Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 02:01
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag har redan ett mycket stort antal gnger frklarat var jag (och FAA) drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls.
Nu ljuger du igen. FAA har aldrig definierat att inte kunna flyga, alls, p samma fniga stt som dig. Vill du pst ngot annat s krvs klla och det r uppenbart att du inte kommer att kunna presentera. Att du hittar p egna ordbetydelser ndrar ingenting i sak. Det r bara pinsamt.
Citera
2018-02-03, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det r rimligt att anta att om den fre detta anstllda personen hade knt Hanjour p det vis som Gaffney pstr, s hade framgtt i hans klla. Just det faktum att dom inte skriver alls vilken roll han hade, att han trffat Hanjour eller ens jobbat p fretaget vid aktuellt tidsperiod antyder starkt att s inte var fallet.
De skriver att personen var anstlld p Jet-Tech vid tiden fr Hanjours eskapader p skolan. Det enda rimliga r d att personen ifrga ansgs vara tillfrlitlig fr bedmningen av Hanjours faktiska kunskaper vid tiden fr dennes aktiviteter p skolan.

Citat:
Du har bara presenterat en klla som pstr att Hanjour inte kunde flyga, alls.
Som ordagrant p engelska sger, he couldnt fly at all, ja. Jag har utver det visat att vriga 6 har uttalat sig OCH agerat p stt som inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls. Same same.

Citat:
Nej, du litar ju inte p mig, alls. S jag valde istllet att visa hur en utav dina kllor beskriver saken.
Men om du inte frklarar var DU drar den grnsen s blir ju allt du sger bara pladder?

r det vad du vill hlla p med? Pladder?

Frklara nu istllet var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls.

Allt annat blir bara tramsigt pladder.
Citera
2018-02-03, 02:13
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen. FAA har aldrig definierat att inte kunna flyga, alls, p samma fniga stt som dig. Vill du pst ngot annat s krvs klla och det r uppenbart att du inte kommer att kunna presentera. Att du hittar p egna ordbetydelser ndrar ingenting i sak. Det r bara pinsamt.
Inte? Hur menar du att man ska flyga solo lagligt p den lgsta nivn av flygplan/flygning om inte FAA ger grnt ljus med ett certifikat?

Dispens?
Citera
2018-02-03, 02:20
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
De skriver att personen var anstlld p Jet-Tech vid tiden fr Hanjours eskapader p skolan. Det enda rimliga r d att personen ifrga ansgs vara tillfrlitlig fr bedmningen av Hanjours faktiska kunskaper vid tiden fr dennes aktiviteter p skolan.
Det dr har du ljugit om frut, utan att kunna citera nr jag ppekat det. Vad fr dig att tro att ngon skall g p ditt redan avsljade ljug bara fr att du upprepar det? Till skillnad frn dig s brukar jag kolla upp kllor innan jag hnvisar till dom. Men du har ju tydligen en mer Gaffney-orienterad metod... Hur bra den fungerar har vi sett bevis p upprepade gnger.

Citat:
Som ordagrant p engelska sger, he couldnt fly at all, ja. Jag har utver det visat att vriga 6 har uttalat sig OCH agerat p stt som inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls. Same same.
Att du har svrt att frena det dom vriga sger med att Hanjour kunde flyga dligt, betyder inte att ngon annan har svrt att frena det. Det r helt enkelt bara du och ingen annan (tautologi) som har detta problemet och det har absolut ingenting alls med Hanjours flygkunskaper att gra.

Citat:
Men om du inte frklarar var DU drar den grnsen s blir ju allt du sger bara pladder?

r det vad du vill hlla p med? Pladder?
Jag tror att det r uppenbart fr alla vem som pladdrar.

Citat:
Frklara nu istllet var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls.

Allt annat blir bara tramsigt pladder.
Se ovan.
Citera
2018-02-03, 15:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Frst mste vi allts ytterligare definiera vad "inte alls" betyder.
Sen ska vi allts diskutera detaljer i onoponos vittnesml.
Drefter kan vi diskutera huruvida dessa vittnesml ens r giltiga enligt onoponos definition.
Efter det kan vi brja diskutera vittnesutsagor som sger emot onoponos vittnen.

r det korrekt uppfattad tgordning?
Citera
2018-02-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Frst mste vi allts ytterligare definiera vad "inte alls" betyder.
Sen ska vi allts diskutera detaljer i onoponos vittnesml.
Drefter kan vi diskutera huruvida dessa vittnesml ens r giltiga enligt onoponos definition.
Efter det kan vi brja diskutera vittnesutsagor som sger emot onoponos vittnen.

r det korrekt uppfattad tgordning?

Jag rstar fr att "inte alls" ska betyda "inte ver huvud taget". Precis som Svenska Akademien beskriver det i Svensk ordbok.
Citera
2018-02-03, 16:11
Medlem
Citat:
Jag har inte ftt ngra notifikationer om raderade inlgg. Men det kan kvitta.
Kvitta? Nej, du har ju inte svarat p mitt inlgg. Var vnlig att gra det om vi ska ha en bra diskussion. Fr du har vl ingen specialbehandling som gr att du inte mste svara? Inlgg: #627

Citat:
Jag vill att du ntligen frklarar var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls.
Det har jag gjort mnga gnger nu.

Citat:
Innan du gr det blir all vidare diskussion helt meningsls. Inga tautologier, inga synonymer, inga frvirrade videor. Jag vill att du frklarar i text var du drar den grnsen.
Fast jag uttrycker mig i vilken form jag vill, vill du hitta p egna regler hur man ska svara freslr jag att du starar ett eget forum.

Citat:
Varfr vill/kan du inte gra det?
Det har jag gjort mnga gnger. terg till vr diskussion r du snll, eller erknn att du vill ha specialbehandling. Hur ska vi kunna diskutera om du vgrar svara p mina inlgg utan enbart kommer med egna frgor?
Citera
2018-02-03, 17:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jag rstar fr att "inte alls" ska betyda "inte ver huvud taget". Precis som Svenska Akademien beskriver det i Svensk ordbok.

Ja det verkar som om alla utom onopono bde rstar p det och har frklarat detta fr onopono. nd fortstter han be oss definiera grnsen fr var detta inte ver huvud taget gr vilket vl endast kan betyda att han helt enkelt inte frstr svenska, srskilt vl (obs att jag inte skrev: inte frstr svenska, alls )
Citera
2018-02-03, 18:45
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag har ett mycket stort antal gnger uppmanat dig att frklara var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls. Det enda du har presterat s hr lngt r tautologier, synonymer och frvirrade videor.
P vilket stt r de videoklipp som du ftt ta del utav frvirrade?

Det r inte tvrtom s att det r dig dom frvirrar?

Det vore bra om du klargjorde detta s att vi vet vad du tjatar om tminstone...
Citera
2018-02-03, 18:53
Medlem
Citat:
P vilket stt r de videoklipp som du ftt ta del utav frvirrade?
De frklarar inte var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga alls. Jag vill ven pminna om att det inte r frsta gngen du postar videor utan att du frklarar precis vad det r i dem som har bring p precist vad i aktuell frgestllning.

Det r kanske pongen?

Citat:
Det r inte tvrtom s att det r dig dom frvirrar?
Nej. Jag vet vad du r fr en person s fr mig r det gammal skpmat.

Citat:
Det vore bra om du klargjorde detta s att vi vet vad du tjatar om tminstone...
Jag har ett hysteriskt stort antal gnger frklarat var jag drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls.

Det r en definition som du upplever r helt felaktig vilket gr att jag just ber dig att presentera den Du menar r den korrekta.

Varfr vill/kan du inte gra det, menar Du?
Citera
2018-02-03, 19:13
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
De frklarar inte var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga alls. Jag vill ven pminna om att det inte r frsta gngen du postar videor utan att du frklarar precis vad det r i dem som har bring p precist vad i aktuell frgestllning.

Det r kanske pongen?
Nej, jag har ingen mlsttning att frvirra. Det inlgg du syftar p r det hr. Men eftersom du gillar att ljuga och frtala s lnkar du aldrig till det utan ljuger istllet om innehllet och hoppas att ingen skall orka kolla upp det. Det r precis likadant som nr du ljuger om dina kllor gllande Hanjours flygkunskaper. T ex s r du nu vldigt fixerad vid att vi alla skall prata om vilka olika definitioner vi har utav "inte, alls" istllet fr att diskutera varfr du ljuger om att du vet att din anonyma klla jobbade p en flygskola vid den tid Hanjour var elev.

Citat:
Nej. Jag vet vad du r fr en person s fr mig r det gammal skpmat.
Okej, s det r verkligen filmerna som vi visat dig hr i trden som r frvirrade? D upprepar jag frgan. P vilket vis r dessa filmer frvirrade? Och vilka kriterier skall filmer uppfylla fr att du inte skall anse dom vara frvirrade?

Citat:
Jag har ett hysteriskt stort antal gnger frklarat var jag drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls.
Ja, ena stunden pstr du att det beror p om man fr hyra plan eller inte, i nsta stund pstr du att det har med certifikat att gra. Det enda som r konsekvent med din definition utav att inte kunna flyga, alls, r att det r viktigt att man kan prata engelska

Citat:
Det r en definition som du upplever r helt felaktig vilket gr att jag just ber dig att presentera den Du menar r den korrekta.
Jag freslr att du lser DanielDO:s inlgg som mycket pedagogiskt frklarar svenska akademiens definition. Det r den vi vriga anvnder.

Citat:
Varfr vill/kan du inte gra det, menar Du?
Den intressanta frgan r varfr du inte vill diskutera det enkla faktum att du bara har en enda klla som stder ditt pstende om att Hanjour inte kunde flyga, alls, och att du ljuger om denna klla fr att f den att verka mer trovrdig. Varfr vill du inte diskutera det?
Citera
2018-02-04, 13:37
Medlem
Citat:
Jag har ett mycket stort antal gnger uppmanat dig att frklara var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls. Det enda du har presterat s hr lngt r tautologier, synonymer och frvirrade videor.

Nej d. Det "enda" jag har presenterat r de korrekta och allmnt vedertagna definitionerna. Och hur kan jag veta att jag gjort det? Jo, jag har anvnt mig av Svensk ordbok vars uppgift r: "Tyngdpunkten ligger p vad uppslagsorden betyder och hur de anvnds. Dessutom ger SO information om ordens historia. Med sina cirka 65 000 uppslagsord r SO ett hjlpmedel fr att frst ord i texter och skriva egna texter."

Citat:
Jag vill att du ntligen frklarar var du drar grnsen mellan att kunna flyga, men dligt, vs. att inte kunna flyga, alls.

Innan du gr det blir all vidare diskussion helt meningsls. Inga tautologier, inga synonymer, inga frvirrade videor. Jag vill att du frklarar i text var du drar den grnsen.
Fast jag struntar som sagt i vad du vill med dina frsk att stta regler hur man fr uttrycka sig, utan svarar som jag tycker passar bst. Vill du begrnsa folks stt att svara freslr jag ter att du startar ett eget forum dr dina regler kan glla

Citat:
Varfr vill/kan du inte gra det?
Jag vill inte hitta p egna definitioner av ord eftersom de vi har r fullt gngbara. Ett bra exempel p vad som hnder om man hittar p egna definitioner r den hr trden. Ingen hller med dig i dina egenphittade definitioner och ingen hller med dig i ditt pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls.

Vad sgs om att g tillbaka till vr diskussion igen? Inlgg #627 r det senaste du inte bemtt. Sen har vi fler inlgg som du ocks r svarsls p, bland annat #561.
Senast redigerad av DanielDO 2018-02-04 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in