Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Hur vet du att hon köpt huset privat? Det cirkulerar ganska mkt uppgifter om att hon köpt huset med säkerhet i sitt innehav. Sen tror jag kanske inte att alla hennes tillgångar ligger i L.I, men vet inte. Har hon hela sin portfolio där?

Hon skrev så sent som för några dagar sedan på sin blogg att hon var så glad att hon köpt huset privat istället för att följa Hampus råd om att köpa huset via sitt bolag. I solen heter blogginlägget.
Citera
2018-11-30, 12:19
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Inte alls. Företaget går som ett tåg. Glöm inte vad jag skrev så kollar vi igen om, vad ska vi säga, 2 år?

Det går säkert som ett tåg just nu, men kommer att totalkrascha när man i andra länder har insett det som vi i Sverige redan vet, att det inte fungerar som preventivmedel. Skadeståndskraven kommer att bli enorma.
Citera
2018-11-30, 12:27
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det går säkert som ett tåg just nu, men kommer att totalkrascha när man i andra länder har insett det som vi i Sverige redan vet, att det inte fungerar som preventivmedel. Skadeståndskraven kommer att bli enorma.

Det fungerar alldeles utmärkt, precis som alla andra preventivmedel så måste man använda det. Om någon sätter en kondom på stortån och sen klagar på att det inte är ett bra preventivmedel, skulle vi ta dem på allvar då?

Det är ingen ny metod, men tillskillnad från andra appar alt att själv manuellt räkna ut så här någon faktiskt tittat på algoritmerna och certifierat dem. Förstår man det är kan vilket unikt verktyg det är.

För många kvinnor är piller och kondom inget alternativ på grund av medicinska eller andra skäl. Så då är det ett jättebra alternativ. Är det ett bra alternativ för slarviga tonårsflickor, njaaa. Men det är inte piller heller som man måste komma ihåg att ta med regelbundet...

Jag upplever företaget som pålitligt.

Däremot undrar jag hur ser funkar om man äger aktier och som någon skrev köper ett hus med aktier som säkerhet, vad händer om de faller?
Citera
2018-11-30, 13:09
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hon skrev så sent som för några dagar sedan på sin blogg att hon var så glad att hon köpt huset privat istället för att följa Hampus råd om att köpa huset via sitt bolag. I solen heter blogginlägget.

Ok! Det sätter saken i lite annat ljus. Jag följer inte henne. Hennes uttalanden i Framgångspodden och länkade artiklar från DI och VA gav intryck av att det var en investering som kan gått genom någon av bolagen
Citera
2018-11-30, 13:18
Medlem
Den mest oseriösa bloggen av dom alla (stoppapressarna) har lagt ut en printscreen på konversationer här inne, på sin blogg. Darrar är med bl.a.
Citera
2018-11-30, 13:45
Medlem
Citat:
Dessutom läser jag nu att hennes investmentbolag heter I.L capital. Hittar inte det, men är ju omöjligt att googla pga den spanska översättningen får 1 miljard träffar typ. Smart av henne att ta ett ogooglebart namn. Om nån orkar gräva fram nått om detta bolag hade det varit intressant
Isabellas eget bolag där bl a bloggen finns heter Löwengrip Invest AB med org nr 556798-8927.
Hon har skrivit i bloggen om att hon skulle vilja kalla bolaget något utan Löwengrip i namnet för att undvika förväxling med Löwengrip Beauty AB.
Verkar dock som varken IL Corporations AB eller IL Capital AB accepterats av Bolagsverket.
Citera
2018-11-30, 13:53
Medlem
Citat:
Här står Isabella Löwengrip med som Angel och privatperson. Tror inte innehavet i Löwengrip Invest är hela för att säga det så. Men tror inte moderbolaget är schweiziskt då skulle nog inte DI ta med det på listan över SVENSKA bolag med värdering på över 1 mrd. https://pitchbook.com/profiles/company/99039-79
Löwengrip Invest AB innehar 2000 aktier i NaturalCycles AG med schweiziskt organisationsnummer
CHE-499.636.858
Bolagets säte är i Bottighofen som ligger i kantonen Thurgau.
Citera
2018-11-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Länk?
De får gärna printscreena mig men det var ju synd att de skriver om Isabella, de kunde ju hellre ha uppmärksammat Darrarklanen och vår situation på Termovägen. Men hellre uppmärksamma en bloggare än en kriminell klan som kostar skattebetalarna miljoner och ingår i inventariet på domstolarnas brottsmålsavdelningar. 😉 heja Isabella

Förra länken blev jättefel!

Här kommer rätt länk:

https://stoppapressarna.se/svenskabloggare
Citera
2018-11-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Det fungerar alldeles utmärkt, precis som alla andra preventivmedel så måste man använda det. Om någon sätter en kondom på stortån och sen klagar på att det inte är ett bra preventivmedel, skulle vi ta dem på allvar då?

Det är ingen ny metod, men tillskillnad från andra appar alt att själv manuellt räkna ut så här någon faktiskt tittat på algoritmerna och certifierat dem. Förstår man det är kan vilket unikt verktyg det är.

För många kvinnor är piller och kondom inget alternativ på grund av medicinska eller andra skäl. Så då är det ett jättebra alternativ. Är det ett bra alternativ för slarviga tonårsflickor, njaaa. Men det är inte piller heller som man måste komma ihåg att ta med regelbundet...

Jag upplever företaget som pålitligt.

Däremot undrar jag hur ser funkar om man äger aktier och som någon skrev köper ett hus med aktier som säkerhet, vad händer om de faller?

Bra alternativ för slarviga tonårsflickor? Glömde du resten av alla "flickor" preventivmedlet inte funkar för?
Typ alla som INTE vaknar vid exakt samma tid varje morgon? Och de flickor som har en kropp vars temp reagerar lätt på små förändringar? Det är två av många exempel.

Det är inget preventivmedel. Det är ett hjälpmedel till att bli gravid. Finns inget annat preventivmedel på marknaden där folk går ut och säger att dom använder det för att bli gravida, typ "Jag tar ppiller för jag planerar att bli gravid".
Citera
2018-11-30, 14:50
Medlem
Citat:
Här står Isabella Löwengrip med som Angel och privatperson. Tror inte innehavet i Löwengrip Invest är hela för att säga det så. Men tror inte moderbolaget är schweiziskt då skulle nog inte DI ta med det på listan över SVENSKA bolag med värdering på över 1 mrd. https://pitchbook.com/profiles/company/99039-79
Inga nyemissioner har skett i det svenska bolaget NaturalCycles Nordic AB org nr 556952-7657.
Det framgår av bolagets ÅR att det är db till det schweiziska bolaget NaturalCycles AG.
https://www.proff.se/k%C3%B6p-rappor...2K3YB1LI5YFHL/
Citera
2018-11-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Bra alternativ för slarviga tonårsflickor? Glömde du resten av alla "flickor" preventivmedlet inte funkar för?
Typ alla som INTE vaknar vid exakt samma tid varje morgon? Och de flickor som har en kropp vars temp reagerar lätt på små förändringar? Det är två av många exempel.

Det är inget preventivmedel. Det är ett hjälpmedel till att bli gravid. Finns inget annat preventivmedel på marknaden där folk går ut och säger att dom använder det för att bli gravida, typ "Jag tar ppiller för jag planerar att bli gravid".

Vad jag har förstått så är avvikelser väldigt känsligt. Du får inte känna att du börjar bli det minsta sjuk, måste gå lägga dig och gå upp samma tid varje dag, inte dricka alkohol, inte äta vissa mediciner och sen är det säkert flera saker som jag inte kommer ihåg. Bara det med sömnen gör att hela marknaden med småbarnsfamiljer går bort.

Om nu det är så känsligt så är det snarare ett under att inte fler blir gravida, jag tror inte att majoriteten kan leva så asketiskt som appen säger.
Citera
2018-11-30, 16:38
Medlem
Är Blondinbellas Livvakts-Magnus på väg att bli en parallellitet till Mona Sahlins livvakt där båda blev omdömeslöst insyltade med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in