2018-09-18, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LoveShy
Nej.

Console.WriteLine("input data:");
int y = int.Parse(Console.ReadLine());
for (int i = 1; i <= y; i++)
{
if (i % 3 == 0 && i % 5 == 0)
{
Console.Write("Buzzfizz ");
}
else if (i % 3 == 0)
{
Console.Write("Buzz ");
}
else if (i % 5 == 0)
{
Console.Write("Fizz ");
}
else
{
Console.Write(i + " ");
}

Är detta godkänt?
Jag är faktiskt lite intresserad utav vad som anses vara en bra kod när det gäller "buzzfizz". Jag menar, en sådan uppgift kan man ju skriva på ett par minuter om man har koll, eller?
Citera
2018-09-18, 15:45
Medlem
Den ska bara skriva ut siffror på rader som inte innehåller buzz, fizz eller båda. Att ha med orden buzz och fizz mer än en gång i koden är inte snyggt heller. Det ska också vara ny rad för varje tal i loopen.

Det handlar inte om att klara uppgiften utan på vilket sätt.
Citera
2018-09-18, 15:56
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Den ska bara skriva ut siffror på rader som inte innehåller buzz, fizz eller båda. ... Det ska också vara ny rad för varje tal i loopen.
"Kravspecen" säger inget om att några av talen från 1 till 100 inte ska skrivas ut, inte heller om några radbrytningar ska skrivas ut.
Citera
2018-09-18, 16:45
Medlem
Kolla exempelvis här så ser du: https://codeburst.io/javascript-brea...r-94a0ad9d128a

Oavsett vilket så är din lösning inte bra.
Citera
2018-09-18, 16:49
Tips: Fixa praktik 3-6 mån på nåt bra företag.

Det kanske suger att jobba gratis, men i detta fall får du se det som en investering i din framtid.
Citera
2018-09-18, 17:16
Medlem
xertions avatar
Citat:
Kolla exempelvis här så ser du: https://codeburst.io/javascript-brea...r-94a0ad9d128a

Oavsett vilket så är din lösning inte bra.

Du säger att en lösning som är O(n) är dålig och sedan länkar du till en annan lösning som är O(n)

Snälla, sluta tryck ner folk sådär. Givetvis är frågan för enkel för att bli ställd på de flesta intervjuer, men om den nu hade blivit ställd så hade givetvis en O(n) lösning blivit accepterad, förutsatt att det inte är något väldigt väldigt märkligt som inträffar.
Citera
2018-09-18, 17:39
Medlem
Nu är det ju knappast fråga om O(n) eller ej...
Citera
2018-09-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Snälla, sluta tryck ner folk sådär.

Om man säger att något inte är bra så är det att trycka ned? LOL, du har mycket kvar att lära dig i livet...
Citera
2018-09-18, 17:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
"inte passar in i gruppdynamiken" låter som något en osmart arbetsgivare som godhetssignalerar utåt med "mångfald" tar till när dom saknar förståelse för hur man bygger upp ett lyckat team med en mångfald av kompletterande personligheter.

Kämpa på!
Nej det talar om att ts saknar social kompetens.

Han behöver jobba på sin agreableness
Citera
2018-09-18, 17:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej det talar om att ts saknar social kompetens.

Han behöver jobba på sin agreableness
När jag var ung så var jag arbetslös en bra tid. Sen bytte jag taktik och har fått alla jobb jag sökt.

Man bör ställa sig frågan - varför ska de anställa just mig.

Ask not what the company can do for you - ask what you can do for the the company.

Ts är dryg. Ingen lagspelare.

Man kan inte som nyanställd förvänta sig att andra ska se en som Zlatan. Mån måste bevisa sig vara Zlatan

Råkade svara istället för redigera hinner inte ändra
Citera
2018-09-18, 17:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Tack, där kom den ja. Var nu vänlig och förklara hur man lär sig vad som passar in i deras "gruppdynamik" och hur man blir "mer erfaren".
Att vara mer öppen och mindre grinig än vad du är.
Citera
2018-09-18, 17:54
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Du blev emotsagd och gick direkt på attack. Är det så att du egentligen är en liten kontorsdiktator?

Du har uppenbara problem. Det är ingen attack det är ett helt passionslöst omdömme.

Ingen gillar en stöddig människa. Ingen vill ha dig på sin arbetsplats eftersom du kräver att bli struken medhårs och stjäl andras energi.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-18 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in