjälpa vilka som lyssnar på en men man kan undvika att att folk gör dumma saker genom att inte säga saker som direkt uppmanar till våld eller rent av går att tolka som att man uppmanar till det så har man gjort vad man kan.

Som sagt det finns en god anledning till varför försäljare talar på ett speciellt sett och det är för att vet hur man talar till folk för att få dem att köpa saker. Applicera det på att få folk att göra saker så har du skickliga politiker osv.

Citat:
Vem skrev bibeln? Det har uppenbarligen inspirerat människor att förtrycka i guds namn och vidare även inspirerat bl.a. koranen som har inspirerat... Ja, ni fattar.

Grekiska munkar 500 år efter Jesus korsfästelse.

Så bibeln är inte bara skriven efter 500 år av oral tradition men den är även omskriven flera gånger både under den grekiska perioden men även fram tills idag.
Citera
2017-12-30, 13:11
Medlem
Han outades redan 2015, och hans namn är inte svårt att hitta med hjälp av det han själv postat i tråden. (Inget jag tänker skriva ut.)
Citera
2017-12-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nu håller blatten själv med om att offentliga personer bär ett visst ansvar de med varav därför han själv erkänner att han aldrig pratar om att använda våld osv för att inte kunna bli feltolkad av en följare.

Blatten är med andra ord inte som Alex Jones som var en av de drivande faktorerna till varför en av Jones lyssnare gick in på Comet ping pong och skjöt med en AR-15.

Man kan inte hjälpa vilka som lyssnar på en men man kan undvika att att folk gör dumma saker genom att inte säga saker som direkt uppmanar till våld eller rent av går att tolka som att man uppmanar till det så har man gjort vad man kan.

Som sagt det finns en god anledning till varför försäljare talar på ett speciellt sett och det är för att vet hur man talar till folk för att få dem att köpa saker. Applicera det på att få folk att göra saker så har du skickliga politiker osv.

Han är med andra ord lite utav en förebild?

Tack då vet jag hur jag blir en skicklig politiker. Mycket matnyttigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamster
Grekiska munkar 500 år efter Jesus korsfästelse.

Så bibeln är inte bara skriven efter 500 år av oral tradition men den är även omskriven flera gånger både under den grekiska perioden men även fram tills idag.

Tack för infon. Det var en retorisk fråga, så jag hoppas poängen gick fram med.
Citera
2017-12-30, 13:46
Medlem
Min polare gick i samma skola som honom. Han var skrikig då med men aldrig om det han pratar om nu. Tycker han inte vet vad han säger om invandrare.
Citera
2017-12-30, 13:47
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Gillade honom i början, men började känna samma sak något år sedan och slutade titta.
Tror det är vanligt, när pengarna rullar in så följer man dom istället.

Gällande reglerna som verkar fortgå i denna tråden så är det så klart inte mot reglerna att outa personen bara för att han själv outat sitt flashbackkonto mot youtubekontot.

Hade jag varit nya lasermannen så är det ju inte nog med att jag säger i ett flashbackkonto att jag är lasermannen, så blir det förbjudet att outa mig när jag blir dömd.

Uppenbarligen förlitar han sig till stor del på ett språkbruk som triggar massan. Det drabbar de han nämner negativt. Tycker mycket väl att han kan outas och få smaka på detsamma.

Självklart har han rätt att tycka fritt men varför alla dessa hetsande och förolämpande uttryck? Är de case han argumenterar inte intressanta eller slagkraftiga nog i sig själva? Hans sätt att uttrycka sig försvårar för andra med snarlika ståndpunkter att torgföra dessa. Man blir direkt associerad till dessa föga imponerande uttalanden vilket förtar budskapet.
Senast redigerad av jc90 2017-12-30 kl. 13:49.
Citera
2017-12-30, 13:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han är med andra ord lite utav en förebild?

Om du menar att Alex Jones är en förebild...så hoppas jag verkligen att han inte är det för någon, om du menar på blatten så skulle jag nog säga att det garanterat finns de som ser upp till honom.

Citat:
Tack för infon. Det var en retorisk fråga, så jag hoppas poängen gick fram med.

Absolut, ville bara poängtera att det fanns ett ganska exakt svar på frågan, med andra ord så kunde jag inte låta bli att svara.
Citera
2017-12-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utankork
Min polare gick i samma skola som honom. Han var skrikig då med men aldrig om det han pratar om nu. Tycker han inte vet vad han säger om invandrare.

Då ber jag dig komma ut med namn så att vi kan anmäla honom till Skatteverket. Fråga dig själv om du tycker det är rätt att han utnyttjar systemet samtidigt som han får sin inkomst genom att kritisera det.

Tycker inte du också att han bör förlora alla eventuella bidrag som vi kan anta att han lyfter när han har en inkomst på > 20 000/mån och att han borde betala skatt på den inkomsten?

Han är en ful liten parasit som står för allt det vi hatar mest i en invandrare. Han hatar ju Sverige. Dessutom är han svagbegåvad och ska hålla käften. Ut med namnet nu för helvete! Ditt lands och folk stolthet hänger på det.
Citera
2017-12-30, 14:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Då ber jag dig komma ut med namn så att vi kan anmäla honom till Skatteverket. Fråga dig själv om du tycker det är rätt att han utnyttjar systemet samtidigt som han får sin inkomst genom att kritisera det.

Tycker inte du också att han bör förlora alla eventuella bidrag som vi kan anta att han lyfter när han har en inkomst på > 20 000/mån och att han borde betala skatt på den inkomsten?

Han är en ful liten parasit som står för allt det vi hatar mest i en invandrare. Han hatar ju Sverige. Dessutom är han svagbegåvad och ska hålla käften. Ut med namnet nu för helvete! Ditt lands och folk stolthet hänger på det.
Känns mer som att du är en vänsterextremist som vill stjälpa och sätta käppar i hjulet för EABT. Du uppmuntrar trakasserier och att han ska få personliga problem (ekonomiska och lagliga), detta är en klassisk vänstertaktik mot politiska meningsmotståndare. Att EABT skulle vara en Sverigehatare är det ingen som tror på, snarare är det tvärtom då han inte vill importera halva Somalia till Sverige, så att Sverige inte blir ett dysfunktionellt Bantustan (de egentliga Sverigehatarnas dröm). Du däremot vill nog detta och försöker skada EABT med att röja undan hans identitet.

Flashback skyddar användarnas rätt till anonymitet av en anledning, eftersom den än nödvändig för yttrandefriheten; samma yttrandefrihet som du hatar.
Citera
2017-12-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Känns mer som att du är en vänsterextremist som vill stjälpa och sätta käppar i hjulet för EABT. Du uppmuntrar trakasserier och att han ska få personliga problem (ekonomiska och lagliga), detta är en klassisk vänstertaktik mot politiska meningsmotståndare. Att EABT skulle vara en Sverigehatare är det ingen som tror på, snarare är det tvärtom då han inte vill importera halva Somalia till Sverige, så att Sverige inte blir ett dysfunktionellt Bantustan (de egentliga Sverigehatarnas dröm). Du däremot vill nog detta och försöker skada EABT med att röja undan hans identitet.

Flashback skyddar användarnas rätt till anonymitet av en anledning, eftersom den än nödvändig för yttrandefriheten; samma yttrandefrihet som du hatar.

Snacka inte skit. För det första är jag motståndare av vänstern. Det är ju just därför jag reagerar mot hans systemparasitism. Han ska inte framställa sig på det sättet han gör när han utnyttjar systemet och undviker att betala skatt.

Jag tycker du ska besvara frågorna jag ställer om det nu är så att du vill diskutera. Är det rätt att han säger de saker han gör när han själv är bland värsta sorten vi har?

Ty visst är det så att han hatar Sverige - har du inte hört vad han har att säga? Oavsett hur du klassar skitpratet, tycker du det ska gå att stoppa ner 20 000+ i fickan varje månad för sånt.

Tycker du att han har rätt att kritisera Sverige när han själv är en del av problemet? Det hade varit en annan sak om han sökt sig tillbaka till sina rötter på Balkan. När han sitter och lyfter bidrag samt nättigger så ska han enbart hålla käften - det blir nämligen bäst för alla parter med den underliggande motsägelsen.

Slutligen - vi diskuterar inte en användares anonymitet utan en person utanför det här forumet. Hans eventuella medverkan här, varken sådan finns eller inte, ingår inte ens i diskussionen. Att du missar det visar ju att det är nåt som inte stämmer i dina tankegångar.
Citera
2017-12-30, 14:48
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Snacka inte skit.
Det är vad du gör, när du påstår att EABT hatar Sverige. EABT hatar inte Sverige; han hatar det som håller på att bli Skwurdistan eller Swomalia. Har mycket svårt att tro att EABT hatar Sverige så som det var på säg, tidigt 90-tal eller när han nu kom hit.

Citat:
För det första är jag motståndare av vänstern.
Så var här på Flashback, uppmuntrar du uthängning och anmälning av SJWs?

Citat:
Det är ju just därför jag reagerar mot hans systemparasitism. Han ska inte framställa sig på det sättet han gör när han utnyttjar systemet och undviker att betala skatt.
Jaja, du är ännu en mainstreamtänkare som saknar originalitet med din aggressiva skattebetalarnationalism.

Det finns hundratusentals muslimer som lyfter socialbidrag, och du vill jävlas med en bosnier som försöker ta sig ur slummen.

Get a new cause, you faggot

Citat:
Jag tycker du ska besvara frågorna jag ställer om det nu är så att du vill diskutera. Är det rätt att han säger de saker han gör när han själv är bland värsta sorten vi har?
Du tycker alltså att under den tiden EABT levde på soc eller vad det nu var, och att han numera bidrar med en pro-svensk samhällstjänst på YouTube -- som han dessutom tjänar en liten slant på -- är jämförbart med somalier och kurder som våldtar svenska kvinnor? Känns mer som den svenska avundsjukan kombinerat med militant vänsterextremism.

(FB) Den svenska avundsjukan. Finns den?

Om du nu inte är vänsterpatrask som du själv påstår: vad fan angår det dig om han gör en slant på YouTube av att dissa feminister, Özz Nûjen och Soran Ismail? Hur skadar detta någon riktig människa? Ni kapitalistsvin är ju dessutom fientliga mot allt vad skatter heter, så då borde du väl inte bli upprörd om EABT nu tjänar sina egna pengar; han har i skrivande stund snart 155 tusen subscribers; detta tjänar man inte storkovan på men kan vara tillräckligt för att eventuellt kunna försörja sig på, om man kombinerar det med patreon osv. Är inte det bättre än att han lyfter socbidrag?

Citat:
Ty visst är det så att han hatar Sverige - har du inte hört vad han har att säga?
Jag har kollat på en del av hans klipp och visst, att sitta och dricka öl (något han har fått från Angry Nintendo Nerd) är lite väl lamt om du frågar mig, däremot "hatar Sverige" kan jag inte minnas. Snarare kritiserar han svenska politiker som pushar för massinvandring från tredje världen. Om du menar att "Sverige" är synonymt med "massinvandring från tredje världen", okej, då kanske han hatar Sverige. Men vi andra som inte är förståndshandikappade förstår vad han menar i hans klipp.

Citat:
Oavsett hur du klassar skitpratet, tycker du det ska gå att stoppa ner 20 000+ i fickan varje månad för sånt.
Ja varför inte, det är väl inte konstigare än att PewDiePie tjänar miljontals dollar om året, på att sitta och spela kassa hjärndöda TV-spel. EABT engagerar sig i vettig och välbehövlig samhällskritik, något du tydligen blir provocerad av, en svenskvänlig invandrare.

Citat:
Tycker du att han har rätt att kritisera Sverige när han själv är en del av problemet?
EABT är inte en del av problemet.

Citat:
Det hade varit en annan sak om han sökt sig tillbaka till sina rötter på Balkan. När han sitter och lyfter bidrag samt nättigger så ska han enbart hålla käften - det blir nämligen bäst för alla parter med den underliggande motsägelsen.
Okej men du får hänga med i utvecklingen; det är ganska vanligt bland YouTubare idag, att ha ett patreonkonto och försöka tjäna levebrödet på YouTube. Detta är dessutom framtiden, att på ett eller annat sätt vara en del av internetekonomin (på YouTube eller på andra håll).

Citat:
Slutligen - vi diskuterar inte en användares anonymitet utan en person utanför det här forumet. Hans eventuella medverkan här, varken sådan finns eller inte, ingår inte ens i diskussionen. Att du missar det visar ju att det är nåt som inte stämmer i dina tankegångar.
Du diskuterar en Flashbackmedlems identitet, han reggade sig på Flashback inte långt efter att hans första klipp om invandringen, blev viral.

Och även om Flashback inte skyddade medlemmarnas anonymitet, så hade det varit dålig stil att gå och trakassera folk IRL för att de har en åsikt; jävla gestapo- och stasifasoner. Sådana som du är yttrandefrihetens fiender.

Det som skiljer goda människor från vänsterextremister och deras allierade islamister, är att vi anser att ingen människa skall behöva bli förföljd för sina åsikter. Du däremot håller inte med om detta, därav din skitnödiga attityd i den här tråden.
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-12-30 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in