Citat:
Ursprungligen postat av
bedandbreakfast
Vet att det har skrivits lite om det tidigare i tråden men tål att tas upp igen.
BB verkar leva ett ganska vidlyftig liv samt skryter ju vitt och brett om huset hon köpt för 30 mill. Hur fasiken har hon råd med detta?
Gick igenom hennes bolag snabbt och hon har ju endast gjort ett par miljoner i vinst dom senaste åren. Vinsterna kommer dessutom främst från bolagen som hon bara äger till max 50% om ens det enligt huvudmannaregistret.
Hon har inte mer än ett par mill i eget kap tillsammans i alla bolagen, periodiserad skatt, höga levskulder mm. Verkligen inte imponerande.
Man kan ganska snabbt dra slutsatsen att hon nästan enbart lever från pengarna i Löwengrip Invest. Av arbetsgivaravgifterna att dömma tjänar hon ca 2 mill om året och tar en utdelning på mellan 300-900k. Skatt på detta och det blir inte mycket över.
Hur fasiken köper man ett hus för 30 mill när hon inte tjänar mer än en medelmåttig konsult? Har hon bolag utomlands, gjort någon stor exit etc?
Någon för gärna göra en utförligare genomgång av BB:s ekonomi, tex ta fram deklaration och utdrag ur fastighetsregistret.
Något fuffens på gång här!
Ja, Isabella har levt ett mycket vidlyftigt liv fokuserat på lyx och status sedan hon och ex-mannen bröt upp. Hampus kom in i hennes liv strax före skilsmässan, om jag minns rätt.
Här är två exempel på hur Isabella uttalat sig om ekonomi som visar hur hennes uppfattning om pengars värde förändrats under kort tid. Notera också att det förra huset ingick i fördelningen.
Hur stor andel av huset ägde Odd? Om det var hälften har Isabella löst ut honom med 6 miljoner minus ev skulder.
Man kan verkligen fråga sig var alla Isabellas pengar kommer ifrån.
I juni förra året skrev hon så här på sin blogg. Då var tolv miljoner galet mycket pengar för henne.
Citat:
"Den 3 juli flyttar Odd in i sitt nya boende och då blir huset mitt. Tolv miljoner gick det för i bodelningen, det är galet mycket pengar men jag ville verkligen bo kvar med barnen”
Härom dagen var en miljon inte någon betydande summa (Hampus Bentley kostade runt miljonen)
Citat:
– Det har varit en god ekonomi på hans konto sedan vi träffades och han har varit tydlig med att visa upp det. I förhållande till det så har en Bentley inte varit en sådan betydande summa.
https://www.expressen.se/noje/isabel...ljoner-kronor/