2018-11-29, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nimi
appen har framtid i de länder och i religioner där det inte tillåts p-piller och liknande. Appen hjälper ju räkna fram de fertila dagarna under vilka kvinnan kan låta bli att ha samlag.

Låter inte som någon marknad. Snart går Blondinbellai kk.
Citera
2018-11-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Enligt vem är den värd 1 miljard?

https://www.allabolag.se/5569527657/bokslut

Bokslutet för den svenska delen visar på en förlust på 60 miljoner och ett eget kapital på 12 miljoner. Förhoppningsbolag som kommer konka inom några år.

Var väl hela bolaget som skulle värderats till 1 miljard. Hon pratade om värdet i senaste intervjun i framgångspodden men osäker på om hon sa exakt det beloppet eller hur stor hennes andel var.
Citera
2018-11-29, 22:05
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Var väl hela bolaget som skulle värderats till 1 miljard. Hon pratade om värdet i senaste intervjun i framgångspodden men osäker på om hon sa exakt det beloppet eller hur stor hennes andel var.

Ja, men det är därför jag frågar vem det är som sagt att bolaget är värt 1 miljard. Blondinbella har ju en tendens att böja lite på sanningen.

Enligt hennes själv så ska hennes sminkföretag vara värd 400 miljoner, men hon nobbade ett bud:

https://www.breakit.se/artikel/14260...filip-tysander

Tror du på det också?
Citera
2018-11-29, 22:31
Medlem
Wawawas avatar
Citat:

Ja bolaget är värderat till en miljard. Hur stor andel hon har vetifan men hon i Framgångspodden sa hon nått som indikerade en ganska bra bit och det stämmer att hon va väldigt tidigt in där så det kan säkert stämma

https://digital.di.se/artikel/fler-s...-har-ar-listan
Citera
2018-11-30, 03:43
Medlem
Någon som har koll på vem barnflickan är? Är det inte deras au-pair Hayley?
Det är tydligen någon Ida som flytt landet tillsammans med Bella och barnen.

Bjuder på ett gammalt utdrag, bisarrt att läsa såhär i efterhand.

"Hampus och jag är extremt lika som personer, samtidigt som vi har sidor som skiljer oss åt. Det vi delar är värderingar och syn på livet. Vi umgås bara när vi väljer varandra. Aldrig krav eller slentrian-häng. Han öppnar upp min värld och får mig att tänka större vilket jag älskar. Men jag måste erkänna att det känns så märkligt att gå från fru till flickvän (hjärnan hänger knappt med trots att det gått ett år). Jag kommer att presentera honom för er allt eftersom. Då ska jag också berätta om våra fantastiska resor ihop och hur vår kärlek uppstod vid första ögonkastet vid en trappa."
Citera
2018-11-30, 04:46
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Ang om hon har råd till huset eller inte. Hon har ett ganska stort aktieinnehav och har väl lånat med det som säkerhet (tex hennes del i Natural Cycles - köpte in sig för 17000 och det innehavet var värderat till 1 miljard enligt henne själv i Framgångspodden i oktober i år)

Hon har nog råd. Vad hon har i likvida medel är ju en annan fråga, men det är inte relevant för det är väl ingen idiot som tror att hon är såååå dum att hon går och köper ett hus för 30 milj kontant

Det bolaget kommer att upphöra på grund av alla kommande skadeståndskrav.
Citera
2018-11-30, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det bolaget kommer att upphöra på grund av alla kommande skadeståndskrav.

Inte alls. Företaget går som ett tåg. Glöm inte vad jag skrev så kollar vi igen om, vad ska vi säga, 2 år?
Citera
2018-11-30, 08:10
Medlem
Citat:
Ang om hon har råd till huset eller inte. Hon har ett ganska stort aktieinnehav och har väl lånat med det som säkerhet (tex hennes del i Natural Cycles - köpte in sig för 17000 och det innehavet var värderat till 1 miljard enligt henne själv i Framgångspodden i oktober i år)
Ganska stort innehav?
Löwengrip Invest AB (alltså inte Bella privat) har 2000 aktier i NaturalCycles AG (det schweiziska moderbolaget) vilket motsvarar en halv procent av aktiekapitalet. Aktierna fick Löwengrip Invest AB i utbyte mot reklam i sociala medier värderad till en halv miljon kr.
Så även om värderingen på "en miljard kr" skulle vara korrekt motsvarar Bellas aktier högst fem miljoner kr.
Dessutom ligger alltså aktierna i Löwengrip Invest AB och kan inte användas som pant för aktieägarens privata lån (fåmansbolag).
Citera
2018-11-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ja, i huvudsak det schweiziska moderbolaget NaturalCycles AG.
https://www.vafinans.se/aktier/nyhet...nor-1009217337
Citera
2018-11-30, 08:43
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Ganska stort innehav?
Löwengrip Invest AB (alltså inte Bella privat) har 2000 aktier i NaturalCycles AG (det schweiziska moderbolaget) vilket motsvarar en halv procent av aktiekapitalet. Aktierna fick Löwengrip Invest AB i utbyte mot reklam i sociala medier värderad till en halv miljon kr.
Så även om värderingen på "en miljard kr" skulle vara korrekt motsvarar Bellas aktier högst fem miljoner kr.
Dessutom ligger alltså aktierna i Löwengrip Invest AB och kan inte användas som pant för aktieägarens privata lån (fåmansbolag).

Hur vet du att hon köpt huset privat? Det cirkulerar ganska mkt uppgifter om att hon köpt huset med säkerhet i sitt innehav. Sen tror jag kanske inte att alla hennes tillgångar ligger i L.I, men vet inte. Har hon hela sin portfolio där?
Citera
2018-11-30, 08:46
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Hur vet du att hon köpt huset privat? Det cirkulerar ganska mkt uppgifter om att hon köpt huset med säkerhet i sitt innehav. Sen tror jag kanske inte att alla hennes tillgångar ligger i L.I, men vet inte. Har hon hela sin portfolio där?

Här står Isabella Löwengrip med som Angel och privatperson. Tror inte innehavet i Löwengrip Invest är hela för att säga det så. Men tror inte moderbolaget är schweiziskt då skulle nog inte DI ta med det på listan över SVENSKA bolag med värdering på över 1 mrd. https://pitchbook.com/profiles/company/99039-79
Citera
2018-11-30, 08:55
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Här står Isabella Löwengrip med som Angel och privatperson. Tror inte innehavet i Löwengrip Invest är hela för att säga det så. Men tror inte moderbolaget är schweiziskt då skulle nog inte DI ta med det på listan över SVENSKA bolag med värdering på över 1 mrd. https://pitchbook.com/profiles/company/99039-79

Dessutom läser jag nu att hennes investmentbolag heter I.L capital. Hittar inte det, men är ju omöjligt att googla pga den spanska översättningen får 1 miljard träffar typ. Smart av henne att ta ett ogooglebart namn. Om nån orkar gräva fram nått om detta bolag hade det varit intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in