2018-09-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenpoison
--------------------------------------------------------

Det kommer säkerligen framkomma följande: han är inte torterad. För det finns ingen tid eller rimlig förklaring till hur det skulle ha skett. Nycklarna bredvid honom ger mig att han med 99% kört dit efter samtalet. Det finns inga yrkesmördare från FSB i stan som sätter skott i knän o axlar utan att missa, sen ett i hakan, i halvmörker. Sen iskallt o beräknat slänger tillbaka bilnyckeln där han är. Total ologik. Han är likt zigge lockad i ett bakhåll, första skottet sitter enbart för träff o få han ur balans. Resten är historia. Resten är bara sensationsjournalistik. Jag har hört mig för o sanningen är den att programmen får vad polisen säger dom ska säga. Dvs långtifrån alltid sanning.

Sen är det sant att leker man med elden kan man bränna sig. Det gäller alla.

Men teorierna varför o vilka är inte så svåra. Finns säkert ett 6-8st som är bra insatta i alla dom detaljerna. Sen 4-5 om resten av historien. Att Omar var vän med Martin var sant, att summan + ngt personligt möjlighen med inbl av RH har väl meningarna gått isär, men att det var han och att dom var vänner visar väl vilken typ av person vi har att göra med. Personligen inte träffat honom. Kommer nog inte göra det heller.

Jonas skulle inte tjalla på ngt el ngn för vad det än erbjöds honom.

Superduck, att du som polis inte spelar bättre, läst alla dina inlägg: Förklara varför han försvann från alla folkbokföringsregister samma dag som tjejen? Även om en flytt så kort är märklig om den stämmer. Sen när du väl tar till orda gör det du med en väldigt komplex sökfunktion som inte jag kände till ens. Kändes lite väl myndighetsaktig. Men såklart, är det ngn som är förvånad att ni är här o lyssnar. Det är väl er plikt.

Det gör man bara vid som minst sekretessmarkering, eller vidare i graderna av hotbild. Och det är inget man kan tvingas till. Man väljer det.

LazyZone: Det var en finurlig lång o finslipad plan som har logik hela vägen, men är den inte för fantastisk väl genomförd? Isf får man ju bara gratuelera RH för tålamodet, disciplinen och utförandet.

Dock har lite svårt att se det. Säkert flera saker som tangerar sanningen - men hela linjen?

Jonas var inte ovän med Omar. Men han borde vetat bättre. Jonas hade heller inte ett skit att göra med Martin.

Det grova vapenbrottet - är det mordvapnet? Är det nån som vet, då får man ju bara garva.
Om Omar får klart för sig att RH sålt honom ( om den teorin är sann) så kommer ju han ta med sig RH det tror jag. Så kan RH tagit den risken, kanske inte så svårt att få det att se ut på ett annat sätt iofs.

Ja tror snuten med full kraft kan få igenom det här, ngt jag uteslöt helt inledningsvis.

För vissa kan det nog vara bättre att få försvinna ett tag.... även om kåkarna inte ofarliga heller.

Finns ju en herre kvar därute som mkt troligt har med att göra. Vad går genom hans huvud nu....

RH är knappast målis till sina bolag även om det finns fler förgrundsfigurer, men vem fan ställer sig som målvakt med värden i bostäder o bilar m.m som direkt förverkningsbara? Dom körs nog tämligen legit, sen skeppas det neråt i linjen... Intressant figur det där.
När kom han till etuna överhuvudtaget?

Är dom andra namnen några kändisar i stan eller nya lokala förmågor som vill upp?

Ja visst är det ett väldigt beräknande utförande. Det är helt baserat på spekulationer och vad som skrivits i tråden.

Men att han var torterad är 100% säkert. Jag står i direktkontakt med människor som tog hand om Jonas efter han blev funnen. Och då syftar jag ej på de två privatpersonerna som fann Jonas på stigen.
Och detta bekräftades till en del av Efterlyst. (Även om de inte lämnade lika specifika uppgifter om skadorna efter tortyren, som jag har gjort i tråden)
Men ni kommer alla få läsa det med egna ögon i FUPen.

I övrigt är allt jag skriver i tråden rena spekulationer. Spekulationer som jag bildar på inlägg som skrivits här.
Detta då jag inte har kontakt med den värld dessa gossar lever och levt i.

Anledningen att jag engagerar mig i denna tråd, är just att detta mord är extra grymt, med den vetskap jag har.
Tanken på vad Jonas fick utstå före sin död, och tanken på hur tragiskt denna vetskap är för Jonas närstående att veta och behöva leva vidare med. Ingen är värd att behöva gå igenom detta.
Citera
2018-09-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
R.H?

Martins död har inget med detta att göra.

Och hur kan du veta att det inte finns ett samband?

Om Omar var Martins mördare, hur kan du veta att han inte i dagsläget stod i kontakt med Herr Henell?

Eller tror du att det var en annan som mördade Martin?
Senast redigerad av thelazyone123 2018-09-15 kl. 14:07.
Citera
2018-09-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Du ska få en ledtråd på vem han beställt mord på, det är inte mordet på Sigge han var hatad av många så vem som helst kan ligga bakom. Om du kollar mord i närområdet där en moped var inblandad så vet du vem jag menar. De flesta i Eskilstuna, vet vilka pundare som begått morden så de lär väl för eller senare åka dit eller möta samma öde som Jonas.

Jag tror inte att Jonas vart torterad, pundaren/pundarna lägger inte ner tid på att tortera honom. Armen/Armarna kan ha gått av när föll till exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
R.H?

Martins död har inget med detta att göra.

Spekulerade ang vad som stod i detta inlägg. Tolkar det som att det är något som redan är utfört.
Citera
2018-09-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPaul94
En väldigt central fråga bör ju vara huruvida Jonas haft kontroll på bilen upp till Parkeringen eller ej? känns mest troligt att han haft kontroll på bilen, tortyren kräver ju att han varit satt ur spel och känns inte som det börjat i bilen.
Han har kommit till platsen i tron att han ska möta någon han litar på. Men på ngt sätt har han blivit övermannad vilket känns skumt med tanke på vilken krigare han var. Måste ju varit 4-5 pers för kunna hantera honom och borde låtit ? Märkligt och hemskt .

Ja efter vad som kommit fram om Jonas och vilken ”krigare” han var, så borde det krävts fler än två (och en som hållit utkik), för att övervinna honom och misshandla honom så brutalt innan skotten. Om det bara varit två aktiva mördare så har de nog lyckats övermanna honom med något tillhygge, som elpistol eller liknande.

Tror heller inte tortyren skett i bilen. Det känns som ett alldeles krångligt utförande. Sannolikt han han för egen maskin tagit sig till mordplatsen.

-spekulationer-
Senast redigerad av thelazyone123 2018-09-15 kl. 14:26.
Citera
2018-09-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Spekulation:

R.H anlitar 2st moppekillar för att fimpa M utanför en port i Årby. (Varför?)

R.H anlitar 2st moppekillar för att fimpa J.A i Årbyskogen (Varför?)

I båda fallen har moped varit synlig.

Vad skulle ens R.H ha med saken att göra?
Kan det inte vara så enkelt att J.A tjafsat/gjort affärer med fel folk ang div saker (vad det nu kan vara) och tillslut så möter man sin överman och då går det bara åt ett håll???
Det finns alltid någon som är värre än en själv och någon dag möter man på den.

För att mordet på Jonas var något utöver de ”vanliga” skjutningarna i kretsar som dessa.
Den grymma misshandeln (tortyren) tyder på att något väldigt personligt ligger bakom motivet. Och Herr Henell och Jonas sägs ha haft en djup fiendeskap.
Citera
2018-09-15, 14:29
Medlem
Vad grundar ni det i att J.A var en krigare,pga morden han utfört eller några andra händelser där man inte använt sig av någon form av vapen?
Man kan sätta en MAC-10 i en 16årings händer och han löper amok med den i ett par sekunder, men sen då...eller är han en krigare då?

Bara spekulerar och undrar hur ni resonerar.

https://youtu.be/lZDM5BteCmI
Citera
2018-09-15, 14:33
Medlem
Kan Jonas gått emellan för någon annans räkning om någon mindre grej sen har det blivit större problem på vägen ? Han umgicks väl med en del småbedragare , kolla hans senaste dom mm.
Det är ju en som har sekretess som adress och en annan som fejkat utlandsflytt ?
Citera
2018-09-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legotipp
Kan Jonas gått emellan för någon annans räkning om någon mindre grej sen har det blivit större problem på vägen ? Han umgicks väl med en del småbedragare , kolla hans senaste dom mm.
Det är ju en som har sekretess som adress och en annan som fejkat utlandsflytt ?

Kan du lägga upp den?
Citera
2018-09-15, 14:38
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Vad grundar ni det i att J.A var en krigare,pga morden han utfört eller några andra händelser där man inte använt sig av någon form av vapen?
Man kan sätta en MAC-10 i en 16årings händer och han löper amok med den i ett par sekunder, men sen då...eller är han en krigare då?

Bara spekulerar och undrar hur ni resonerar.

https://youtu.be/lZDM5BteCmI

Det verkar vara allmänt känt i Eskilstuna att Jonas var en som var mycke kompetent i att försvara sig. Var han inte oxå en skicklig thaiboxare?
Citera
2018-09-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Ja efter vad som kommit fram om Jonas och vilken ”krigare” han var, så borde det krävts fler än två (och en som hållit utkik), för att övervinna honom och misshandla honom så brutalt innan skotten. Om det bara varit två aktiva mördare så har de nog lyckats övermanna honom med något tillhygge, som elpistol eller liknande.

Tror heller inte tortyren skett i bilen. Det känns som ett alldeles krångligt utförande. Sannolikt han han för egen maskin tagit sig till mordplatsen.

-spekulationer-

Då har tortyren skett på mordplatsen? Vilket låter för mig rätt osannolikt. Han lämnade sina vänner kl 20.20 enligt uppgifter i media. Kl 20.45 hör folk i området skott.
När kan Jonas kommit till platsen? 20.30? skulle mördarna lägga ner tid och addera upptäcktsrisken mångdubbelt genom en hyffsat utdragen misshandel? Finns väl en tidslucka på 10 minuter eller något så omöjligt är det väl inte men....
Känns inte så troligt att han blivit utsatt för allt detta som skrivs.
För att pricka axlarna, knäna och sen hakan dessutom ( om hakan var målet) i halvmörker under stressade förhållanden. Ärligtalat låter mest tramsigt.

Han avled ju inte på plats så man har ju inte satt 8 skott i huvudet som man ofta läser om i gängmord eller likn. Det talar väl iofs möjligen för att man velat orsaka honom lidande till max.
Citera
2018-09-15, 14:45
Medlem
Jonas och R.H skaffade sig en gemensam fiende under tiden som vänner . Fienden fick luft under vingarna nu och tog J , så nu visste R.H att han stod på tur därav skyddad ID.
Nej Jonas var ingen slagskämpe ( inte duktig i någon kampsport heller) och dessutom liten i växten därför använde han kniv
Citera
2018-09-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Det verkar vara allmänt känt i Eskilstuna att Jonas var en som var mycke kompetent i att försvara sig. Var han inte oxå en skicklig thaiboxare?

Okej, som sagt jag vet inte.
Men tänker mer att det är väldigt lätt att få respekt pga äldre händelser och då går ryktet att man är bra på det p det....hade han varit i väg och provat kört F1 så hade han nog fått ryktet att han oxå va en väldig kompetent F1 förare i klass med Hamilton.
Men som sagt jag har ingen aning, tror folk med div bakgrunder kan lätt få folk att ha så stor respekt pga äldre händelser som gör att det skrivs som det gör.
Bara spekulationer som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in