2018-09-18, 17:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Ångrar mig.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-18 kl. 18:03.
Citera
2018-09-18, 18:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Det finns ju två andra alternativ.
När Harvard upptäckte att för många judar tog sig in så införde man uppsatsdel på antagningen, för att kunna låtsas att man fortfarande hade en objektiv antagningsprocess medan man kunde göra helt subjektiva antaganden för att hålla judarna ute även om de lyckades bättre på SAT. På samma sätt är "social kompetens" eller "fel attityd" ett helt genomskinligt sätt att försöka låtsas att en helt subjektiv bedömning är objektiv.

Det andra alternativet är att sådana som t.ex. LoveShy som egentligen inte är speciellt bra på det de gör är livrädda för att få in någon som faktiskt vet vad de håller på med och kan avslöja deras inkompetens.
Tredje alternativet är att för normala människor är det viktigt att trivas på sin arbetsplats.

Vad gör du för att få folk att trivas i din tråd?
Citera
2018-09-18, 18:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du skulle ju sluta ge tips sa du ju. Men visst fortsätt med mantrat att dåliga saker bara händer dem som förtjänar det.
Du verkar ha lite psykologiska problem som gör att du omtolkar det som sägs till det värsta tänkbara.

Ingen säger att du förtjänar din situation. Vad vi säger är att lösningen sitter i dig.

Det handlar inte om att du ska göra nåt mer eller något annat. Du måste ändra din attityd. Först och främst till dig själv verkar det.

Du verkar ha ett rejält mindervärdeskomplex som du kompenserar för genom att vara stöddig och ha alla taggar utåt.

Du verkar ju faktiskt vara så kompetent som du säger. Det handlar därför om nåt känslomässigt hos dig. Förmodligen en inte alltför bra uppväxt.

Det bästa du kan göra är att prata med en psykolog.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-18 kl. 18:17.
Citera
2018-09-18, 18:30
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveShy
Kolla exempelvis här så ser du: https://codeburst.io/javascript-brea...r-94a0ad9d128a

Oavsett vilket så är din lösning inte bra.
Det där är en något annorlunda definierad variant av fizzbuzz. Att kunna läsa och följa specifikationer exakt är ju en viktig egenskap.
Citera
2018-09-18, 18:40
Medlem
Det är den vanligast varianten jag stött på, jag länkade just för det. Inte för lösningarna. Där kan man se de nya raderna. Men det är inte heller det viktiga utan hur den väljer vad som ska skrivas ut. En utskrift för fizz, en för buzz och en för fizzbuzz är en för mycket.

Citat:
Write a program that prints the numbers from 1 to 100. But for multiples of three print “Fizz” instead of the number and for the multiples of five print “Buzz”. For numbers which are multiples of both three and five print “FizzBuzz”.
Senast redigerad av LoveShy 2018-09-18 kl. 18:44.
Citera
2018-09-18, 18:58
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Det är den vanligast varianten jag stött på, jag länkade just för det. Inte för lösningarna. Där kan man se de nya raderna. Men det är inte heller det viktiga utan hur den väljer vad som ska skrivas ut. En utskrift för fizz, en för buzz och en för fizzbuzz är en för mycket.
I texten du lade in i den här tråden står det att “Fizz Buzz” ska skrivas. Det extra blanktecknet mellan orden är en komplikation som hindrar den enklaste lösningen.
Citera
2018-09-18, 19:11
Medlem
Den var lite konstig, har inte sett tidigare att mellanslaget ska vara där i någon beskrivining. Det normala är antingen siffror eller text, varje iteration. Så som resultatet visar på senaste länken är det normala hur det ska se ut. Grejjen är dock att inte ha en if, två else if och sen en else utan att lösa det på annat sätt. Man behöver bara ordet Fizz och ordet Buzz en gång vardera i koden och man behöver bara skriva ut något på ett ställe i koden.
Citera
2018-09-18, 19:45
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Grejjen är dock att inte ha en if, två else if och sen en else utan att lösa det på annat sätt. Man behöver bara ordet Fizz och ordet Buzz en gång vardera i koden och man behöver bara skriva ut något på ett ställe i koden.
Jag hoppas du inte menar att det här är den "rätta" lösningen:
Kod:
for(let i=0;i<100;)console.log((++i%3?'':'fizz')+(i%5?'':'buzz')||i)
Citera
2018-09-18, 19:59
Medlem
Det är brist på programmerare och framför allt duktiga programmerare.
Att hitta valfri student som kan delar av NodeJS eller Laravel t.ex brukar inte vara några problem - att hitta de som är duktiga på JavaScript eller PHP och dessutom kan anpassa sig till diverse ramverk är värre.
Citera
2018-09-18, 20:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Prövat både Academic Work, och Framtiden.
Rekryteraren från AcademicWork var nog den mest oförskämda människa jag någonsin stött på. Han ansåg att jag skulle börja som lagerarbetare för att "jobba mig upp".
Hur klär du dig? Har du ett avvikande utseende? Har du en introvert personlighet? Rekryterare är helt värdelösa på att faktiskt bedöma vad de rekryterar till, de har inte en susning. Kolla igenom lite tips och tricks gällande svar på olika frågor vid rekryteringar. Det kan vara bra att ha en del bullshitsvar när det kommer till idiotfrågor som en del rekryterare ställer.
Citera
2018-09-18, 20:14
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ath0
Det är brist på programmerare och framför allt duktiga programmerare.
Att hitta valfri student som kan delar av NodeJS eller Laravel t.ex brukar inte vara några problem - att hitta de som är duktiga på JavaScript eller PHP och dessutom kan anpassa sig till diverse ramverk är värre.

Exakt min observation. Nybörjare har ofta problem med att ta sig tid för att sätta sig in i existerande ramverk och bemöda sig med att fråga seniorer efter råd och tips om hur man bäst angriper problemet givet de underliggande tankarna bakom ramverket. Istället hackas det lös och slutresultatet är som oftast något som inte kan levereras utan en signifikant omfaktorering.

En dålig kombination är ofta envishet, gnällighet och ett uppblåst ego som man erhållit från en av de tusentals mer eller mindre ”fina” akademiska utbildningarna som undervisas av ett klientel med ännu sämre praktiska kunskaper. Ja, det är doktorander jag åsyftar.

En till teknisk fysiker och doktor på firman och jag säger upp mig.
Citera
2018-09-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag hoppas du inte menar att det här är den "rätta" lösningen:
Kod:
for(let i=0;i<100;)console.log((++i%3?'':'fizz')+(i%5?'':'buzz')||i)

Nej, nej, alldeles för kladdig för att anses bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in