2018-03-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
NF måste väl va kollad från början?

Med tanke på tidiga PU:s mani på att måla precis allt de kunde lite extra svartmuskigt och peka på invandrare så fort de fick chansen så kan jag inte tänka mig att de låtit bli.
Citera
2018-03-24, 15:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Varför svarar du inte på frågan? Vad menade du med att det är noga dokumenterat att OP träffades av första skottet?

Man tycker ju att han bör ha blivit kollad, ja.
Citera
2018-03-24, 15:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Mitt intryck är att de kollad till exempel Lars J hundra gånger mer änn NF

Totalt 75 sidor https://drive.google.com/file/d/0Bxu...1JYWdnbUE/view

NF hade aldrig lyckats komma igenom ett sådant forhör (tusen frågor)
Senast redigerad av 299792458 2018-03-24 kl. 15:57.
Citera
2018-03-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
Då måste man väl kunna diskutera vad som kan ha gett honom dessa "intryck"? Ingen har mig veterligen förstått hans vittnesmål som att GM skulle vara en kvinna utan bara som att AB tolkat OP som en kvinna.

Visst kan man spekulera men att det skulle vara något att dra slutsatser från är mera tveksamt och ännu mera tveksamt om man staplar sådana saker på varandra i kedjor.

Min egen spekulation är att det var ett snabbt förlopp kring skotten Att Gm under förflyttningen snuddade vid OP eller att han kände att någon närmade sig snett bakifrån och att det orsakade vådaskottet men att denne snabbt avslutade sitt uppdrag. Skottvinklar etc stämmer med en sådan spekulation men den delen är spekulationer.
Citera
2018-03-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag tror att de ser och lyssnar på honom medan vi diskuterar.

Om du tror att de intresserar sig för vad som skrivs på nätet så har du inte varit så uppmärksam.

Om du lämnar uppgifterna som du formulerat "as you go" till PU så lär det vara dig de skulle både förhöra och kolla upp.

Bra en ytlig koll kring NF ger vid handen att du är totalt ute och cyklar. Har själv bott på Östermalm och besökt krogarna där han jobbat. Det finns absolut ingenting som indikerar att han är någon galning med tvångstankar. Däremot har han som många av oss människor ibland en förmåga att överdriva berättelser typ "jag mötte lassie" men det är inget brott!
Citera
2018-03-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför svarar du inte på frågan? Vad menade du med att det är noga dokumenterat att OP träffades av första skottet?

Man tycker ju att han bör ha blivit kollad, ja.

Glöm "noga dokumenterat"! När jag hörde det om att GM tog OP på axeln så kändes det självklart.
Citera
2018-03-24, 15:57
Medlem
Citat:
Det verkar som att alla har glömt att samma kula träffade båda Kennedy och Connally.
Nej, om det är den ”magiska” kulan du tänker på här så träffade den varken Kennedy eller Connally.
Senast redigerad av onopono 2018-03-24 kl. 16:00.
Citera
2018-03-24, 16:14
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
.......De som påstår sig förtryckta på nätet idag är t ex Trumpanhängare och folk med rasistiska preferenser som påstår sig förtryckta att föra fram sina åsikter som presenteras som fakta. Facit säger att de är inte alls förtryckta och utsatta för samhällets etablerade desinformation utan det är de själva som står för systematisk och välorganiserad sådan desinformation...... element som samlas under begreppet truhers har samma debatteknik och metodik att sammanställa och länka till varandra som "källor" och att hävda exakt som jag beskrivit ovan. Förnekelse av fakta, jag tror och är förtryckt, personangrepp etc.
Med andra ord har rätten att tro utan att kunna argumentera sakligt och att hävda att man är förtryckt om man möts av argument inte något som hör hemma i en seriös diskussion över huvud taget. Den metodiken handlar om motsatsen till frihet och rätten att trumfa fakta och sanning med desinformation och destruktiva metoder.
Man ser väldigt tydligt vilka som framför sådant i den här tråden och hävdar lögner som överbevisats gång på gång på nytt och försöker driva debatten och förståelsen tillbaka till noll. Dessa som kan mutera sina egna teorier i evighet där man bara kan se en effekt och ett syfte med att göra så. Att förtrycka sanningen och att hindra klarhet.
Med denna självförsvarsmur mot oliktänkande beter du dig exakt likadant själv utan urskillning mot alla som inte kan se dig som största expert. Förlästa socionomer eller psykvårdexpertis utan egen livserfarenhet är de som på samma sätt skapar problemen hellre än att lösa dem i ömsesidig dialog.
Ännu har du aldrig kunnat ens bortförklara Kari Ormstads påpekande om typiskt gevärsskott, Belichs vittnesmål eller de insamlade kulornas omöjliga samband med en och samma skytt. Dina chansartade utlåtanden om Bertil Wedin som Charles Morgan har du heller inte kunnat förklara.
Citera
2018-03-24, 16:16
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Citat:
Orsaken till att den officiella historien är att OP sköts med första skottet, är att en kula träffade LP.

Det verkar som att alla har glömt att samma kula träffade båda Kennedy och Connally.
Nej, om det är den ”magiska” kulan du tänker på här så träffade den varken Kennedy eller Connally.
Nej, jag tänkte på den kulan som gick fysiskt genom Kennedy och Connally. Samma kan ha hänt med Olof och Lisbet.
Citera
2018-03-24, 16:21
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Om du tror att de intresserar sig för vad som skrivs på nätet så har du inte varit så uppmärksam.

Om du lämnar uppgifterna som du formulerat "as you go" till PU så lär det vara dig de skulle både förhöra och kolla upp.

Bra en ytlig koll kring NF ger vid handen att du är totalt ute och cyklar. Har själv bott på Östermalm och besökt krogarna där han jobbat. Det finns absolut ingenting som indikerar att han är någon galning med tvångstankar. Däremot har han som många av oss människor ibland en förmåga att överdriva berättelser typ "jag mötte lassie" men det är inget brott!
Du känner honom alltså?
Citera
2018-03-24, 16:25
Medlem
Citat:
Nej, jag tänkte på den kulan som gick fysiskt genom Kennedy och Connally. Samma kan ha hänt med Olof och Lisbet.

Svaret är enkelt. Nej skotten är avlossade i två helt olika riktningar. ock kulan som passerade OP kan ej ha orsakat sådana skador.
Citera
2018-03-24, 16:29
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Svaret är enkelt. Nej skotten är avlossade i två helt olika riktningar. ock kulan som passerade OP kan ej ha orsakat sådana skador.
Varför inte ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in