Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-13, 07:20
Medlem
Nu har det börjat komma lite uppgifter, för er som var intresserade av att grotta i hennes husköp.

Lön: 1 339 000
Kapital: 1 168 000

Uppgifter från Ratsit.

Hur hänger detta ens ihop med hennes *30*miljoners-hus?
Citera
2018-12-13, 07:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Nu har det börjat komma lite uppgifter, för er som var intresserade av att grotta i hennes husköp.

Uppgifter från Ratsit.

Såna uppgifter kommer väl från senaste godkända deklarationen?
Citera
2018-12-13, 09:13
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada

Uppgifter från Ratsit.

Detta vart avhandlat för nån vecka sedan, citerar mitt inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tack för det. Lite sammanfattning.

Hennes månadslön är ungefär 111 500kr och efter skatt får hon ut ungefär 60 600 kr.

Hennes inkomst av kapital är 1 167 939kr, vilket efter skatten på 30% blir 817 0557 kr

sammanlagt drar hon in efter skatt ungefär 128 000kr i månaden. Hon har sagt nån gång att hon har fasta kostnader på 120 000kr i månaden. Med tanke på att hennes fasta kostnader enligt henne själv är 120 000kr i månaden blir det inte många tusen över.
Citera
2018-12-13, 10:24
Medlem
Jag stör mig så mycket på att hon pratar ”mitt team” hela tiden. Inte ens kungen eller Wallenberg och Bonnier pratar så. De som är rika behöver inte hävda sig som hon gör. Jag börjar tro att hon är rätt fattig.

Jag ringde lantmäteriet idag och fortfarande har ingen ansökan inkommit från Isabella hos registraturen.

En sak som jag reagerat på är att när hon flyttade in i sitt hus skrev att till sommaren kommer det att byggas en pool dessutom. Som att det var planerat redan innan hon köpte huset.

Jag tror hon hyr eller få bo gratis för att göra reklam hela tiden för huset så att säljarna får ut de 30 de vill ha istället för 24.500 miljonerna som de sänkte till.

Just nu väntar jag på att hon ska skriva något om otrygghet och att hon måste flytta till sommaren/hösten. Förmodligen till en lägenhet i stan som är säkrare eftersom det då finns grannar. Kanske en hyresrätt från exempelvis Akelius eller någon privatvärd.
Citera
2018-12-13, 10:28
Medlem
Att hennes ”team” inte påminnde om att fullfölja delningen från Odd är konstigt. Men inte om man tänker följande.

Isabella kunde inte köpa ut Odd. När nu bodelningen blev ett faktum så sålde de och hon hyr ett nytt hus. Hur vet vi att hon köpte ut Odd?
Citera
2018-12-13, 10:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag stör mig så mycket på att hon pratar ”mitt team” hela tiden. Inte ens kungen eller Wallenberg och Bonnier pratar så. De som är rika behöver inte hävda sig som hon gör. Jag börjar tro att hon är rätt fattig.

Jag ringde lantmäteriet idag och fortfarande har ingen ansökan inkommit från Isabella hos registraturen.

En sak som jag reagerat på är att när hon flyttade in i sitt hus skrev att till sommaren kommer det att byggas en pool dessutom. Som att det var planerat redan innan hon köpte huset.

Jag tror hon hyr eller få bo gratis för att göra reklam hela tiden för huset så att säljarna får ut de 30 de vill ha istället för 24.500 miljonerna som de sänkte till.

Just nu väntar jag på att hon ska skriva något om otrygghet och att hon måste flytta till sommaren/hösten. Förmodligen till en lägenhet i stan som är säkrare eftersom det då finns grannar. Kanske en hyresrätt från exempelvis Akelius eller någon privatvärd.

Detta tror jag med! Hon bor gratis mot att hon marknadsför huset.
Citera
2018-12-13, 11:18
Medlem
- 18 maj 2018 skrivs en artikel https://www.byggahus.se/arkitektur/l...lyxigt-lidingo om huset som IL också hänvisat till i senare blogginlägg

- 22 augusti 2018 skriver IL https://www.isabellalowengrip.se/201.../mitt-nya-hus/ att hon ska flytta in den 8 november

- 4 november 2018 lägger M*j* Littm*rck Swe*ch ut en instagrampost med bild från huset och skriver att det är sista dagen som det är "deras" hem (d.v.s. någon annan ska flytta in)

- Man har tre månader på sig efter förvärvet att ansöka om lagfart. Frågan är då vilket som är eventuellt förvärsvdatum. Det vore oerhört korkat att blogga om att nytt hus är ordnat om IL inte hade skrivit på någon form av avtal vid det tillfället.

- Om förvärvet formellt skett i augusti har det alltså nu gått för lång tid avseende ansökan om lagfart (mer än tre månader). Jag har svårt att tro att folk runt IL (revisor, rådgivare m.fl.) skulle låta henne missa en sådan sak även om hon köpt privat. Det är ju en stor affär med mäklare, säkerligen jurister/ekonomifolk m.m. inblandat.

- Om vi ska anta att IL faktiskt haft något slags avtal på plats i augusti 2018 OCH att detta med lagfart inte är en miss så är min gissning att det skrivits två avtal. Ett hyresavtal där IL hyr huset exempelvis nov-dec 2018 och sedan har hon förbundit sig att förvärva huset för en viss summa i januari 2019, eller något sådant.

- Om säljarna inte fått ut vad de vill ha kan det vara en "bättre" affär för dem att t.ex. få in 50.000 kr / mån i hyra under en tid, samtidigt som det ger IL möjlighet att reda ut finansieringen bättre. Hon kan då säga att hon köpt huset (vilket är delvis sant eftersom hon då skrivit på ett avtal där hon förbinder sig att köpa huset)

- Skulle IL kunna gå in i 2019 och först då slutföra förvärvet av fastigheten har hon större möjligheter att finansiera inköpet genom att ta ut utdelningar exempelvis från de bolag som har bokslut per 2018-12-31, likaledes om man behöver disponera om pengar mellan bolagen kan det vara lämpligt att detta görs på det nya året i vissa av bolagen.

- Edit: Tillägg: Hon kan ha avtalat om att förvärva huset per den 5 nov 2018 (en måndag), då har hon t.o.m. 5 feb 2019 på sig att ansöka om lagfart.

(Edit 2: Skulle det vara så att hon faktiskt inte köpt huset så kommer det att bli en betydligt större grej än detta med HJ, eftersom HJ's ageranden inte är något IL kan lastas för men ur varumärkessynvinkel är en blålögn om huset betydligt skadligare)
Senast redigerad av TheKeymaker 2018-12-13 kl. 11:32.
Citera
2018-12-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
- 18 maj 2018 skrivs en artikel https://www.byggahus.se/arkitektur/l...lyxigt-lidingo om huset som IL också hänvisat till i senare blogginlägg

- 22 augusti 2018 skriver IL https://www.isabellalowengrip.se/201.../mitt-nya-hus/ att hon ska flytta in den 8 november

- 4 november 2018 lägger M*j* Littm*rck Swe*ch ut en instagrampost med bild från huset och skriver att det är sista dagen som det är "deras" hem (d.v.s. någon annan ska flytta in)

- Man har tre månader på sig efter förvärvet att ansöka om lagfart. Frågan är då vilket som är eventuellt förvärsvdatum. Det vore oerhört korkat att blogga om att nytt hus är ordnat om IL inte hade skrivit på någon form av avtal vid det tillfället.

- Om förvärvet formellt skett i augusti har det alltså nu gått för lång tid avseende ansökan om lagfart (mer än tre månader). Jag har svårt att tro att folk runt IL (revisor, rådgivare m.fl.) skulle låta henne missa en sådan sak även om hon köpt privat. Det är ju en stor affär med mäklare, säkerligen jurister/ekonomifolk m.m. inblandat.

- Om vi ska anta att IL faktiskt haft något slags avtal på plats i augusti 2018 OCH att detta med lagfart inte är en miss så är min gissning att det skrivits två avtal. Ett hyresavtal där IL hyr huset exempelvis nov-dec 2018 och sedan har hon förbundit sig att förvärva huset för en viss summa i januari 2019, eller något sådant.

- Om säljarna inte fått ut vad de vill ha kan det vara en "bättre" affär för dem att t.ex. få in 50.000 kr / mån i hyra under en tid, samtidigt som det ger IL möjlighet att reda ut finansieringen bättre. Hon kan då säga att hon köpt huset (vilket är delvis sant eftersom hon då skrivit på ett avtal där hon förbinder sig att köpa huset)

- Skulle IL kunna gå in i 2019 och först då slutföra förvärvet av fastigheten har hon större möjligheter att finansiera inköpet genom att ta ut utdelningar exempelvis från de bolag som har bokslut per 2018-12-31, likaledes om man behöver disponera om pengar mellan bolagen kan det vara lämpligt att detta görs på det nya året i vissa av bolagen.

- Edit: Tillägg: Hon kan ha avtalat om att förvärva huset per den 5 nov 2018 (en måndag), då har hon t.o.m. 5 feb 2019 på sig att ansöka om lagfart.

(Edit 2: Skulle det vara så att hon faktiskt inte köpt huset så kommer det att bli en betydligt större grej än detta med HJ, eftersom HJ's ageranden inte är något IL kan lastas för men ur varumärkessynvinkel är en blålögn om huset betydligt skadligare)

Tror inte hon bryr sig om dåliga skriverier. Dessutom är hon vän med Martina Bonnier så Expressen och Dn kommer inte skriva avslöjande reportage om henne.
Senast redigerad av Darrar 2018-12-13 kl. 12:55.
Citera
2018-12-13, 12:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker

Intressant resonemang. Det låter inte osannolikt att det rör sig om ett slags "hyrköp", på det sätt du beskriver.

Om IL skulle konfronteras med att hon ljugit om hus köpet kommer hon att använda samma knep som när hon konfronterades om att ha ljugit om hotlappen på bilen i våras: det hela är en tolkningsfråga och något om att det hade ju kunnat vara sant.

Citat:
Nu berättar hon om lappen:

– För två år sedan fick jag en hotlapp på min bil med en otäck text och för ett halvår sedan så var det ett drev mot mig i media. Ibland på de här skvallersajterna som Flashback kan det eskalera och därför skrev jag ett inlägg om att det här måste sluta för att det drar till sig människor som gärna går ett steg längre. Så då la jag upp samma lapp igen men jag skrev aldrig att hotet har skett två gånger utan det var bara lappen från det tidigare hotet. Så det var mer en tolkningsfråga.

Ångrar du att du gjorde det? Det känns ju som att ditt ex använder det emot dig nu som bevis för att du tidigare hittat på en hotbild? Du fick ju många att tro att det var en hotbild mot dig just då.

– Nej, inte alls. Det var så situationen såg ut då och det var viktigt för mig att poängtera vad drev kan leda till. För det är ju så att så fort det härsknar till i ett kommentarsfält så kommer folk och knackar på hemma och vill bevisa att de tar saker ett steg längre.
https://www.expressen.se/noje/loweng...ans-lyxklocka/
Hittills har hon ju kommit undan med varumärket i behåll oavsett vilka lögner och halvsanningar hon kommit med.
IL har ju de facto flyttat in i huset och visar hela tiden bilder därifrån, så vad är problemet liksom?!?

President Trump sa i början av 2016 att han skulle kunna skjuta någon på gatan i New York och ändå inte förlora några väljare. Han förstod väljarnas lojalitet.
https://youtu.be/iTACH1eVIaA
Utan att göra några andra jämförelser gissar jag att det handlar om liknade mekanismer när det gäller IL. Hennes fans är på hennes sida oavsett vad hon säger eller gör.

Så jag är inte så säker på att IL:s varumärke skadas om hon ertappas med att ha blåljugit om huset.
Denna paradox tycker jag är problematisk.
Citera
2018-12-13, 14:19
Medlem
RickRozays avatar
Bara jag som tycker hon är lame?

Tråkig, babblar bara massa tekniskt, och LEJM
Citera
2018-12-13, 14:42
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar

har hon någonsin skrivit att hon KÖPT huset eller bara att hon skall flytta till ett nytt hus.

vore intressant att veta
Citera
2018-12-13, 15:02
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
har hon någonsin skrivit att hon KÖPT huset eller bara att hon skall flytta till ett nytt hus.

vore intressant att veta

Hon har skrivit att hon köpt huset privat (alltså inte genom företaget)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in