Inne på 5 dagen nu.. svullnaden går inte ner alls längre från dag till dag.. ser ut som en böld sticker ut mellan ollonet och förhuden där han sytt på hela vänster sida.. har för mig att läkaren som
Ja träffa på vc andra dagen sa att det var blodutgjutning... behöver man oroa sig eller?????????
Inne på dag 4 efter en fullständig omskärelse. Börjar fundera på om jag har fått en infektion?
Har varit svullen som fan över halva kuken, alltså från mitten och ut mot spetsen nån cm. Svullnaden är även röd och varm. Blöder ej men det kommer sårvätska som luktar pyton. Är noga med att tvätta efter varje toabesök, häller vatten i en mugg och häller försiktigt på toppen, alternativt doppar toppen i muggen. Tycker svullnaden har gått ner lite från dag till dag. Imorse dock, även fast jag har vaknat säkert 8ggr under natten av stånd, så såg det rätt bra ut. Svullnaden hade gått ner avsevärt och det såg fräscht ut. Sen nu under dagen har svullnaden återgått till som det var igår. Är detta normalt? Lägg därtill att det är rött och varmt..
Är så pass svullet att det lilla som återstår av förhuden har börjat "äta upp" ollonet som var helt blottat imorse om ni förstår vad jag menar.
Annars har jag inte speciellt ont, behöver ej värktabeller, och toppen av ollonet har börjat vänja sig mer och mer vid beröring. Det är bara svullnaden som oroar mig just nu.. Vad tror ni?
Ska operera mig den 5/4 (trång förhud). Läkaren ville köra på halv omskärelse då han trodde att det skulle bli bäst så. Suttit och läst lite i den här tråden och nu har jag fan börjat nojja över att det inte ska lösa sig efter den första operationen. Men nu till saken, jag antar att läkaren har ställt in sig på att köra en halv omskärelse den 5/4. Kan jag då komma till läkaren när det är dags och säga att jag har ångrat mig och vill köra på en hel omskärelse? Tack på förhand.
Om din svullnad är röd och varm kan det vara infektion. Har du feber med är det nog garanterat infektion. Jag hade inte riskerar något utan bett vårdcentralen titta på det. Är det en infektion får du antibiotika
Om din svullnad är röd och varm kan det vara infektion. Har du feber med är det nog garanterat infektion. Jag hade inte riskerar något utan bett vårdcentralen titta på det. Är det en infektion får du antibiotika
Det är lite rött på ovansidan av penisen och varmt men har ingen feber. Har heller ingen smärta. Har några Kåvepenin kvar hemma sen förut, det borde väl funka att ta några såna i några dagar? Kör på det imorgon om det inte går framåt.
Lycka till mannen. Inne på 9 dagen efter operationen. Två stygn sprack inatt vid erektion. Kom lite blod efter det eftersom jag hade kuken helt fri i kalsongerna. Tillbaka med kompressorerna. Kör en vecka till med kompressor och hoppas det läker!
Nu var det gjort! dom skar bort hud ''inne'' i förhuden som sitter runt ollonet så att säga, svårt och förklara, men nu är det iallafall färdigt. Doktorn bad mig att vänta iallafall 5 dagar innan jag börjar dra ner förhuden för att töja den lite. Hur ska man hålla den ''fräsch'' tills dess? är det att bara torka ganska ytligt på kuken med lite vatten och papper efter att jag har pissat?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!