Citat:
Jag tycker verkligen att det är skitgulligt att alla svenskar HELT PLÖTSLIGT har blivit otroligt petiga med exakt vad deras skattepengar går till. Tidigare var det liksom ingen som brydde sig MEN ÅH NEJ om mina skattepengar ska gå till invandrares grundläggande mänskliga rättigheter blir jag helt plötsligt anarkist.
Personligen har jag alltid ogillat att inkompetenta kleptokratiska politiker har lagt beslag på, och felallokerat, mina skattepengar, då slikt leder till minskad total samhällsekonomisk nytta (förutom att det är djupt orättvist att den som upparbetar en inkomst inte tillåts råda över merparten av den). Nu är jag dock lyckligtvis inte längre obegränsat skattskyldig i Sverige.
Citat:
Och hur blev ett gäng baracker/nödboenden "livstids arbetsfri försörjning"? Är du dum i hela jävla huvudet? Eller ja, det var ju inte en nödvändig fråga direkt. Tror du på riktigt att det är zigenarna som tigger utanför COOP som ska bo i Tanto eller? Du tror inte att det är de tusentals krigsflyktningar som driver runt i Europa mot sin vilja? Ta ett chill pill och gå ut och heila lite med dina kompisar istället (på något annat ställe än Tanto gärna).
Är du helt dum i hela jävla huvudet? "Ett gäng baracker/nödboenden" är en del av den livstids arbetsfria försörjning som inkompetenta kleptokratiska politiker "erbjuder" ekonomiska migranter. Skattebetalarna tvingas givetvis bestrida notan trots att dom vare sig beställt eller efterfrågat detsamma. Vilka "krigsflyktingar" avses? Hur kommer det sig att "krigsflyktingar" företar den långa, och dyra, resan till Sverige om det är krig och omedelbar livsfara dom flyr? De är de relativt rika som har råd att investera i resan till Sverige snarare än "krigsflyktingar" som hamnar i flyktingläger i konflikternas omedelbara närhet. Jmf t.ex. med hazar män med anknytning till Afghanistan som levt i Iran och har råd att betala för resan till Sverige där dom av outgrundlig anledning anses vara "barn" för att dom själva påstår det och kostar skattebetalarna 60.000 kr/mån till jan emanuel johanssons och bert karlssons stora lycka.
Ett annat faktum vad gäller arbetsfri livstidsförsörjning är att 80% permanent arbetslöshet råder inom en av de största invandrargrupperna i Sverige. Vem tror du betalar för dessa individers uppehälle?
Något mycket intressant i sammanhanget är att samma invandrargrupp klarar sig bättre (om än dåligt) i andra länder, kan det ha något att göra med hur relativt lätt det är att uppbära arbetsfria inkomster?
http://www.regeringen.se/49b6d0/cont...nagot-att-lara
http://www.svt.se/nyheter/svtforum/v...usa-och-kanada
Tolken Abdulahi Mohammed använder ett exempel från nomadlivets Somalia för att belysa det svenska bidragssystemet passiviserande inverkan:
"- När det regnar och är grönt och kamelerna ger mjölk behöver nomaderna inte anstränga sig. De diskuterar och snackar och på nätterna spelar man spel. Men när torkan kommer jobbar nomaderna hårdare än någon svensk bonde och ser till att kamelerna och korna och getterna överlever i öknen. När samma människor kommer till Sverige så regnar det hela tiden - socialbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag och alla andra bidrag. Så det blir som i nomadlivet när det regnar och är grönt, folk sitter och tar det lugnt. Och här i Sverige kan man ta det lugnt hela året, sitta på kafé och snacka. När man har det så bra, varför ska man då jobba?
- Men, säger han, placera samma människor i England eller USA, då kickar nomadsystemet in och de blir väldigt företagsamma." http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...kris-1.1179853
Det vore för övrigt mycket enkelt att lösa alla invandringsrelaterade problem i ett slag genom att stoppa SAMTLIGA transfereringar av skattebetalarnas pengar till migranterna samt slopa allt tillhandahållande av skattefinansierade varor och tjänster. Invandringen skulle bli självreglerande då långt färre migranter från fjärran länder skulle företa den långa (och dyra) resan till den Höga Norden, ty det är väl knappast klimatet som lockar?