Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-26, 03:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Dagens saknade mjukporr signerat Marcel Racana, tack för invandrarna!

Irina iförd nån slags kul raffsett
Tina Lejonberg som statis visar benen

PS Urnos personlighetsförändring från rövhål i första säsongerna till retard saknar all trovärdighet
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-02-26 kl. 03:13.
Citera
2019-02-26, 13:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Fasen vad deprimerad man blir över att se alla färgglada kostymer folk hade på sig mellan
1992-93, Ola visar vägen i ljusrött & lila, Reidar & Rolf i grönt & rött, Raspen i gult

Googlar du idag köpa gul kostym kommer du till partykungen...dra åt helvete
Citera
2019-02-27, 14:45
Medlem
I princip samtliga bra svenska skådespelare har startat sin karriär i den här serien.
Citera
2019-04-08, 19:27
Medlem
Enmansdemos avatar
har ni uppmärksammat att repriserna återigen dött! på svt, den här gången orkade man till säsong 5 som jag förstod det, kanske är lika bra med tanke på hur mycket sämre den blir för varje år
Citera
2019-04-16, 23:02
Medlem
Är det nån som minns vad folk tyckte om karaktären Uno när serien fortfarande var väldigt ny?
Jag har märkt att han ibland beskrivs som att han började som "en vanlig småskum gangster" och att hans komiska potential fick full effekt ett par säsonger senare, men jag tycker nog faktiskt att han var väldigt komisk redan från början.
Vad tyckte folk om honom rent allmänt under de första 2-3 säsongerna?
Uppfattades han som "rolig" redan på den tiden?
Jag menar, redan i början av Säsong 1 hade han ju den där speciella underbart hetsiga stilen.
Citera
2019-04-17, 02:32
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Såg två säsonger för ett tag sedan sedan orkade jag inte mer.
Vilken jävla personal som jobbar på båten. De smugglar knark, flyktingar. Stjäl sprit och pengar från baren. Utpressar varandra. Hotar varandra. En som både smugglar knark och mördar genom att slänga folk överbord.

Den som håller i anställningsintervjuerna på den båten måste vara totalt jävla värdelös
Citera
2019-04-17, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Vilken jävla personal som jobbar på båten. De smugglar knark, flyktingar. Stjäl sprit och pengar från baren. Utpressar varandra. Hotar varandra. En som både smugglar knark och mördar genom att slänga folk överbord.

Den som håller i anställningsintervjuerna på den båten måste vara totalt jävla värdelös
Det där inte speciellt ovanligt i en dramaserie.
De första säsongerna var dessutom lite extra dramatiska för att det verkligen skulle hända saker, och flera av dem blir arresterade och avskedade efter ett tag.
Yngve fördes till mentalsjukhus efter ett tag, vilket nog inte är särskilt oväntat.
Sen är ju faktiskt många av de personalanställda karaktärerna väldigt vettiga också, exempelvis Rolf, Joker, Sofie, Lisa och Pirjo.
Senast redigerad av Peter_18 2019-04-17 kl. 03:59.
Citera
2019-04-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
har ni uppmärksammat att repriserna återigen dött! på svt, den här gången orkade man till säsong 5 som jag förstod det, kanske är lika bra med tanke på hur mycket sämre den blir för varje år
Jag tycker att "Rederiet" var som allra bäst under de första 7-8 säsongerna.
De avsnitten introducerade alltid en massa roliga och minnesvärda karaktärer, och till och med "tillfälliga" karaktärer som typ Bogdan och Raspen var väldigt underhållande.
De sista säsongerna hade ofta ganska dryga och ointressanta karaktärer, och av någon anledning envisades de säsongerna med att alltid använda ett soundtrack som gick i moll hela tiden, medan de första säsongerna hade väldigt många muntra och inbjudande melodislingor (exempelvis alla de där trumpetslingorna som ofta spelades mellan olika scener) och kändes mycket mer "energiska" i största allmänhet.
Det var ju också ganska vanligt att en del av själva signaturmelodin spelades i början av en del scener, och det tyckte jag var väldigt effektfullt - jag fattar verkligen inte varför de slutade med det i de senare säsongerna.

Jag har nyligen börjat kolla på en del avsnitt igen (hela serien finns tillgänglig på SVT Play), och den första tredjedelen av serien känns definitivt minst lika bra nu som den gjorde på 90-talet - jag skulle lätt kunna kolla igenom alla de säsongerna i ett enda stort maraton under några dagar om jag hade tid till det.
Det är mest de där sista säsongerna som jag inte är så överdrivet intresserad av.
Senast redigerad av Peter_18 2019-04-24 kl. 13:07.
Citera
2019-04-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

Är väl intendenten som gör det, Uno alltså. Hur han lyckats bli intendent är dock något av ett mysterium. Ertappad kriminell på arbetsplatsen, korkad, samt låg social kompetens. Känns inte som den mest lyckade kombinationen, men tydligen på denna båt. Är fullt medveten om att det finns människor med en av dessa tre mindre smickrande egenskaper som gått långt, i väldigt ovanliga fall kanske också med två av dem. Men med alla tre, aldrig. Att han sedan dessutom blir medlem gör orimligheten bara övertydlig. Jussi är den större skiten av dem, men han är hjärnan bakom smugglingen. Uno är den korkade boven, som ett par år senare klarar inträdesprov till Mensa. Trovärdigheten på detta är under noll.
Citera
2019-04-25, 18:42
Medlem
GeneralGrade303s avatar
mina absoluta favoritkaraktärer är nog Gustav Sjögren ( pondus, båda fötterna på jorden och står upp för vad etik och moral är )
samt Joker,
det jag gillar mest med rederiet är nog dom 2 förta säsongerna, då det var lätt att hålla reda på allting

2 karaktärer som jag hatälskar är nog Viggo och Bengtsson. dom skådespelarna är perfekta som dom
Citera
2019-04-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralGrade303
mina absoluta favoritkaraktärer är nog Gustav Sjögren ( pondus, båda fötterna på jorden och står upp för vad etik och moral är )
samt Joker,
det jag gillar mest med rederiet är nog dom 2 förta säsongerna, då det var lätt att hålla reda på allting

2 karaktärer som jag hatälskar är nog Viggo och Bengtsson. dom skådespelarna är perfekta som dom

Bengtsson är en av mina absoluta favoriter. Tillsammans med Carl och några till.
Citera
2019-04-26, 08:25
Medlem
Varför kan man inte se Rederiet på Öppet Arkiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in