2018-09-15, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
RH har fram tills nyligen varit skriven, och bott i en bostadsrätt i centrala Eskilstuna. Han håller precis på att flytta ut då han har köpt ett hus utanför syndbyholm.

RH står på 3 företag men det är ganska uppenbart att han är målvakt...

Får inte detta inlägg ang flytt och köpt hus att gå ihop med skyddad identitet.
Någon som kan förklara?
Citera
2018-09-15, 02:23
Medlem
Det rörde sig om hämnd, han hade väl sex skott i huvuvdet? Elller var det ett annat mord i Eskilstuna?
Citera
2018-09-15, 02:34
Medlem
Spekulation:

R.H anlitar 2st moppekillar för att fimpa M utanför en port i Årby. (Varför?)

R.H anlitar 2st moppekillar för att fimpa J.A i Årbyskogen (Varför?)

I båda fallen har moped varit synlig.

Vad skulle ens R.H ha med saken att göra?
Kan det inte vara så enkelt att J.A tjafsat/gjort affärer med fel folk ang div saker (vad det nu kan vara) och tillslut så möter man sin överman och då går det bara åt ett håll???
Det finns alltid någon som är värre än en själv och någon dag möter man på den.
Citera
2018-09-15, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13.107.21.200
Det rörde sig om hämnd, han hade väl sex skott i huvuvdet? Elller var det ett annat mord i Eskilstuna?

Du blandar ihop det med den händelsen i Tammerfors hösten 1967!
Citera
2018-09-15, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Du blandar ihop det med den händelsen i Tammerfors hösten 1967!

Nä, jag vet att det skedde ett hämndmord i skiftinge, det var en heroin affär som gick snett och han blev skjuten i benet (svensk kille) sen kom dom tillbaka och sköt han sex gånger i huvudet, men det står 4-5 höga smällar.
Senast redigerad av 13.107.21.200 2018-09-15 kl. 03:07.
Citera
2018-09-15, 10:29
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Vad är oddsen att Jonas hade tänkt att tjalla på Omar om han nu är skyldig för mordet på Martin? Tjalla för att ”göra sig av med en skuld”.. och Jonas som trodde han hade fler lojala vänner blev outad av sina ”lojala” vänner?
Citera
2018-09-15, 10:31
Medlem
En väldigt central fråga bör ju vara huruvida Jonas haft kontroll på bilen upp till Parkeringen eller ej? känns mest troligt att han haft kontroll på bilen, tortyren kräver ju att han varit satt ur spel och känns inte som det börjat i bilen.
Han har kommit till platsen i tron att han ska möta någon han litar på. Men på ngt sätt har han blivit övermannad vilket känns skumt med tanke på vilken krigare han var. Måste ju varit 4-5 pers för kunna hantera honom och borde låtit ? Märkligt och hemskt .
Citera
2018-09-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Hur länge umgicks Omar med Jonas innan han blev mördad?

Hade Omar redan fått kontraktet att mörda Jonas? Och efter det nästlats sig in i jonas liv, för att på ett enkelt sätt kunna få jonas att komma till mötesplatsen, utan minsta misstanke.

En fågel har viskat i mitt öra, att Omar var vän med Martin med, innan Martin blev skjuten.
Stämmer det?

Citat:
Ursprungligen postat av SeanPaul94
En väldigt central fråga bör ju vara huruvida Jonas haft kontroll på bilen upp till Parkeringen eller ej? känns mest troligt att han haft kontroll på bilen, tortyren kräver ju att han varit satt ur spel och känns inte som det börjat i bilen.
Han har kommit till platsen i tron att han ska möta någon han litar på. Men på ngt sätt har han blivit övermannad vilket känns skumt med tanke på vilken krigare han var. Måste ju varit 4-5 pers för kunna hantera honom och borde låtit ? Märkligt och hemskt .

--------------------------------------------------------

Det kommer säkerligen framkomma följande: han är inte torterad. För det finns ingen tid eller rimlig förklaring till hur det skulle ha skett. Nycklarna bredvid honom ger mig att han med 99% kört dit efter samtalet. Det finns inga yrkesmördare från FSB i stan som sätter skott i knän o axlar utan att missa, sen ett i hakan, i halvmörker. Sen iskallt o beräknat slänger tillbaka bilnyckeln där han är. Total ologik. Han är likt zigge lockad i ett bakhåll, första skottet sitter enbart för träff o få han ur balans. Resten är historia. Resten är bara sensationsjournalistik. Jag har hört mig för o sanningen är den att programmen får vad polisen säger dom ska säga. Dvs långtifrån alltid sanning.

Sen är det sant att leker man med elden kan man bränna sig. Det gäller alla.

Men teorierna varför o vilka är inte så svåra. Finns säkert ett 6-8st som är bra insatta i alla dom detaljerna. Sen 4-5 om resten av historien. Att Omar var vän med Martin var sant, att summan + ngt personligt möjlighen med inbl av RH har väl meningarna gått isär, men att det var han och att dom var vänner visar väl vilken typ av person vi har att göra med. Personligen inte träffat honom. Kommer nog inte göra det heller.

Jonas skulle inte tjalla på ngt el ngn för vad det än erbjöds honom.

Superduck, att du som polis inte spelar bättre, läst alla dina inlägg: Förklara varför han försvann från alla folkbokföringsregister samma dag som tjejen? Även om en flytt så kort är märklig om den stämmer. Sen när du väl tar till orda gör det du med en väldigt komplex sökfunktion som inte jag kände till ens. Kändes lite väl myndighetsaktig. Men såklart, är det ngn som är förvånad att ni är här o lyssnar. Det är väl er plikt.

Det gör man bara vid som minst sekretessmarkering, eller vidare i graderna av hotbild. Och det är inget man kan tvingas till. Man väljer det.

LazyZone: Det var en finurlig lång o finslipad plan som har logik hela vägen, men är den inte för fantastisk väl genomförd? Isf får man ju bara gratuelera RH för tålamodet, disciplinen och utförandet.

Dock har lite svårt att se det. Säkert flera saker som tangerar sanningen - men hela linjen?

Jonas var inte ovän med Omar. Men han borde vetat bättre. Jonas hade heller inte ett skit att göra med Martin.

Det grova vapenbrottet - är det mordvapnet? Är det nån som vet, då får man ju bara garva.
Om Omar får klart för sig att RH sålt honom ( om den teorin är sann) så kommer ju han ta med sig RH det tror jag. Så kan RH tagit den risken, kanske inte så svårt att få det att se ut på ett annat sätt iofs.

Ja tror snuten med full kraft kan få igenom det här, ngt jag uteslöt helt inledningsvis.

För vissa kan det nog vara bättre att få försvinna ett tag.... även om kåkarna inte ofarliga heller.

Finns ju en herre kvar därute som mkt troligt har med att göra. Vad går genom hans huvud nu....

RH är knappast målis till sina bolag även om det finns fler förgrundsfigurer, men vem fan ställer sig som målvakt med värden i bostäder o bilar m.m som direkt förverkningsbara? Dom körs nog tämligen legit, sen skeppas det neråt i linjen... Intressant figur det där.
När kom han till etuna överhuvudtaget?

Är dom andra namnen några kändisar i stan eller nya lokala förmågor som vill upp?
Citera
2018-09-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extraz
Ja han umgicks inte direkt med helylle Svenssons som några i början av tråden försökte få det att låta. Jag tror på din teori eller att han försökt blåsa någon.

Jonas blåste aldrig ngn, såvitt jag nånsin hört. Men enligt rykten som inte är så långsökta fanns det förehavanden mellan RH o JA mer än personliga. När det ena skevar ur, skevar lätt det andra ur.
Bara en logisk tanke, med tanke på att den ena delen är jag tämligen jävla säker på.

Men som redan skrivet, nånting startar alltid nånting..
Citera
2018-09-15, 13:27
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Vad är oddsen att Jonas hade tänkt att tjalla på Omar om han nu är skyldig för mordet på Martin? Tjalla för att ”göra sig av med en skuld”.. och Jonas som trodde han hade fler lojala vänner blev outad av sina ”lojala” vänner?

Har du hört något?

Annars är chansen väldigt låg, tror jag, att Jonas skulle tjalla på någon överhuvudtaget.
Vad jag förstår så var Jonas väldigt privat och inte den som öppnade sin mun till någon. Allra minst till polisen.

Det är bilden jag fått av honom, utefter vad jag hört.

Det som sipprat ut är att Jonas haft en fued med RH.
Umgåtts en del med Omar på slutet.
Men hur ser RH och Omars kontakt ut?
Någon som vet om de har haft kontakt med varandra?
Citera
2018-09-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenpoison
--------------------------------------------------------

Det kommer säkerligen framkomma följande: han är inte torterad. För det finns ingen tid eller rimlig förklaring till hur det skulle ha skett. Nycklarna bredvid honom ger mig att han med 99% kört dit efter samtalet. Det finns inga yrkesmördare från FSB i stan som sätter skott i knän o axlar utan att missa, sen ett i hakan, i halvmörker. Sen iskallt o beräknat slänger tillbaka bilnyckeln där han är. Total ologik. Han är likt zigge lockad i ett bakhåll, första skottet sitter enbart för träff o få han ur balans. Resten är historia. Resten är bara sensationsjournalistik. Jag har hört mig för o sanningen är den att programmen får vad polisen säger dom ska säga. Dvs långtifrån alltid sanning.

Sen är det sant att leker man med elden kan man bränna sig. Det gäller alla.

Men teorierna varför o vilka är inte så svåra. Finns säkert ett 6-8st som är bra insatta i alla dom detaljerna. Sen 4-5 om resten av historien. Att Omar var vän med Martin var sant, att summan + ngt personligt möjlighen med inbl av RH har väl meningarna gått isär, men att det var han och att dom var vänner visar väl vilken typ av person vi har att göra med. Personligen inte träffat honom. Kommer nog inte göra det heller.

Jonas skulle inte tjalla på ngt el ngn för vad det än erbjöds honom.

Superduck, att du som polis inte spelar bättre, läst alla dina inlägg: Förklara varför han försvann från alla folkbokföringsregister samma dag som tjejen? Även om en flytt så kort är märklig om den stämmer. Sen när du väl tar till orda gör det du med en väldigt komplex sökfunktion som inte jag kände till ens. Kändes lite väl myndighetsaktig. Men såklart, är det ngn som är förvånad att ni är här o lyssnar. Det är väl er plikt.

Det gör man bara vid som minst sekretessmarkering, eller vidare i graderna av hotbild. Och det är inget man kan tvingas till. Man väljer det.

LazyZone: Det var en finurlig lång o finslipad plan som har logik hela vägen, men är den inte för fantastisk väl genomförd? Isf får man ju bara gratuelera RH för tålamodet, disciplinen och utförandet.

Dock har lite svårt att se det. Säkert flera saker som tangerar sanningen - men hela linjen?

Jonas var inte ovän med Omar. Men han borde vetat bättre. Jonas hade heller inte ett skit att göra med Martin.

Det grova vapenbrottet - är det mordvapnet? Är det nån som vet, då får man ju bara garva.
Om Omar får klart för sig att RH sålt honom ( om den teorin är sann) så kommer ju han ta med sig RH det tror jag. Så kan RH tagit den risken, kanske inte så svårt att få det att se ut på ett annat sätt iofs.

Ja tror snuten med full kraft kan få igenom det här, ngt jag uteslöt helt inledningsvis.

För vissa kan det nog vara bättre att få försvinna ett tag.... även om kåkarna inte ofarliga heller.

Finns ju en herre kvar därute som mkt troligt har med att göra. Vad går genom hans huvud nu....

RH är knappast målis till sina bolag även om det finns fler förgrundsfigurer, men vem fan ställer sig som målvakt med värden i bostäder o bilar m.m som direkt förverkningsbara? Dom körs nog tämligen legit, sen skeppas det neråt i linjen... Intressant figur det där.
När kom han till etuna överhuvudtaget?

Är dom andra namnen några kändisar i stan eller nya lokala förmågor som vill upp?

Kan du förklara vad det är du menar/syftar på med detta ”Sen när du väl tar till orda gör det du med en väldigt komplex sökfunktion som inte jag kände till ens.”
Citera
2018-09-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Spekulation:

R.H anlitar 2st moppekillar för att fimpa M utanför en port i Årby. (Varför?)

R.H anlitar 2st moppekillar för att fimpa J.A i Årbyskogen (Varför?)

I båda fallen har moped varit synlig.

Vad skulle ens R.H ha med saken att göra?
Kan det inte vara så enkelt att J.A tjafsat/gjort affärer med fel folk ang div saker (vad det nu kan vara) och tillslut så möter man sin överman och då går det bara åt ett håll???
Det finns alltid någon som är värre än en själv och någon dag möter man på den.

R.H?

Martins död har inget med detta att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in