Fr att delta i debatten s kommer jag hr med lite reflektioner.
Nr man tittar p senaste artikeln i dag i expressen,
https://www.expressen.se/nyheter/sky...s-upp-och-ned/
som i sig inte innehller ngot nytt, men tittar p bilderna, av de unga paret Hagen., eller yngre kanske man ska sga. s tycker jag inte man behver vara nn vrldsmstare i att avlsa kroppssprk fr att tolka den bilden.
AEH ser glad och avslappnad ut. Lite p festhumr kanske. TH har sin arm bakom hennes rygg och lgger den p axeln, kan tyda p lite "du r min och ingen annans" . Knsla av gandertt till en person. Samtidigt ser han vldigt stel och obekvm i situationen ut. Som att han vill visa upp en fin bild och fin fasad. Sen kan jag inte tycka att han ser helt nykter eller nrvarande ut heller.
Misstnker starkt att det frekommit stora mngder alkohol dr i det hemmet. Hos bda parter.
Men att han inte tlde att se sin fru full. Att han fraktade henne d. Medan sitt eget behov av en whisky varje kvll var inget som han sg nt problem med. Fr han hade ju kontroll ver sin sin konsumtion.
Ett talande foto tycker jag r det hr. Dr man enligt mig tydligt ser en sn dr alkolistnsa. Rd, uppsvullen och en tydlig signifikant p alkolism.
https://images.app.goo.gl/3SDTd5PMoQY6N7YK8
Sen s skulle jag sp p att han planerat det hr ddet i hop med en rysk eller polsk gstarbetare. Som krt lastbil eller nt ver grnsen Sverige / Norge. Drav sprkbruket till utpressarbrevet. Han kan ven varit en bekantskap under en lngre tid som de trffats och umgtts med under ngra kvllar med mat och alkohol och kanske andra droger. Men d mnnen gtt undan i enrum och planerat detta. Under tminstone tv besk.
Och under tiden har AEH suttit ovetande i tvsoffan, legat i badet eller tagit reda p disken.
S jag tror han sg det hr som oundvikligt. Han kunde inte lta henne fortstta g p krogen och skmma iut honom. . Han blev arg och rasande.
Trots det s tror jag p ett plan att faktiskt saknar henne. Men inte de senaste ren de hade tillsammans. Utan som de var nr de var unga, med framtiden och barnen. Nr deras relation och livet tillsammans kndes friskt.
S tror jag det ligger till.
Och nu fr han dras med skammen om att det gr rykte om att han r en mrdare. Skammen ver hans fru har bytts ut till en skam ver honom sjlv. Skall bli intressant att se fortsttningen p detta.