2019-06-23, 18:17
Medlem
Greta Thunberg fick mig att vakna. Jag kan aldrig mer tanka fossilt diesel i bilen, vilket jag gjorde utan att tveka för två månader sedan. Inte heller köper jag en ny surfplatta som jag hade planerat. Osv...

Men för mig handlar det om något mer än den jord vi har förstört. Den är kanske förlorad även om mänskligheten mot förmodan skulle börja ta ansvar för sina barns och barnbarns framtid.

Det är just det erbjudande som klimataktivisterna erbjuder, ett erbjudande till anständighet. Vissa lever, åldras och dör med värdighet. Andra krälar i den skit som kommer ut från dem, från unga år och ända ned i graven.
Senast redigerad av lehs 2019-06-23 kl. 18:20.
2019-06-23, 18:27
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Greta Thunberg fick mig att vakna. Jag kan aldrig mer tanka fossilt diesel i bilen, vilket jag gjorde utan att tveka för två månader sedan. Inte heller köper jag en ny surfplatta som jag hade planerat. Osv...

Men för mig handlar det om något mer än den jord vi har förstört. Den är kanske förlorad även om mänskligheten mot förmodan skulle börja ta ansvar för sina barns och barnbarns framtid.

Det är just det erbjudande som klimataktivisterna erbjuder, ett erbjudande till anständighet. Vissa lever, åldras och dör med värdighet. Andra krälar i den skit som kommer ut från dem, från unga år och ända ned i graven.

Klimatalarmisterna erbjuder absolut ingenting av värde mer än ett dåligt samvete och ett avlatsbrev man kan ”köpa” genom att, fatta nu ironin, tanka sin bildjävel med biodiesel och fortsätta som inget har hänt. Dårarna äger bilar, tvättmaskiner, har Internet, smartphones och tonvis med industriellt framställt krimskrams, hus inräknade. TONVIS.

Personer som du är så bortskämda av den industriella civilisationen att ni inte begriper det själva en gång ens.

Låt nu höra när ditt och familjen Thunbergs flyttlass ut till torpet och potatisåkern är planerade att gå av stapeln?

Vi väntar med andakt på en riktig klimatfrälsare. De flesta är trötta på alla industriellt framställda charlataner som Greta och Al Gore med flera.

Ja, när går flyttlassen?
2019-06-23, 19:01
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:

Du använder det energislukande internet. Fy på dig
2019-06-23, 19:21
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie

Hela deras existens är en produkt av det industriella maskineriet.

Ja, de är onekligen produkter vars skapande är en konsekvens av ett kopiöst slöseri med naturresurser och miljöförstöring ända från knullet, graviditeten, BVC, regimens skola, genom sin tomma nihilistiska existens i villaförorten, sitt icke produktiva statligt finansierade ”arbete”, äldreomsorgen, begravningsbyrån och graven.

Ja, hela deras varande är inget annat än en hyllning till det fossileldade maskineri de föraktar och som samtidigt skämmer bort dem mer än vad deras intellekt är kapabla att begripa.

Men som sagt, några år av ett kärvt leverne i torpet utan el och andra bekvämligheter och med mycken tid tillbringad ute på potatisåkern i självhushållsjordbruket skulle ge dem perspektiv som hade varit deras förtappade själar till nytta.

Så vi ser onekligen fram emot att familjen Thunberg tillkännager sina planer att tillsammans med Greta flytta ut till obygden och börja leva som dom lär.

Normalt funtade människor begriper att en bibehållen levnadsstandard implicerar att vi måste bli färre i den industriella civilisationen. Negativ befolkningstillväxt och noll icke produktivt lyxmigration, asylskäl eller ej kvittar. Noll.

2019-06-23, 19:30
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho

Men som sagt, några år av ett kärvt leverne i torpet utan el och andra bekvämligheter och med mycken tid tillbringad ute på potatisåkern i självhushållsjordbruket skulle ge dem perspektiv som hade varit deras förtappade själar till nytta.

Så vi ser onekligen fram emot att familjen Thunberg tillkännager sina planer att tillsammans med Greta flytta ut till obygden och börja leva som dom lär.

Dom klarar inte det med sin nuvarande vegandiet. Dom måste ha sina importerade kikärter och vitamintillskott på burk för att inte svälta ihjäl eller få bristsjukdomar.
2019-06-23, 19:32
Medlem
Här ett reportage i en amerikansk tidning om en Nyköpingsfamilj som också påverkats av Greta Thunberg.

https://www.nwaonline.com/news/2019/...cut-emissions/

Många tror att fenomenet Greta Thunberg själv kan bli en tipping point vad det gäller medvetandet om klimatförändringarna. Fler marknader kommer att få en allt starkare Greta-effekt.
Senast redigerad av lehs 2019-06-23 kl. 19:37.
2019-06-23, 19:36
Medlem
Hon ser kroniskt deprimerad ut. Stackars tjej. En tjej i hennes ålder ska vara intresserad av skolarbete, idrott och snygga killar, och inte tvingas till någon slags fejkad Jesus-vandring av en pr-byrå i samarbete med hennes psykiskt sjuka föräldrar.

2019-06-23, 19:39
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Här ett reportage i en amerikansk tidning om en Nyköpingsfamilj som också påverkats av Greta Thunberg.

https://www.nwaonline.com/news/2019/...cut-emissions/

Många tror att fenomenet Greta Thunberg själv kan bli en tipping point vad det gäller medvetandet om klimatförändringarna. Fler marknader kommer att få en allt starkare Greta-effekt.
Känner du ingen internetskam?
2019-06-23, 19:44
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Dom klarar inte det med sin nuvarande vegandiet. Dom måste ha sina importerade kikärter och vitamintillskott på burk för att inte svälta ihjäl eller få bristsjukdomar.

Inte lär det bli fett inte, men ska man föregå med gott exempel så får man ändå lov att stå ut med att arbeta kall, trött, undernärd och miserabel. Då är det betydligt enklare att inbilla sig att man gör skillnad genom att ge fan i flyget och tanka biodiesel.

Står man inte ut med tanken att bli fastspikad på klimatkorset för sina egna klimatmässiga uppoffringar ska man kanske inte heller öppna sin käft och basunera ut sitt eget och sin familjs enorma hyckleri.

Ingen djävel kommer ihåg en charlatan och därtill en hycklare med ett gott minne.

Jesus blev ihågkommen som en frälsare av en anledning som inte direkt är trevlig. Vill man göra skillnad så har det ett pris som ingen annan än en själv ska stå redo att betala.

Nu emotser vi familjen Thunberg ute på potatisåkern, kalla, hungriga, trötta, undernärda och med noll bekvämligheter.

Senast redigerad av kaminocho 2019-06-23 kl. 19:51.
2019-06-23, 19:53
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Hon ser kroniskt deprimerad ut. Stackars tjej. En tjej i hennes ålder ska vara intresserad av skolarbete, idrott och snygga killar, och inte tvingas till någon slags fejkad Jesus-vandring av en pr-byrå i samarbete med hennes psykiskt sjuka föräldrar.

Hon får vänja sig med tanken att vara miserabel. För sånt är livet om man ämnar leva klimatneutralt i sitt självhushållsjordbruk utan lyxen och bortskämdheterna från den miljövidriga industrin.

Det är bara gilla läget för familjen Thunberg.
2019-06-23, 19:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Citat:
Känner du ingen internetskam?
Varför yrar du om internet hela tiden? Det är svårt att se kopplingen till Greta. Men i och för sig har du inte skrivit många sakliga inlägg i tråden så det förvånar inte. Men att använda internet skulle alltså vara en miljöbov anser du? Att läsa tidningar på Internet istället för att få en papperstidning levererad till brevlådan, att få e-fakturor istället för pappersfakturor och att lyssna på musik eller se film över nätet istället för att köpa dem på fysiska medium skulle alltså vara en klimatbov enligt dig. Du är nog fanimej den mest korkade idiot som någonsin uttalat sig på Flashback.
2019-06-23, 20:02
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför yrar du om internet hela tiden? Det är svårt att se kopplingen till Greta. Men i och för sig har du inte skrivit många sakliga inlägg i tråden så det förvånar inte. Men att använda internet skulle alltså vara en miljöbov anser du? Att läsa tidningar på Internet istället för att få en papperstidning levererad till brevlådan, att få e-fakturor istället för pappersfakturor och att lyssna på musik eller se film över nätet istället för att köpa dem på fysiska medium skulle alltså vara en klimatbov enligt dig. Du är nog fanimej den mest korkade idiot som någonsin uttalat sig på Flashback.

Jag tror inte du begriper hur mycket energi som går åt genom att exempelvis titta på ett YT-klipp på mobilen.

Ja, du är så hopplöst bortskämd av den industrialiserade civilisationen och det självklara med att ha Internet att du inte begriper det själv.

Men du kan ta det som en hemläxa att ta reda på vilket ditt klimatavtryck som Internetanvändare har.

Seså!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in