2018-11-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Är du anställd av Apple? I varenda tråd där Äpple diskuteras dyker du upp och försvarar Apple i vått och torrt.

Bluebeast72 har helt rätt i sitt påstående. Anledningen till att Apple visar ett hyfsat resultat är att alla fanboys som du fortfarande köper produkten, trots kraftigt höjd marginal och minskad innovation. Och det är väl definitionen på en fanboy? En som köper samma produkt om igen trots höjning av marginal på nästan 50%.

Bluebeast har refererat till en färsk nyhetsartikel som påstår att Apple kapat beställningarna på iPhone, detta är alltså något vi ännu inte har hela sannningen om, hur det ser ut om några månader eller vid nästa Q4 vet vi inte. Alltså hans inlägg mest spekulationer än så länge.

Dessutom så skrivs det nästan konstant artiklar om Apple, att det går upp, det går ner, hit o dit, det kan böjas, buggar, priser, vinster, och en dos krösamaja domedagsprofetior. Klickbeten, klickbeten, klickbeten....typ

När året är slut brukar det visa sig att bara en ynka bråkdel av allt som skrivits som verkligen varit sant, som verkligen slog in etc, och Apple presenterar kalassiffror ännu en gång....

Jag är sansad nog att inte svälja all sådan rappakalja utan lugn o fin låter tiden visa vad som verkligen händer.

Kan inte du påvisa att Apple har minskad innovation? Såg du mitt inlägg innan där jag listade bara en del av allt Apple fått fram sedan Jobs dog? Är inte det innovation i toppskicket? Hur kan
Hur för klarar du att Apple utsetts till mest innovativa företag flera år i rad...?

https://www.cultofmac.com/400248/app...ovative-again/

https://www.cnbc.com/2018/01/18/appl...s-in-2018.html

Sen borde du gå till Specsavers, för jag har aldrig försvarat Apple i vått och torrt. Har t o m skrivit i tråden att de inte är perfekta o felfria i allt. Däremot så skriver jag och påtalar när folk kastar in stolliga felaktiga påståenden om Apple, förklarar varför de har fel etc. Folk som är emot Apple har tyvärr väldigt ofta dålig koll på fakta och klämmer ur sig vad rappakalja som helst utifrån sina emotionella åsikter om Apple, deras produkter och användare. Medan de själva oftast har ringa eller ingen erfarenhet av produkterna själva.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-11-19 kl. 20:13.
2018-11-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Bluebeast har refererat till en färsk nyhetsartikel som påstår att Apple kapat beställningarna på iPhone, detta är alltså något vi ännu inte har hela sannningen om, hur det ser ut om några månader eller vid nästa Q4 vet vi inte. Alltså hans inlägg mest spekulationer än så länge.

Dessutom så skrivs det nästan konstant artiklar om Apple, att det går upp, det går ner, hit o dit, det kan böjas, buggar, priser, vinster, och en dos krösamaja domedagsprofetior. Klickbeten, klickbeten, klickbeten....typ

När året är slut brukar det visa sig att bara en ynka bråkdel av allt som skrivits som verkligen varit sant, som verkligen slog in etc, och Apple presenterar kalassiffror ännu en gång....

Jag är sansad nog att inte svälja alm sådan rappakalja utan lugn o fin låter tiden visa vad som verkligen händer.

Kan inte du påvisa att Apple har minskad innovation? Såg du mitt inlägg innan där jag listade bara en del av allt Apple fått fram sedan Jobs dog? Är inte det innovation i toppskicket? Hur kan
Hur för klarar du att Apple utsetts till mest innovativa företag flera år i rad...?

https://www.cultofmac.com/400248/app...ovative-again/

https://www.cnbc.com/2018/01/18/appl...s-in-2018.html

Sen borde du gå till Specsavers, för jag har aldrig försvarat Apple i vått och torrt. Har t o m skrivit i tråden att de inte är perfekta o felfria i allt. Däremot så skriver jag och påtalar när folk kastar in stolliga felaktiga påståenden om Apple, förklarar varför de har fel etc. Folk som är emot Apple har tyvärr väldigt ofta dålig koll på fakta och klämmer ur sig vad rappakalja som helst utifrån sina emotionella åsikter om Apple, deras produkter och användare. Medan de själva oftast har ringa eller ingen erfarenhet av produkterna själva.

Apples "egna" reklamkanal säger emot dig

https://www.macworld.com/article/330...n-dilemma.html

Citat:
There’s nothing new there.
2018-11-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Apples "egna" reklamkanal säger emot dig

https://www.macworld.com/article/330...n-dilemma.html

Jag ger dig ett seriöst svar och du väljer att tramsa...

Det är välkänt sedan 3GS att Apple generellt sett inte gör ändringar exteriört på S-modellerna, däremot är det mycket som är förbättrat på insidan. Så din länk är inget som styrker att Apple skulle vara dåliga på att innovera. Jag gav länkar som visar att seriösa analytiker etc rankar Apple som ett av världens mest innovativa företag, det är lite mer tyngd som bevis än du lyckades skrapa fram för ditt påstående.
2018-11-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Människor med en bra lön föredrar Apple.
Människor med lågavlönat yrke föredrar smuts.

Citat:
Ja det visar att du har noll koll och full av fördomar. Och vad har fördomar bidragit med för gott här i världen?
De hjärntvättade åsnemänniskorna försvarar aggressivt sina överprissatta dåliga livsstilstelefoner. Den som inte vill köpa deras skittelefon är nog en fördomsfull rasist eller kanske rent av en "klimatförnekare".
Senast redigerad av niobium 2018-11-19 kl. 21:04.
2018-11-19, 21:14
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
De som fortfarande förespråkar apple är de som oftast inte köper något och om de köper så har de produkten i 10år innan de tar något nytt på avbetalning i 36mån. Sen räknar de ut hur mycket apple har kostat under 2000dagar osv för man måste ta till dessa åtgärder något man aldrig hörde förr. Jag har oså apple produkter då jag har investerat en hel del i deras produkter men inte är jag lycklig i deras ekohjul för jag vet hur mycket jag blivit blåst under åren då det hade kunnat kosta hälften vad jag lagt ut

Hade apple bara kört på någorlunda priser ungefär som Sony gör så hade nog folk slutat snacka skit då jag aldrig hört någon klaga på sonys priser. Folk klagar ju pga de överdrivna priserna då en iphone X för 13700kr hade lätt kunnat kosta 9700kr men det är apples girighet som driver upp priserna tills folket fått nog och det händer nu då de slutat redovisa deras vinster/försäljningar mm. Det betyder att det går dåligt på den fronten men vad apple kommer göra åt saken är att nästa års upplaga av iphone 11 kommer kosta 15700:- för att täcka upp förlusterna på kunderna som valt andra märken

Är det inte märkligt att det bara är folk som inte använder Apples produkter som gnäller?

Var gnäller man?, undrar jag. Om man inte gillar Apples produkter, och har kommit undan med halva kostnaden för något annat man gillar, så borde man ju vara glad och nöjd över det.

Att man ändå gnäller ihjäl sig över Apples produkter, och över folk som köper Apples produkter, kan därför bara ha en förklaring.

Och vi vet alla vad den förklaringen är.

Må gott nu alla. Såväl rika som fattiga.
2018-11-19, 21:17
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
De hjärntvättade åsnemänniskorna försvarar aggressivt sina överprissatta dåliga livsstilstelefoner. Den som inte vill köpa deras skittelefon är nog en fördomsfull rasist eller kanske rent av en "klimatförnekare".

Tja, kallar man någon för "hjärntvättad åsnemänniska" bara för att denne köper produkter man själv inte har råd med, eller inte vill ha, så finns nog både en och annan diagnos att välja på.
2018-11-19, 21:17
Medlem
Antar att bli rövknullad inte är så populärt längre.
Här i oslo är dock ajfån status.

Tesla.ajfån och en liten råtta ska man ha här.

Kolla bara beggat på. Finn.no galet mycket äpple
2018-11-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Är det inte märkligt att det bara är folk som inte använder Apples produkter som gnäller?

Var gnäller man?, undrar jag. Om man inte gillar Apples produkter, och har kommit undan med halva kostnaden för något annat man gillar, så borde man ju vara glad och nöjd över det.

Att man ändå gnäller ihjäl sig över Apples produkter, och över folk som köper Apples produkter, kan därför bara ha en förklaring.

Och vi vet alla vad den förklaringen är.

Må gott nu alla. Såväl rika som fattiga.

Menar du att de som är korkade nog att köpa dessa överprissatta saker borde vara lika benägna att klaga på sitt eget val, som de som inte har varit lika efterblivna?

Tror du innehavare av en pizza-turk-bmw klaga på de som innehar en pizza-turk-bmw eller? Jag tror inte det personligen.
Senast redigerad av niobium 2018-11-19 kl. 21:21.
2018-11-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niobium

Ja vi ser ju vilka som är mest aggressiva och fördomsfulla i tråden och som måste kalla de som inte tycker som de själva för åsnemänniskor etc....

Tänk vad det måste smärta dig att det gått så bra för Apple i många år, att de säljer enormt bra, och har extremt bra statistik på nöjda kunder etc. Rankas som ett av världens mest innovativa företag, som de flesta andra tillverkare försöker efterlikna.

Själv är jag bara glad över att det finns så mycket bra och spännande teknik att välja på från en massa tillverkare.
2018-11-19, 21:39
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ja vi ser ju vilka som är mest aggressiva och fördomsfulla i tråden och som måste kalla de som inte tycker som de själva för åsnemänniskor etc....

Tänk vad det måste smärta dig att det gått så bra för Apple i många år, att de säljer enormt bra, och har extremt bra statistik på nöjda kunder etc. Rankas som ett av världens mest innovativa företag, som de flesta andra tillverkare försöker efterlikna.

Själv är jag bara glad över att det finns så mycket bra och spännande teknik att välja på från en massa tillverkare.

Där skiljer vi oss faktiskt. Själv är jag otroligt glad över att Apple finns.

Har haft produkter från i princip alla andra tillverkare och tycker att de oftast är undermåliga. Såväl kvalitetsmässigt som avseende användarvänlighet.

Visst, vissa tillverkare har kopierat Apple så mycket att de nu börjat närma sig i vissa avseenden. Men det är fortfarande en enorm skillnad för mig.

Jag skulle köpa Apples produkter om de så var 3 gånger så dyra som de övrigas.
2018-11-19, 21:46
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Antar att bli rövknullad inte är så populärt längre.
Här i oslo är dock ajfån status.

Tesla.ajfån och en liten råtta ska man ha här.

Kolla bara beggat på. Finn.no galet mycket äpple

Intrycket jag fått av Norrmän är att de oftast bara köper kvalitetsprylar. Iaf de jag jobbar med.

Teslan däremot köper man för att den är billig och bra. Inga trängselavgifter i Oslo, gratis parkering och laddning. Och inga skatter. Samt kraftigt subventionerad.
2018-11-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Intrycket jag fått av Norrmän är att de oftast bara köper kvalitetsprylar. Iaf de jag jobbar med.

Teslan däremot köper man för att den är billig och bra. Inga trängselavgifter i Oslo, gratis parkering och laddning. Och inga skatter. Samt kraftigt subventionerad.

Ja det är ett klipp
Bara 800 000:~ för model s
Och 1,1 miljon för model x

Kvaliten på mac ajfån mja.
Kolla på louis rossman som jobbar med det dagligen. (Youtube)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in