2019-02-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
UPDATE: Har testat att logga in på IPTV via min kompis WiFi och det gick direkt.
Fick ett tips från IPTV leverantören att ändra NTP servern till TVs server och se om det kommer fungera, men då frågar routern mig om tidszon och det finns ingen europeisk tidszon.

Leverantören har även kollat i mina loggar att DNS i min router verkar inte fungera då jag har massor av Errors och Warnings i DNS loggen.

Börjar faktiskt bli vansinnig på ComHem, för jag misstänker att det är de som blockerar IPTV.

UPDATE2: Har ändrat DNS till 8.8.8.8 och 8.8.4.4 och playlistan laddades ner men ingen bild visades upp. Dessutom så försvann internetuppkopplingen med dessa DNS adress. Får nätverksfel igen när jag startar IPTV appen.
2019-02-19, 07:20
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
UPDATE2: Har ändrat DNS till 8.8.8.8 och 8.8.4.4 och playlistan laddades ner men ingen bild visades upp. Dessutom så försvann internetuppkopplingen med dessa DNS adress. Får nätverksfel igen när jag startar IPTV appen.
Fråga din leverantör om du kan få en ny portal med en annan port på. Vet att TVIP boxarna har svårt med en viss port
2019-02-19, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Fråga din leverantör om du kan få en ny portal med en annan port på. Vet att TVIP boxarna har svårt med en viss port
Får göra det.
Tänkte även fråga ComHem om de har pillat nånting i routern för det fungerade problemfritt i fyra månader just med denna router.
2019-02-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Fast jag kör IPTV via ComHems router utan IPTV box.
Nu testar jag byta DNS till Googles men inte ens nu fungerar det. Igår lyckades jag få igång kanaler i 10 minuter och sen dog internetuppkopplingen med felet ERROR Probe DNS No Internet.
2019-02-19, 10:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Får göra det.
Tänkte även fråga ComHem om de har pillat nånting i routern för det fungerade problemfritt i fyra månader just med denna router.

Du har säkert testat redan, men gör en hard reset på routern annars...
2019-02-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du har säkert testat redan, men gör en hard reset på routern annars...
Har startat om den genom att logga sig in på routerns IP. Inget hjälpte, varken reset av Gateway eller Fabrikat.
2019-02-19, 11:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Har startat om den genom att logga sig in på routerns IP. Inget hjälpte, varken reset av Gateway eller Fabrikat.

Menar alltså reset via fysisk knapp på routern där det står reset. Dom brukar ha en sån. Annars vettefan vad som är problemet. Har en bekant med ComHem och funkar som vanligt där...
2019-02-19, 11:51
Medlem
Citat:
Menar alltså reset via fysisk knapp på routern där det står reset. Dom brukar ha en sån. Annars vettefan vad som är problemet. Har en bekant med ComHem och funkar som vanligt där...
Har ringt tekniska supporten och upprättat en felanmälan.
Jag fick modemet för fyra månader sen och allting fungerade utmärkt fram tills igår.
Så fort jag startade IPTV Extreme Pro appen så fick jag ´´timeout´´ felet.
Efter det så laddade jag ner IPTV Smarters Pro och så fort jag ville lägga till en ny användare och fyllde alla uppgifter så laddade det och sen fick jag nätverksfel. Provade att göra samma sak på mobilen och fick även nätverksfel där.
Det konstiga är att så fort jag switchade min mobil till 4G mobildata så kunde jag logga in direkt.

ComHem har gjort omstart av modemet men det hjälpte inte heller.
2019-02-19, 11:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Har ringt tekniska supporten och upprättat en felanmälan.
Jag fick modemet för fyra månader sen och allting fungerade utmärkt fram tills igår.
Så fort jag startade IPTV Extreme Pro appen så fick jag ´´timeout´´ felet.
Efter det så laddade jag ner IPTV Smarters Pro och så fort jag ville lägga till en ny användare och fyllde alla uppgifter så laddade det och sen fick jag nätverksfel. Provade att göra samma sak på mobilen och fick även nätverksfel där.
Det konstiga är att så fort jag switchade min mobil till 4G mobildata så kunde jag logga in direkt.

ComHem har gjort omstart av modemet men det hjälpte inte heller.

Okej. Ja då är det ju nåt fel på upploppling/router. Är lite nyfiken på vad du sa till ComHem? Att din IPTV inte funkar?
2019-02-19, 12:40
Medlem
Citat:
Okej. Ja då är det ju nåt fel på upploppling/router. Är lite nyfiken på vad du sa till ComHem? Att din IPTV inte funkar?
Hon frågade mig om vilken app. Jag bara :Livestreamingappen. Hon sa bara okej
Hon sa även att hon såg att min router har svag retursignal.
2019-02-19, 17:44
Medlem
afrosvenskens avatar
Har en av de bättre leverantörerna, nvidia shield, iptv extreme, fiber med trådad uppkoppling. Ibland faller mitt ljud bort mitt i en sändning. Är det något jag kan göra för att fixa detta? Skulle det hjälpa att ändra från 0 i buffert?
2019-02-19, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrosvensken
Har en av de bättre leverantörerna, nvidia shield, iptv extreme, fiber med trådad uppkoppling. Ibland faller mitt ljud bort mitt i en sändning. Är det något jag kan göra för att fixa detta? Skulle det hjälpa att ändra från 0 i buffert?
Detta undrar jag också över. Har också Nvidia Shield och det händer mig ibland också. Kör en annan app dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in