2018-09-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Som sagt, spela in bajsporr, vara på kant med stora delar av samhället med riktigt riktigt riktigt kontroversiella åsikter det går bra, men att inte acceptera att allt är ens eget fel det går inte bra.

Okay... Jag vet inte vad du pratar om längre och denna diskussionen börjar kännas obehaglig på mer än ett sätt. Hur som helst, du har fått massvis av tips i denna tråden, vad du gör med dem är upp till dig. Nu var mina 5¢ slut så lycka till framöver.
Citera
2018-09-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maco.81
Okay... Jag vet inte vad du pratar om längre och denna diskussionen börjar kännas obehaglig på mer än ett sätt. Hur som helst, du har fått massvis av tips i denna tråden, vad du gör med dem är upp till dig. Nu var mina 5¢ slut så lycka till framöver.

Nej, jag har faktiskt inte fått ett enda konkret tips. Jag har däremot fått massor av tips i stil med "Skyll dig själv", "det är ditt fel", "du har dålig attityd". Det är inte konkreta tips.
Citera
2018-09-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Snarare din attityd som är ett problem. Fokusera på sakfrågan istället för att bara attackera TS så framstår du inte som en nonchalant idiot.

Min attityd är inget problem för mig. Tråden handlar om TS och hans problem på arbetsmarknaden.
Citera
2018-09-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveShy
Min attityd är inget problem för mig. Tråden handlar om TS och hans problem på arbetsmarknaden.

Det finns ju två andra alternativ.
När Harvard upptäckte att för många judar tog sig in så införde man uppsatsdel på antagningen, för att kunna låtsas att man fortfarande hade en objektiv antagningsprocess medan man kunde göra helt subjektiva antaganden för att hålla judarna ute även om de lyckades bättre på SAT. På samma sätt är "social kompetens" eller "fel attityd" ett helt genomskinligt sätt att försöka låtsas att en helt subjektiv bedömning är objektiv.

Det andra alternativet är att sådana som t.ex. LoveShy som egentligen inte är speciellt bra på det de gör är livrädda för att få in någon som faktiskt vet vad de håller på med och kan avslöja deras inkompetens.
Citera
2018-09-14, 22:00
Medlem
Faentomens avatar
Citat:
Hade du varit så bra som du påstår så hade du vetat skillnaden mellan itterativ/rekursiv process och rekursiv/iterativ processlösning samt vad svansrekursion är för något. Mindre Flashback mer SICP/AOCP för dig.

Jag antar att en iterativ/rekursiv process är en iteration av rekursiva funktioner? och en rekursiv/iterativ är en rekursiv funktion som har iterationer av rekursivitet?
Citera
2018-09-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faentomen
Jag antar att en iterativ/rekursiv process är en iteration av rekursiva funktioner? och en rekursiv/iterativ är en rekursiv funktion som har iterationer av rekursivitet?

En rekursiv process är en process som anropar sig själv.
En rekursiv processlösning är en process som använder stacken för att mellanlagra tillstånd.
Således kan en rekursiv process mycket väl lösa problemet iterativt.
Citera
2018-09-14, 23:56
Medlem
Citat:
Det andra alternativet är att sådana som t.ex. LoveShy som egentligen inte är speciellt bra på det de gör är livrädda för att få in någon som faktiskt vet vad de håller på med och kan avslöja deras inkompetens.

LOL, jag har ju redan sagt att inte inte ens tycker jag själv är bra. Som flera nu sagt så är det ditt eget fel att du inte har jobb, det är dig det är fel på, inte arbetsmarknaden.
Citera
2018-09-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveShy
LOL, jag har ju redan sagt att inte inte ens tycker jag själv är bra. Som flera nu sagt så är det ditt eget fel att du inte har jobb, det är dig det är fel på, inte arbetsmarknaden.

Du skulle ju sluta ge tips sa du ju. Men visst fortsätt med mantrat att dåliga saker bara händer dem som förtjänar det.
Citera
2018-09-15, 01:06
Medlem
Citat:
Du fick ett faktapåstående. förhåll dig till det istället. Vid koll i din posthistorik så verkar du vara powerpointingenjör. Är det så att du har komplex?

Nu är det ju du som inte får något jobb så jag vet inte om jag har så mycket att försvara.

Att döma av din attityd i tråden så är du grandios och tycker dig stå över andra människor.

Det är det är en sort man absolut inte vill anställa.
Citera
2018-09-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expired
Nu är det ju du som inte får något jobb så jag vet inte om jag har så mycket att försvara.

Att döma av din attityd i tråden så är du grandios och tycker dig stå över andra människor.

Det är det är en sort man absolut inte vill anställa.

Sagg av precis rätt person.
Citera
2018-09-16, 07:32
Medlem
Vi söker konstant utvecklare, nyexaminerade som erfarna, och det är åtminstone inte ont om personer med kvalifikationerna på pappret som söker.

Problemet är att de är så otroligt dåliga. Vi använder oss av ett arbetsprov som första kontroll (oavsett position). Vi har själva ifrågasatt provet massvis av gånger, men anser att det är ett otroligt lätt prov som egentligen inte testar mer än fizzbuzz. Provet bör ta 1-2h, man gör det hemma, och kräver inga kunskaper i ramverk eller dylik, endast språket.

Kanske 1/5 lyckas göra något som man kan klassa som ”ok”. Kanske 1/10 är ”bra”.

Man blir deprimerad och allmänt cynisk.

Och detta för positioner (i alla fall för de seniora positionerna) där lönen ligger runt 60k-70k. Inga fantasisummor, men inte heller dåligt.
Citera
2018-09-16, 08:48
Medlem
ronken82s avatar
Ts. Jag tror helt enkelt är du är socialt inkompetent, dvs.en jobbig jävel som ingen vill jobba med. Testa och frilansa istället, så kommer det att gå bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in