2019-07-11, 22:38
Medlem
"Enligt Expressens uppgifter är gärningspersonen en mycket känd internationell artist", ???. Har aldrig hört talas om denna person. Efter att ha läst stora delar av tråden förstår jag nu att asap Rocky är en färgad rappare med amerikanskt medborgarskap. Får inte fart på mediaspelaren så kan inte se de länkade videoklippen. Det sjukaste i denna soppa är att under de fem första häktesdagarna fick han ingen annan mat än ett äpple om dagen! Vattnet var dessutom inte rent, så gick inte att dricka! Helt horribla förhållanden, trodde inte det var så illa på svenska häkten.
Citera
2019-07-11, 22:40
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmskrogmilieu
"Enligt Expressens uppgifter är gärningspersonen en mycket känd internationell artist", ???. Har aldrig hört talas om denna person. Efter att ha läst stora delar av tråden förstår jag nu att asap Rocky är en färgad rappare med amerikanskt medborgarskap. Får inte fart på mediaspelaren så kan inte se de länkade videoklippen. Det sjukaste i denna soppa är att under de fem första häktesdagarna fick han ingen annan mat än ett äpple om dagen! Vattnet var dessutom inte rent, så gick inte att dricka! Helt horribla förhållanden, trodde inte det var så illa på svenska häkten.

Han är verkligen världskänd, har känt till honom i några år nu. Du kanske har dålig koll på just rap bara.
Citera
2019-07-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Han är verkligen världskänd, har känt till honom i några år nu. Du kanske har dålig koll på just rap bara.
Har inte så bra koll på rap, nej. Men stämmer det att asap Rocky är en färgad rappare med amerikanskt medborgarskap? Förknippar färgade mer med jazz och blues.
Citera
2019-07-11, 23:01
Medlem
dialektikers avatar
Undrar hur mycket prestige det kommer att gå i det här fallet?

Det är starka påtryckningar på Sverige nu.

https://www.dn.se/kultur-noje/usas-t...et-asap-rocky/

Citat:
En tidigare tung USA-ambassadör i Sverige har tagit kontakt med UD och kungahuset med en uppmaning att se till att den häktade ASAP Rocky släpps.

Han menar att rasistiska motiv kan ligga bakom det som hänt.

– Hanteringen av fallet skadar Sveriges rykte. Jag skulle vilja veta om den svenska regeringen kan försvara beslutet att hålla honom frihetsberövad, säger Mark Brzezinski.
Jag tycker rättsväsendet ska ta tillfället i akt och öva sig i att se hela händelseförlopp.

Och jag håller med Leif GW, att det känns fruktansvärt orättvist att man inte höjt ett finger mot BO:s misshandel och provokation.
Citera
2019-07-11, 23:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Den fd USA-ambassadören tror att det ligger rasism bakom gripandet och inspärrningen av ASAP Rocky:

Citat:
Han menar att rasistiska motiv kan ligga bakom det som hänt.
Citat:
Mark Brzezinski var USA:s ambassadör i Sverige under åren 2011-2015. Han är ett känt namn och en tung diplomat, i dag verksam i USA.

Här fick den svenska regeringen något att bita i...
Citera
2019-07-11, 23:08
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Tråden är för lång för att kamma igenom...finns det någon översättning av vad tjejen och afghanen säger till varandra på arabiska (?)?
Afghaner pratar väl inte ens arabiska?
Citera
2019-07-11, 23:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den fd USA-ambassadören tror att det ligger rasism bakom gripandet och inspärrningen av ASAP Rocky

Hm, det känns som alla alltid kör rasistkortet för att få sin vilja igenom.

I det här fallet skriker alla "rasist" mot varandra oavsett om man håller på Rocky eller afghanen.
Citera
2019-07-11, 23:09
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilka är dina fantasikällor om man får fråga?
Jag har inga häftiga källor, jag frågade om källor, inte att jag har några grymma källor.
Citera
2019-07-11, 23:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Åklagaren försökte få dom häktade för GROV MISSHANDEL men dom blev 'bara' häktade på normalgraden, dvs MISSHANDEL. Du tror väl inte att man justerar ned brottsrubriceringen om BO var knivskuren och medvetslös?

/Provokatör
Nä, det låter lite konstigt. Det håller jag med om. Men jag kan inte så mycket om hur häktningar fungerar så vad vet jag.

Det enda jag ”vet” är att det är konstigt att ingen som varit vittne skrivit nåt här eller nån annanstans som upptäckts. Inte heller har nån nån aning om vem afghanerna är. Måste ju ändå varit en del som uppmärksammat denna kändis, om inte annat för att det lär varit livat runt dom.
Citera
Medlem
Beyonce ska bojkotta Sverige. Börjar bli dags att kasta ut skäggbarn en nu dom sköter ju inte ens skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Jag tycker rättsväsendet ska ta tillfället i akt och öva sig i att se hela händelseförlopp.

Och jag håller med Leif GW, att det känns fruktansvärt orättvist att man inte höjt ett finger mot BO:s misshandel och provokation.

Vad Mark Brzezinski egentligen säger att amerikanska medborgare ska ha frikort om de misstänks för brott utomlands. Dessutom ljuger han, de som inte kan betala borgen i USA kan få sitta häktade (jailed) riktigt länge i väntan på domstol och att vara utländsk medborgare i USA som misstänkt för brott så kommer du garanterat inte att bli beviljad borgen pga flyktfaran. Att sitta häktad är inget unikt svenskt fenomen som han försöker få det till.
Och hans svammel om "rasrelaterat" känns bara riktigt konstigt, här i Sverige är afghaner knappast i högre rang i rättsväsendets ögon än negrer.
Som fd ambassadör här i Sverige borde han veta att varken regeringen eller kungshuset kan ingripa mot rättsväsendet, är USA verkligen en sån bananrepublik att sånt funkar där?
Citera
2019-07-11, 23:15
Medlem
dialektikers avatar
Det som kan vara positivt för oss alla är ändå om det här drar ut på tiden och fallet samt videon får mycket uppmärksamhet och sprids.

Videon är en bra informationsfilm om hur våra nyanlända, välklädda, påtända, oberäkneliga, ensamkommande beter sig mitt ibland våra medborgare i vår stad. Samt det är en ögonöppnare i vilka risker de är beredda att ta för att kunna råna eller på annat sätt utsätta våra medborgare.
Det är också en ögonöppnare i att de under själva brottet de utför (de hade ju just misshandlat någon i Rockys sällskap) så kan de passa på att tafsa tjejer som går förbi på rumpan.

De har inga hämningar. De plågar medborgare samtidigt som de utför brott.

Det är verkligen en sevärd informationsfilm Rocky har förmedlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in