2019-06-23, 21:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Dom som följer henne?
Vi har ena sidan någon som vill gott, och att vi ska ha en försiktighetsprincip gällande livsuppehållandw globala system kontra någon som vill svina runt på mina och andra barns framtida bekostnad. Jag förstår inte hur man är funtad i såna lägen. Hade så kul med livet och burna med epan så kan vi 85% övriga kan försöka njuta lite också

Det är en sorglig skara Gretas största kritiker består utav. Trump,Putin,Kinesen,Thatcher, Freeman Dyson och nån navelluddforskare från YT som studerat i 3 decennier.
Hur orkar ni ens gå upp på mornarna?

Medans de som följer Greta oftast är lättlurade, osäkra individer som aldrig lärt sig att studera på högre nivå eller att källgranska. De största hyllarna av Greta verkar vara unga brudar utan utbildning.
2019-06-23, 21:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Dina uttryck som ”klimatsmart” säger för mig att du saknar mentala processer som sätter in dig i ett sammanhang där du inser att du är en produkt av det industrialiserade systemet.

Bara släpp skitsnacket och inse att ditt korkade ”klimatsmarta” skit har ett avtryck som du inte har den blekaste aning om vad den innebär i jämförelse med att köpa och läsa tyckt medla.

Kan vi åtminstone sluta låtsas att den ”klimatsmarta” bullshitten du far med kommer göra någon som helst skillnad så länge befolkningen i Sverige växer?

Ja/nej?

Ja, både du och jag är produkter av det systemet.

Känns det bättre nu?
Var och en kan ju se hur korkat det här börjar bli

Mitt förslag är att du återkommer när du har något som är relevant för trådens ämne, Greta Thunberg. Huruvida jag är en produkt av industrisamhället är tämligen långt från Gretas engagemang i klimatfrågan. Likaså om jag är en klimatbov (vilket jag är) och så vidare. Klimatets utveckling kan du diskutera i andra trådar.

I övrigt blir ju debatten ganska konstig när klimatförnekarna tycker att Greta, för att han någon trovärdighet kvar, ska med Familj flytta tillbaka till någon form av stenålderssamhälle med självhushållning bara för att Greta ställer sig bakom Parisavtalet och anser att mänskligheten bör minska på användandet av fossila bränslen etc. Det blir ju en debatt på barns nivå och Greta blir helt plötsligt den vuxna i rummet.
2019-06-23, 21:31
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Mitt förslag är att du återkommer när du har något som är relevant för trådens ämne, Greta Thunberg. Huruvida jag är en produkt av industrisamhället är tämligen långt från Gretas engagemang i klimatfrågan. Likaså om jag är en klimatbov (vilket jag är) och så vidare. Klimatets utveckling kan du diskutera i andra trådar.

I övrigt blir ju debatten ganska konstig när klimatförnekarna tycker att Greta, för att han någon trovärdighet kvar, ska med Familj flytta tillbaka till någon form av stenålderssamhälle med självhushållning bara för att Greta ställer sig bakom Parisavtalet och anser att mänskligheten bör minska på användandet av fossila bränslen etc. Det blir ju en debatt på barns nivå och Greta blir helt plötsligt den vuxna i rummet.

Du får lov att klicka på ”anmäl-knappen” om det blir för jobbigt när jag ger svar på dina ”klimatsmarta” pajaserier.

Det är ingen normalt funtad människa som anser att förbrukning av en icke förnyelsebar naturresurs är en vettig långsiktig strategi.

Återigen, nu läser vi vad forskare och ingenjörer på Google har kommit fram till. Resultat som blivit publicerade i den ansedda publikationen IEEE Spectrum och ingen djävla politisk cirkus driven av pajasar likande dig och Greta.

https://spectrum.ieee.org/energy/ren...climate-change
As we reflected on the project, we came to the conclusion that even if Google and others had led the way toward a wholesale adoption of renewable energy, that switch would not have resulted in significant reductions of carbon dioxide emissions. Trying to combat climate change exclusively with today’s renewable energy technologies simply won’t work; we need a fundamentally different approach. So we’re issuing a call to action. There’s hope to avert disaster if our society takes a hard look at the true scale of the problem and uses that reckoning to shape its priorities.
Förstå nu, det finns absolut INGENTING som går att göra åt problemet. Det är full gas rakt in i kaklet alldeles oavsett Parisavtalet, Greta med entourage eller inte.

ABSOLUT INGET GÅR ATT GÖRA!

Låt det sjunka in i ditt medvetande och överväg om inte det vore en bra idé att familjen Thunberg blev föregångare som helt klimatneutrala potatisodlare istället för att fortsätta hyckleriet med sin helt ohållbara livsföring som produkter i den industrialiserade civilisationen.

2019-06-23, 21:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Hehe, the student becomes the master.

Om 100år när beteendevetare hittar denna tråd så kommer det säkert räcka till en och annan avhandling.
2019-06-23, 21:49
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Hehe, the student becomes the master.

Om 100år när beteendevetare hittar denna tråd så kommer det säkert räcka till en och annan avhandling.

Du är lite sen till showen. Spänn fast säkerhetsbältet för nu blir det åka iväg ner för Hubberts kurva för oljans minskande marginalnytta för den oljedrivna moderna civilisationen.

I slutet på utförslöpan väntar den stenhårda och obevekliga termodynamiska väggen som Greta och hennes lärljungar kommer bli varse om när alla självklarheter och bortskämdheter pulveriseras likt deras drömmar om en bättre morgondag.

Ja, vem fan sätter barn till världen i skymningen för den industriella civilisationen? En sak är säker, det har familjen Thunberg gjort.

Senast redigerad av kaminocho 2019-06-23 kl. 21:52.
2019-06-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta Thunbergs arbetsfält är hela världen. Inklusive Indien.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...detta-har-hant
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-unik-rorelse

Hon vill ha ändring i hela världen. Inte bara i Sverige. Eller Europa.

Du menar att hon som 15/16-åring borde läst på universitet istället för att engagera sig i klimatet?

Sen förstår jag inte varför du tar upp skolk? Hon skolkade lite förra året, men hon har inte skolkat sedan dess. Och skolan klarade hon galant. Hon fick högsta betyg (betyg A) i 14 ämnen av 17 möjliga och betyg B i de 3 övriga ämnena.

Här kan du se hennes betyg:

Så ingen bör oroa sig för hennes skolgång. Hon fick ju ett betyg som de flesta grundskoleelever bara kan drömma om.

Gääääsp ...

"Fick betyg" ... helt rätt ... för vilken lärare eller rektor vågar stå upp mot ett kändisbarn som detta?

Hela världen som arbetsfält ... fniss ... låt mig gissa ... hon cyklar?

Jag orkar inte mer, och det gör i alla fall ingen skillnad... ni gretaiter är helt enkelt för blåsta för att diskutera med.
2019-06-24, 00:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Hon ser kroniskt deprimerad ut. Stackars tjej. En tjej i hennes ålder ska vara intresserad av skolarbete, idrott och snygga killar, och inte tvingas till någon slags fejkad Jesus-vandring av en pr-byrå i samarbete med hennes psykiskt sjuka föräldrar.

Folk har lite olika intressen. Men låt oss jämföra Greta med en vanlig tonårstjej i samma ålder:

- Medan den vanliga tonårstjejen tittar på en Arnold Schwarzenegger-film på TV så träffar Greta istället Arnold Schwarzenegger personligen över en kaffe.

- Medan den vanliga tonårstjejen uppmärksammar sina skolkamrater om Leonardo DiCaprios roll i Titanic så uppmärksammar Leonardo DiCaprio andra om Greta.

- Medan den vanliga tonårstjejen är glad om hon får 50 följare på Instagram så passerar Greta 2 miljoner följare på Instagram.

- Medan den vanliga tonårstjejen är glad över att ha fått ett A i sitt betyg så har Greta fått 14 st A, plus en nobelprisnominering och en hedersdoktorstitel.

- Medan den vanliga tonårstjejen är glad över sitt föredrag om hästar i klassen håller Greta tal i Europa-parlamentet och det brittiska parlamentet om för mänskligheten väldigt viktiga saker.

- Medan den vanliga tonårstjejen tycker att engelska i skolan är jobbigt tycker Greta att det är roligt, speciellt när ett häfte från UR har med frågor om henne.

- Medan den vanliga tonårstjejen är glad över att hennes rygg syntes 2 sekunder i lokal TV så visas Gretas ansikte i TV för miljonte gången, världen över.

- Medan den vanliga tonårstjejen tittar på en damtidnings omslag och drömmer om att hamna där, så funderar Greta över om hon valde rätt klänning på bilden till Times omslag.

- Medan den vanliga tonårstjejen berättar att hon såg Fredrik Reinfeldt på Älvsjö-mässan så håller Greta Thunberg tal inför Barack Obama, USA:s ex-president, på en konferens där vanliga tonårstjejer inte har tillträde.

- Medan den vanliga tonårstjejen tycker att även om hon är bara 16 år så borde hon ha lite mer inflytande hemma så funderar Greta över varför hon är placerad till höger Donald Trump på Times lista över världens 100 mest inflytelserika personer. Varför inte till vänster?

Jag tror inte Greta vill byta ut ovanstående mot en vanlig anonym tillvaro, som ju är fallet för de flesta andra 16-åringar i Sverige. Greta är kanske inte lyckligast, men knappast heller olyckligast.

Citat:
Malena Ernman om dotterns miljökamp: ”Greta är lycklig”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...eta-ar-lycklig
Senast redigerad av -Info- 2019-06-24 kl. 01:19.
2019-06-24, 01:16
Medlem
Citat:
Jaså du vet vad Greta vet och gör inget åt saken, det är till stor del det Gretas kampanj går ut på, vi har vetat men skitit i det. Det är liksom en stor del utav poängen utav det hela. Kanske bara dags och släppa taget om sargen och luta sig tillbaks i brassestolen och låta nästa generation ta över.

Det är nästan som man tror vi bevittnar ett mänskligt evolutionsteg med tanke på hur en del stofiler resonerar.
Eliten och dess kreatur tillhör den gamla världsordningen, den nya kämpar för artens överlevnad.
Antingen är man en del utav problemet eller en del utav lösningen, och i en potentiellt sjunkande livbåt finns det inte plats för dom som vägrar ösa.

Greta har tillsammans med 46 andra klimatkrigare skrivit ett upprop ang, den globala generalstrejken den 20 september. Värt att läsa vad Greta och hennes kompisar vill..

Young people have led the climate strikes. Now we need adults to join us too

kortfattat, FUCK YOU

https://www.theguardian.com/commenti...s-20-september

Join the resistance, förbrödren er. Eliten och dess kreatur vill ha ett polariserat folk, om folket inte kan enas om något är det som är söndra och härska. Om folket enas är man man ett otroligt hot mot många starka intressen. All kraft utgår från folket.

Tror du att du löser någonting genom att strejka, allting kommer fortsätta rulla på oavsett vad. Vill du minska utsläppen drastiskt så måste du göra dig av med halva jordens befolkning och en enorm mängd industrier. Det lär ju knappast hända, vill du förändra detta system på ett fungerande och hållbart sätt utan att knäcka ekonomin så pratar vi om 40-50 år minst inte 1,5 år eller 10,5 år.
2019-06-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en film där Greta visar betygen för DN:
https://www.dn.se/nyheter/greta-thun...-i-alla-amnen/

Enligt DN fick Greta följande betyg:

Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

Slutbetyg är dessutom allmänna handlingar. Vem som helst har rätt att ta del av dem. Det gäller även friskolor:
https://lawline.se/answers/begara-ut...av-en-friskola

Så det går inte att ljuga om detta. Det kommer då fram.

Glädjebetyg via hennes rektor som ingår i fancluben, ett B i idrott säger väl det mesta, hennes betyg är inte trovärdiga någonstans, får hon toppresultat på högskoleprovet i framtiden så ändrar jag mig.

Just nu känns detta som någon propagandakampanj i ett sjukt land.
2019-06-24, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Kommer Greta att besvara frågor som dyker upp här?

Nej men Gretas PR-avdelning kommer ljuga sig blåa i ansiktet.
2019-06-24, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Ingen behöver lära sig någonting av dig. IPCC-forskarnas sammanfattning stämmer helt överens med vad Greta Thunberg brukar hävda i sina tal. Bara ignoranta personer som dig påstår något annat.

Du ljuger Greta håller sig inte alls till IPCC:s linje tan hon kör på ren skräckpropaganda.
2019-06-24, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Visst är jag besvärlig som hackar hål på ert gemensamma narcissistiska hyckleri!

Nu tycker jag du ska hjälpa till med att realisera familjen Thunbergs handlingsplan för att föregå med gott exempel genom den enda väg som är möjlig ut ur vårt gemensamma predikament.

Det vill säga att klippa alla banden till bortskämdheterna i den industriella civilisationen och flytta ut till obygden, ett självhushållsjordbruk, en potatisåker, ett ändlöst slit, sjukdom utan vård, en framtid utan hopp och en existens i misär.

Låt nu höra:

När går familjen Thunbergs flyttlass ut till ingenstans och den långsiktigt hållbara hopplösheten?

Haha så underbart träffsäkert, men Gretas familj går all in och gasar vidare i Teslan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in