2018-11-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Håll dig till ämnet och sluta släng OT-skit omkring dig.

Syftet var att få säga sanningarna om Apples skräpprylar och det börjar bli rätt många. Tråden är full av egna erfarenheter från folk som ledsnat på Apples prylar. Att du försöker hindra dom
gör dig bara till åtlöje.

Det är ett diskussionsforum, tråden handlar om påståendet att allt fler överger sina Apple-produkter, redan från början är trådens ämne synnerligen subjektivt då det är extremt knapphändigt med några seriösa fakta som stöder rubrikens påstående. Konstapeln visade nyligen att det istället finns mer sakliga belägg det motsatta då det ju sker en ökning av Apple.

Dessutom är det tillåtet att diskutera, argumentera, vilket jag gör på ett logiskt och sakligt sätt genom att påvisa dina och andras felaktiga påståenden, felaktiga slutsatser och rena lögner etc. Och då jag diskuterar på och runt ämnet i tråden så.....

Jag noterar att du duckade för mina enkla frågor om vilka slutstater du tycker man ska dra av din anekdot om din Apple-laddare som gick sönder. Tycker du vis ska döma en tillverkares laddare som skräp för att du har haft EN laddare som gått sönder?
2018-11-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Det spelar ingen roll hur mycket du argumenterar.

Den här tråden handlar om hur allt fler överger apples inlåsta skitplattform.

Batteriet är bara en del i helheten.

Att jag menade originalbatterier fattar nog alla utom du då du ska kolla på allt
in i minsta smådetalj med atommikroskop.

Piratbatterier brinner lätt och kunderna vill inte riskera hus och hem med piratbatterier.

Tacka vet jag Samsung som tar hand om sina kunder.

Titta in i deras reservdelsbutik käre dr. Här har apple något att lära.

https://www.samsung-parts.net/

Apple har inte ens en reservdelsbutik för konsumenter så nu kan du lägga ner din envisa diskussion.

Fast det har ju inte framkommit några seriösa fakta på att trådens rubrik stämmer i verkligheten. Det hela är bara ett subjektivt påstående. Och det finns mer fakta som visar att påståendet inte stämmer.

Finns många företag som inte har en reservdelsbutik för konsumenterna, det är inte detsamma som att det är en dålig produkt eller dåligt företag.

Hur menar du Apple kunnat få så extremt bra statistik över nöjda kunder, återvändande kunder, andrahandsvärde etc etc, om deras produkter, service etc samt företaget skulle vara dem skit du påstår?

Hur kan IBM säga att de spar stora pengar på att köra med Mac istället för PC om det skulle vara så dåliga grejor som du och andra Apple-hatare påstår? Är du mer kunnig på detta är de inköps- och IT-ansvariga på IBM och andra företag?
2018-11-28, 12:07
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast det har ju inte framkommit några seriösa fakta på att trådens rubrik stämmer i verkligheten. Det hela är bara ett subjektivt påstående. Och det finns mer fakta som visar att påståendet inte stämmer.

Finns många företag som inte har en reservdelsbutik för konsumenterna, det är inte detsamma som att det är en dålig produkt eller dåligt företag.

Hur menar du Apple kunnat få så extremt bra statistik över nöjda kunder, återvändande kunder, andrahandsvärde etc etc, om deras produkter, service etc samt företaget skulle vara dem skit du påstår?

Hur kan IBM säga att de spar stora pengar på att köra med Mac istället för PC om det skulle vara så dåliga grejor som du och andra Apple-hatare påstår? Är du mer kunnig på detta är de inköps- och IT-ansvariga på IBM och andra företag?

Du gör inget annat än går i försvarsställning.

Det skulle vara mycket intressant att veta vad du tycker är dåligt med apple?
2018-11-28, 12:15
Medlem
BassReevess avatar
Citat:

Det har framkommit bevis att försäljningen går sämre.
2018-11-28, 12:18
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Det är ett diskussionsforum, tråden handlar om påståendet att allt fler överger sina Apple-produkter, redan från början är trådens ämne synnerligen subjektivt då det är extremt knapphändigt med några seriösa fakta som stöder rubrikens påstående. Konstapeln visade nyligen att det istället finns mer sakliga belägg det motsatta då det ju sker en ökning av Apple.

Dessutom är det tillåtet att diskutera, argumentera, vilket jag gör på ett logiskt och sakligt sätt genom att påvisa dina och andras felaktiga påståenden, felaktiga slutsatser och rena lögner etc. Och då jag diskuterar på och runt ämnet i tråden så.....

Jag noterar att du duckade för mina enkla frågor om vilka slutstater du tycker man ska dra av din anekdot om din Apple-laddare som gick sönder. Tycker du vis ska döma en tillverkares laddare som skräp för att du har haft EN laddare som gått sönder?

Det är precis tvärtom, du slänger skit omkring dig medan jag deltar med egna erfarenheter från problem på egna Appleprodukter och det irretrerar din inskränkta hjärna. Det bara irriterar oss andra. Sluta spela Allan och tala om för oss andra när vi säger sanningen om de mesta som har med Apple att göra. För att få någon heder slutar jag att kommentera ditt dravel för varje gång vi försöker försvara våra ärliga inlägg om sanna problem och inte svarar på dina värdelösa tillrättavisningar så exploderar du av ilska. Det lär bli mer av detta från och med idag. Jag nedlåter mig inte att diskutera med sådan som du hädanefter. Det är förbjudet enligt forumreglerna att sprida osämja i trådarna och du är den värsta av dem.
2018-11-28, 12:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Har ni också märkt av att allt fler överger apple pga deras överpriser här i Sverige..

De vänner jag har som överger sina fruktmobiler gör det inte p.g.a priserna, utan p.g.a att fruktkomposten inte går att ladda via de multiladdare de har i bilen.
2018-11-28, 12:48
Medlem
Citat:
Du gör inget annat än går i försvarsställning.

Det skulle vara mycket intressant att veta vad du tycker är dåligt med apple?

Försvarsställning.... hur då? Är detta inte en tråd i ett diskussionsforum? Ska man inte diskutera runt ämnet i en tråd? Det gör jag, och ställer relevanta frågor i ämnet till dig som du undviker att svara på, vilket är mycket talande för vad du håller på med...

Då jag massor med gånger här på fb skrivit att inger förtag är felfritt och perfekt, så gäller det såklart även Apple. Dock anser jag att Apple som företag generellt sett är så bra att det känns tryggt att handla de produkter jag tycker passar mig, mina intressen behov och ekonomi, från Apple. Och genom åren så har jag även varit generellt sett mycket nöjd med allt jag köpt från Apple, men några få undantag.

Men trots det så finns det saker jag inte har samma åsikt om som Apple, och inte gillar de val de gjort, även om jag ändå kan förstå att de gjort som de gjort och varför.

Gillar inte att de slutade med MagSafe
Att slopade Aperture
Att det finns en hel del smått och gott som borde fixas bättre i flera av deras appar, trots att de generellt sett är mycket bra. Men det finns alltid utrymme för förbättringar.

Detta var bara några exempel, det finns flera. Men inget som sammantaget skulle irritera så mycket att jag skulle fundera på att överge Apple-produkterna.

Kan du nu berätta för oss vad du vad du tycker är bra med Apple och deras produkter? För då det finns för och nackdelar med allt, så finns det väl det även hos Apple, så berätta vad du tycker är bra med Apple. Seriöst och sakligt.
2018-11-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Det har framkommit bevis att försäljningen går sämre.

Nja, egentligen inte.

Det finns rykten ja, spekulationer och ev kortsiktiga siffror.

Fakta är att det hela tiden kommer rykten med påståenden om sämre försäljning. Ändå så har Apple vid varenda kvartalsrapport visat ökad försäljning på i princip allt, och ökad omsättning och vinst. Detta trots att marknaden för olika produkter har stannat av eller t o m minskat.

Senaste kvartalsrapporten visade ökad försäljning, den är bara några veckor gammal. Vad nästa visar vet vi inte än så det är ännu bara spekulationer.
2018-11-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De vänner jag har som överger sina fruktmobiler gör det inte p.g.a priserna, utan p.g.a att fruktkomposten inte går att ladda via de multiladdare de har i bilen.

Här får du gärna förklara lite närmare vad som menas
2018-11-28, 12:52
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Försvarsställning.... hur då? Är detta inte en tråd i ett diskussionsforum? Ska man inte diskutera runt ämnet i en tråd? Det gör jag, och ställer relevanta frågor i ämnet till dig som du undviker att svara på, vilket är mycket talande för vad du håller på med...

Då jag massor med gånger här på fb skrivit att inger förtag är felfritt och perfekt, så gäller det såklart även Apple. Dock anser jag att Apple som företag generellt sett är så bra att det känns tryggt att handla de produkter jag tycker passar mig, mina intressen behov och ekonomi, från Apple. Och genom åren så har jag även varit generellt sett mycket nöjd med allt jag köpt från Apple, men några få undantag.

Men trots det så finns det saker jag inte har samma åsikt om som Apple, och inte gillar de val de gjort, även om jag ändå kan förstå att de gjort som de gjort och varför.

Gillar inte att de slutade med MagSafe
Att slopade Aperture
Att det finns en hel del smått och gott som borde fixas bättre i flera av deras appar, trots att de generellt sett är mycket bra. Men det finns alltid utrymme för förbättringar.

Detta var bara några exempel, det finns flera. Men inget som sammantaget skulle irritera så mycket att jag skulle fundera på att överge Apple-produkterna.

Kan du nu berätta för oss vad du vad du tycker är bra med Apple och deras produkter? För då det finns för och nackdelar med allt, så finns det väl det även hos Apple, så berätta vad du tycker är bra med Apple. Seriöst och sakligt.

Det finns ingenting som är bra med apple.

Det är ett diktaturföretag som förespråkar ofrihet och inlåsning, dålig service och låg kvalitet i jämförelse med priset.
2018-11-28, 12:57
Medlem
Citat:
Det finns ingenting som är bra med apple.

Det är ett diktaturföretag som förespråkar ofrihet och inlåsning, dålig service och låg kvalitet i jämförelse med priset.

Och där kan alla se att du har en agenda som inte bygger på seriösa fakta och seriös diskussion. Så förvånad jag blev...

Då ställer jag igen frågan. Men du lär väl inte kunna eller våga svara seriöst nu heller...

Hur kan Apple ha så extremt bra statistik på nöjda kunder, återvändande kunder, på sin service, på produkternas andrahandsvärde, på produkternas livslängd, samt att bli utnämnt till världens mest innovativa förtag många år i rad. Om det inte finns någonting som är bra med Apple eller deras produkter? Hur har det ens kunnat nå den ställning de har i branschen om allt är så dåligt?
2018-11-28, 12:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Här får du gärna förklara lite närmare vad som menas

De flesta Appletelefoner har programvara i sig som reglerar laddströmmen på så vis att de enda laddare som funkar i längden är originalladdare från Apple.
Det ställer till bekymmer för de som bara har 1 ciggtändaruttag i bilen och som kör fler än en enhet åt gången.

Appletelefoner går att ladda ett tag på andra laddare än originalladdare, men efter ett tag så uppdateras telefonen och anpassar sig till detta varpå det inte längre går att ladda den med något annat än en originalladdare igen.

En sorts 'Operatörslåst Laddningsstruktur' kan man säga.

Very VERY stupid of Apple...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in