Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Väldigt vad många hatar JÄH, jag undrar, vad gör ni själva för att får ned hatet här på flashback?

Hur menar du här med "hatet"?
Citera
2018-08-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Hur menar du här med "hatet"?

Och som vanligt kommer en motfråga, förstår du inte själv vad hat är? Ja då är det illa.

Hat som övergår till att skada andra är hat för mig. När någon eller några ska se till att skada en grupp människor eller en människa, med både psykisk och fysisk misshandel, alltså med våld.
Hatarna är lätta och se och höra. De är destruktiva och älskar att hata för dem vet inte vad villkorslös kärlek är. Hatarna har ingen empati eller ödmjukhet heller, det bara hatar för dem kan inget annat. Tragiskt är det och dem behöver professionell vård.
Citera
2018-08-25, 15:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Och som vanligt kommer en motfråga, förstår du inte själv vad hat är? Ja då är det illa.

Hat som övergår till att skada andra är hat för mig. När någon eller några ska se till att skada en grupp människor eller en människa, med både psykisk och fysisk misshandel, alltså med våld.
Hatarna är lätta och se och höra. De är destruktiva och älskar att hata för dem vet inte vad villkorslös kärlek är. Hatarna har ingen empati eller ödmjukhet heller, det bara hatar för dem kan inget annat. Tragiskt är det och dem behöver professionell vård.
Det är givetvis INTE en motfråga att be om ett förtydligande. Din fråga är såhär: ”Väldigt vad många hatar JÄH, jag undrar, vad gör ni själva för att får ned hatet här på flashback?

VAR hittar du hat av detta slag som riktas mot JÄH? Och här på Flashback?

För övrigt har Flashback tydliga bestämmelser för ”Netikett” och ”Regler”: https://www.flashback.org/regler

Jag tycker att du ska bemöta eller rapportera inlägg som du anser bryter mot forumets bestämmelser.
Citera
2018-08-25, 15:59
Medlem
ForzaLeons avatar
Hur går det för pedofilerna och pederasterna i detta nätverk?
Har något annat nätverk börjat kartlägga dessa sjuka människor som tror att de är "goda"?
Citera
2018-08-25, 16:04
Medlem
Citat:

Jo givetvis vet jag vad hat är, men då det i det här fallet verkar som att du syftar på känslan hat som något negativt som på något vis skulle behövas "fås ner" så måste jag ju för diskussionens skull ställa frågan om vad du menar med hat.

Citat:
Hat som övergår till att skada andra är hat för mig.
Fast nu pratar du ju om två olika saker samtidigt. Hat å ena sidan och att skada andra å andra sidan. Det är ju "att skada andra" som är det som i så fall bör motarbetas och incitamentet till att skada andra är på intet vis öronmärkt till känslan "hat". Om en galen älskare/älskarinna mördar sin älskares partner gör den det kanske driven av en känsla av stark kärlek, betyder det att känslan "kärlek" är något dumt och farligt som bör motarbetas och förbjudas? Nej givetvis inte, och inte heller skulle det vara möjligt att göra det.

Citat:
När någon eller några ska se till att skada en grupp människor eller en människa, med både psykisk och fysisk misshandel, alltså med våld.

Och här beskriver du... ja vadå? Människor som bara är kapabla till att känna EN enda känsla, och som kompulsivt agerar på den känslan genom att utöva våld mot andra och därav är i behov av professionell vård (jag antar att du syftar på vård via psykiatrin här)? Ja, existerar den diagnosen så låter det som att en sådan människa verkligen skulle vara i behov av vård.

Då har vi rett ut det, så då kan jag försöka svara på din fråga. Vad gör vi här på Flashback för att stävja (hjälpa?) de forumanvändare som lider av en odiagnostiserad sjukdom som gör dem inkapabla till att känna fler känslor än en, som har fastnat i just känslan "hat" och vars hat får dem att vara kompulsivt utåtagerande och vars utåtagerande visar sig i ett våldsamt beteende mot andra människor?

Om en sådan användare söker hjälp här på Flashback så gör de nog bäst i att vända sig till psykologidelen av forumet och då sektionen "psykisk hälsa". Där kan personen nog få goda råd om vart den bör vända sig för att få den absolut bästa professionella hjälpen.

Men så kommer vi till något som bekymrar mig mer när jag läser din text. Du använder ord som "hatarna" i plural och att de är "lätta att se". Personligen tycker jag att det ovan beskrivna verkar vara en extremt komplicerad diagnos (för att inte tala om ovanlig) att sätta på någon, men du säger dig ha lätt för att peka ut dem? Och du uttrycker dig som att de även skulle vara vanligt förekommande? Är vi i starten av en epidemi av extremt allvarlig psykisk ohälsa eller är det du som projicerar attribut och diagnoser som inte stämmer på människor?
Citera
2018-08-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är givetvis INTE en motfråga att be om ett förtydligande. Din fråga är såhär: ”Väldigt vad många hatar JÄH, jag undrar, vad gör ni själva för att får ned hatet här på flashback?

VAR hittar du hat av detta slag som riktas mot JÄH? Och här på Flashback?

För övrigt har Flashback tydliga bestämmelser för ”Netikett” och ”Regler”: https://www.flashback.org/regler

Jag tycker att du ska bemöta eller rapportera inlägg som du anser bryter mot forumets bestämmelser.

ojojoj jag talar om vad våld är, du kanske inte förstår att hetsen som finns i detta forum kan bli till verklighet?
Eller anser du att en del ska få ta både hot och hat och våld irl, bara för att ni piskar upp stämningen i detta forum?

Vad är det som gör att ni måste hoppa på JÄH med både hot och hat som kan bli till våld irl?
Citera
2018-08-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jo givetvis vet jag vad hat är, men då det i det här fallet verkar som att du syftar på känslan hat som något negativt som på något vis skulle behövas "fås ner" så måste jag ju för diskussionens skull ställa frågan om vad du menar med hat.

Fast nu pratar du ju om två olika saker samtidigt. Hat å ena sidan och att skada andra å andra sidan. Det är ju "att skada andra" som är det som i så fall bör motarbetas och incitamentet till att skada andra är på intet vis öronmärkt till känslan "hat". Om en galen älskare/älskarinna mördar sin älskares partner gör den det kanske driven av en känsla av stark kärlek, betyder det att känslan "kärlek" är något dumt och farligt som bör motarbetas och förbjudas? Nej givetvis inte, och inte heller skulle det vara möjligt att göra det.

Och här beskriver du... ja vadå? Människor som bara är kapabla till att känna EN enda känsla, och som kompulsivt agerar på den känslan genom att utöva våld mot andra och därav är i behov av professionell vård (jag antar att du syftar på vård via psykiatrin här)? Ja, existerar den diagnosen så låter det som att en sådan människa verkligen skulle vara i behov av vård.

Då har vi rett ut det, så då kan jag försöka svara på din fråga. Vad gör vi här på Flashback för att stävja (hjälpa?) de forumanvändare som lider av en odiagnostiserad sjukdom som gör dem inkapabla till att känna fler känslor än en, som har fastnat i just känslan "hat" och vars hat får dem att vara kompulsivt utåtagerande och vars utåtagerande visar sig i ett våldsamt beteende mot andra människor?

Om en sådan användare söker hjälp här på Flashback så gör de nog bäst i att vända sig till psykologidelen av forumet och då sektionen "psykisk hälsa". Där kan personen nog få goda råd om vart den bör vända sig för att få den absolut bästa professionella hjälpen.

Men så kommer vi till något som bekymrar mig mer när jag läser din text. Du använder ord som "hatarna" i plural och att de är "lätta att se". Personligen tycker jag att det ovan beskrivna verkar vara en extremt komplicerad diagnos (för att inte tala om ovanlig) att sätta på någon, men du säger dig ha lätt för att peka ut dem? Och du uttrycker dig som att de även skulle vara vanligt förekommande? Är vi i starten av en epidemi av extremt allvarlig psykisk ohälsa eller är det du som projicerar attribut och diagnoser som inte stämmer på människor?

Jag vet ju vad en del i JÄH får vara med om, men det skiter ju ni ?
Huvudsaken är att ni får skriva vad sjutton ni vill utan att ta eget ansvar för vad ni skriver?
Men yttrandefriheten och åsiktsfriheten har ju gränser.
Det värsta är att det märks väldigt tydligen när någon skriver här inne att de bör gå till en psykolog.

Jag antar att du nu kommer slänga ur dig än mer skit bara för jag sa så? För så är det ju, skuld och skam ska den alltid ha som säger sanningen.
Citera
2018-08-25, 20:12
Medlem
Citat:
ojojoj jag talar om vad våld är, du kanske inte förstår att hetsen som finns i detta forum kan bli till verklighet?
Eller anser du att en del ska få ta både hot och hat och våld irl, bara för att ni piskar upp stämningen i detta forum?

Vad är det som gör att ni måste hoppa på JÄH med både hot och hat som kan bli till våld irl?

Är detta granskande av hur #JÄH medlemmar beter sig och hur moderatorer och admins uttalar sig som du ser som "hot" och "hat"?
Varför skulle #JÄH få stå oemotsagda bara för man säger sig vara "goda"?

Självklart ska man få granska grupper och kritisera dessa, vad tredje part sedan väljer att göra med denna information sedan kan knappast "granskaren" beskyllas för.
Eller du kanske tycker att Uppdrag Granskning är att skylla för om folk blir påhoppade efter deras avslöjanden där folk hittar på skit och tror de ska komma undan med det?
Citera
2018-08-25, 20:14
Medlem
Citat:
Huvudsaken är att ni får skriva vad sjutton ni vill utan att ta eget ansvar för vad ni skriver?
Det värsta är att det märks väldigt tydligen när någon skriver här inne att de bör gå till en psykolog.

Jag antar att du nu kommer slänga ur dig än mer skit bara för jag sa så? För så är det ju, skuld och skam ska den alltid ha som säger sanningen.

"Jag vet ju vad en del i JÄH får vara med om, men det skiter ju ni ?"

Nej du får jättegärna berätta om dina erfarenheter med #JÄH så länge det är relevant för tråden, så varsågod.

Resten av inlägget har jag lite svårt att tyda om jag ska vara ärlig, och vilken relevans det har som svar på det jag skrev.

"Huvudsaken är att ni får skriva vad sjutton ni vill utan att ta eget ansvar för vad ni skriver?
Men yttrandefriheten och åsiktsfriheten har ju gränser."

Givetvis har yttrandefriheten gränser i lagen i Sverige idag på så vis att du inte får bryta mot andra lagar då du använder dig av den.

"Det värsta är att det märks väldigt tydligen när någon skriver här inne att de bör gå till en psykolog."

Du får gärna berätta lite närmare hur du menar här. Jag uppfattade ju dig som att du beskrev en "hatare" i ditt tidigare inlägg som någon som genom att inte vara kapabel till att känna någon annan känsla än hat och med ett okontrollerbart behov att uttrycka det med våld var i behov av psykiatrisk vård. Var det inte så?

Nämligen:

Citat:

"Jag antar att du nu kommer slänga ur dig än mer skit bara för jag sa så? För så är det ju"

Än MER skit? Innebär det att du anser att det jag skrev i mitt förra inlägg var "skit"? Gå gärna in på vad du tyckte var skit med det. Tolkade jag dig fel? Spinn vidare tråden i vår diskussion istället för att knyta knutar på den så blir det mer givande för oss båda.
Citera
2018-08-25, 20:19
Medlem
Citat:

Vi vet ju vad en del av SD har fått vara med om nu när det skrivits om fysiska attacker på deras medlemmar och försök på deras partiledare. Detta går #JÄH att beskyllas för då efter att ha sett alla hånande inlägg #JÄH medlemmar tycker du alltså?

Problemet du har är att du kör med olika måttstockar beroende på när det passar dig, dvs hyckleri
Citera
2018-08-25, 23:04
Medlem
Intressant att se när deras medlemmar går in och försvarar Lövins flygresor. I det här fallet är det bla Raphael Mabo som försöker rättfärdiga det hela. Mönstret är som vanligt många "tummar upp" och papegoja inlägg! Lövin flyger dyrt – trots regeringens riktlinjer
Citera
2018-08-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianit
Intressant att se när deras medlemmar går in och försvarar Lövins flygresor. I det här fallet är det bla Raphael Mabo som försöker rättfärdiga det hela. Mönstret är som vanligt många "tummar upp" och papegoja inlägg! Lövin flyger dyrt – trots regeringens riktlinjer

Som tidigare nämnt
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
...
finns ett antal moderatorer och andra diverse medlemmar med i den där posten så verkar onekligen som att de håller en aktion för att försvara Lövin.

Alltså en grupp som försvarar Lövins/MPs "snedsteg" men slår ned på SDs "snedsteg" för att sedan kalla sig "opolitisk"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in