2019-01-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja da er det for f politiet til bruke ressursene p et spor som ikke frer til noe.
den tanken er ikke s dum nei...
Citera
2019-01-28, 09:30
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...source=vgfront

Polisen har hittat freml i Langvannet, som nu ska analyseras. Man vet nnu ej om de har med saken att gra. Och polisen vgrar bertta vad det r fr freml...
Citera
2019-01-28, 09:33
Medlem
Politiet:
- Det ble funnet enkelte gjenstander som m underskes nrmere, og eventuelt sjekkes inn eller ut av saken, sier politiinspektr Tommy Brske i en pressemelding mandag morgen.

- Slik saken str n, er det av hensyn til den pgende etterforskingen, svrt begrenset hva politiet kan kommentere rundt konkrete detaljer, opplyser Brske.

Samtidig som arbeidet med identifisere de to pgr, har politiet sikret seg bde video- og bildemateriale fra andre steder i Lrenskog-omrdet. Disse blir n gjennomgtt.

Det str ingenting om hvilke andre steder de har hentet inn materiale.
Citera
2019-01-28, 09:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Politiet:
- Det ble funnet enkelte gjenstander som m underskes nrmere, og eventuelt sjekkes inn eller ut av saken, sier politiinspektr Tommy Brske i en pressemelding mandag morgen.

- Slik saken str n, er det av hensyn til den pgende etterforskingen, svrt begrenset hva politiet kan kommentere rundt konkrete detaljer, opplyser Brske.

Samtidig som arbeidet med identifisere de to pgr, har politiet sikret seg bde video- og bildemateriale fra andre steder i Lrenskog-omrdet. Disse blir n gjennomgtt.

Det str ingenting om hvilke andre steder de har hentet inn materiale.

N, och man blir ju sjukt nyfiken, allts...
Citera
2019-01-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
N, och man blir ju sjukt nyfiken, allts...

Ja, kanskje det er i nrheten av svenskegrensa? eller der modus kandidater holder til ?

At de har funnet gjenstander regner jeg med, om de kan knyttes til saken er noe annet ..
Citera
2019-01-28, 09:58
Medlem
Minnimuss avatar
Spennende med disse gjenstandene! Hva kan det vre? Og hvem er s dum at de mister eller kvitter seg med noe relatert til saken i vannet som grenser til tomten?

Mageflelsen min sier at politiet mener ha funnet noe av betydning, selv om de serverer det vanlige svada med at det gjenstr "sjekke inn eller ut av saken"
Citera
2019-01-28, 11:14
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Spennende med disse gjenstandene! Hva kan det vre? Og hvem er s dum at de mister eller kvitter seg med noe relatert til saken i vannet som grenser til tomten?

Mageflelsen min sier at politiet mener ha funnet noe av betydning, selv om de serverer det vanlige svada med at det gjenstr "sjekke inn eller ut av saken"

Hagen har fortalt at han leter etter Anne Elisabeth fr han kontaktet politiet.

Kan denne letingen vrt en tur for kvitte seg med gjenstander? Bare spekulasjoner, s klart.
Citera
2019-01-28, 11:29
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Kan denne letingen vrt en tur for kvitte seg med gjenstander? Bare spekulasjoner, s klart.

Hvis det er snakk om funn av betydning, s holder jeg p min tidligere teori om at det er kastet noe der med vilje, som siden er blitt kommunisert til politiet.

F.eks let der og dere vil finne en giftering etc.

Vi har full kontroll og n m dere hre etter!
Citera
2019-01-28, 11:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Ja, det har ogs vrt litt fram og tilbake i media med nr han kom fra jobb.. I starten ble det sagt 12:00 tiden, senere 13:30.

Men kan har vre s dum at han kvitter seg med gjenstander DER? Han m skjnne at vannet vil bli skt fr eller senere.

Tenkte p om det kunne vre mobilen hennes, men da ville de vel ha visst det med en gang de plukket den opp av vannet.

Ville ukjente kidnappere kvitte seg med hansker, skoovertrekk etc rett ved eiendommen? Hvorfor ikke ta det med og brenne det?

Har p flelsen at politiet fikk et tips etter offentliggjring, og at de har lett etter noe spesifikt - som de s antagelig fant.
Citera
2019-01-28, 11:44
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, det har ogs vrt litt fram og tilbake i media med nr han kom fra jobb.. I starten ble det sagt 12:00 tiden, senere 13:30.

Men kan har vre s dum at han kvitter seg med gjenstander DER? Han m skjnne at vannet vil bli skt fr eller senere.

Tenkte p om det kunne vre mobilen hennes, men da ville de vel ha visst det med en gang de plukket den opp av vannet.

Ville ukjente kidnappere kvitte seg med hansker, skoovertrekk etc rett ved eiendommen? Hvorfor ikke ta det med og brenne det?

Har p flelsen at politiet fikk et tips etter offentliggjring, og at de har lett etter noe spesifikt - som de s antagelig fant.

Jeg holder en knapp p st europeiske kidnappere og ikke Hagen selv alts, men kan videomateriale komme fra Hagens arbeidssted? Noe som kan bevise nr han kom og gikk derfra?
Citera
2019-01-28, 11:46
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Jeg holder en knapp p st europeiske kidnappere og ikke Hagen selv alts, men kan videomateriale komme fra Hagens arbeidssted? Noe som kan bevise nr han kom og gikk derfra?

Her sttter de seg nok til teledata, samt observasjoner inn og ut fra Futurumbygget.
Citera
2019-01-28, 12:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Nr det gjelder TH's bevegelser s har de sikkert mange vitner p arbeidsplassen, samt at slike bygg bruker ha adgangskontroll. I tillegg s har man computere i nyere biler som kan gi mye utdata, men det sprs vel om politiet har adgang til dette all den tid mannen ikke er mistenkt eller siktet i saken.

Videomateriale kan komme fra nromrdet, etter observasjoner av slvgr SUV bil som nabo har beskrevet.

Ellers lurer jeg p om grenseoverganger rutinemessig tar opp film fortlpende? Skulle vrt interessant vite hvor mange slvgr SUV eldre modell som passerte grensene ved rje og Charlottenberg i lpet av f.eks. en time eller halvannen times tidsperspektiv. For eksempel fra 11:15 - 12:30. Det burde ikke vre en umulig oppgave gjennomg et slikt materiale. Begge disse grenseovergangene ns enkelt, i lpet av temmelig nyaktiv 1t 40 min, om nskelig via smveier uten bomringer. Det var folk som ikke fikk tak i AEH kort tid etter 09:14, s antagelig har gjerningsmenn handlet rimelig raskt etter mannen dro p jobb. Skal de frst ut av landet vil de nok ogs raska p for minske risiko for at grensene er varslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in