2019-07-24, 12:20
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Så jävla het som skådis verkar han ju inte vara.
Har spelat "Polis i receptionen" i Farang, och "Florist" i Irene Huss. Inga blytunga roller, direkt.
Dramaten-sidan som han länkar till från sin insta finns inte (har Dramaten varit snabba att ta bort den, då de ännu inte har slickat klart sina Örjan-sår och helt enkelt inte orkar med en vända till?).
Hans sida på Drama Direkt finns inte (snabbt bortplockad även den?)
Inte ens hans egen hemsida fungerar.
Det är snudd på att det är magstarkt även för Expressen att kalla honom skådespelare. Men med deras mått mätt så räcker det väl med att man har spelat åsna i ett julspel på dagis för att kallas stjärna i ett sådant här sammanhang.

Nu hurrar väl ASAPs fans i USA, och tycker att det har uppstått ett ypperligt tillfälle för att köpslå. Frågar ni mig, så får den amerikanska rättvisan mer än gärna behålla den här pajasen. Jag kommer inte ligga sömnlös.
Ja han sitter i skiten i Usa annat här i Sverige . Hotell kåkar jämfört med USA.Fuck dom båda som inte kan bete sig i andra länder.
Citera
2019-07-24, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, det är själva bakgrunden till lagstiftning runt så kallad byxmyndighet.

Jag är emot tidigt könsbyte som för övrigt inte sker på 15-åringar. Däremot medicinerar man mot puberteten för att försena denna.

Jag kan tycka att straffen är lite väl hårda i USA och att säkerheten på deras anstalter är för låg.

Men det förändrar inte att man skall låta bli barn sexuellt om man är vuxen man.

Vilken grund har du för att tillåta barnsex? Hur resonerar du?

Som i mitt förra inlägg i tråden, vad händer om vetenskapen hävdar att vissa vuxna tar skada av att ha sex med vissa andra vuxna, tex sydkoreaner med européer. Ska sådana förhållanden då förbjudas?

Medicinering som försenar puberteten är troligen dåligt, eftersom det förändrar barnets psyke. Och det pratas om att tillåta könsbytesoperationer på prepubertala barn. Vetenskapen/forskningen utreder frågan. Snart kanske det blir tvång.

Jag ifrågasätter dels om alla som kallas barn verkligen är barn fortfarande, eller om de borde kallas vuxna, som tex tjejen i det här fallet. Vissa 20-åringar kallas ju barn fortfarande.
Och barnsex vill jag förbjuda helt, även mellan barn, av skälet att barn INTE är redo för sex eftersom de är just barn.
Citera
2019-07-24, 12:22
Medlem
JustZlatans avatar
Var det en skådespelarkollega som tipsade amerikansk polis? Får hoppas det.
Citera
2019-07-24, 12:22
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Men polisen i USA beskriver honom som asiat:

"BREVARD COUNTY SHERIFF'S OFFICE
INMATE INFORMATION

JOAQUIN RUSTAN NABI OLSSON
Asian/Male DOB:08/06/1974
Address:Palm Bay, FLORIDA
Height/Weight:69/150.0"

Nån som har koll på längden förresten? 69 låter konstigt, menar 6'9" eller 69 inches?
Ja, fängelserna beskriver alltid ras ( för att minimera risk att fångar byter identitet och band och lättare identifiera vid rymning), vilket INTE är det samma som nationalitet. Vilket folk i denna tråd verkar ha väldigt svårt att först.
Citera
2019-07-24, 12:25
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Han e ju inte dömd än

Om du ser hans insta så e han ju född i fel kropp . Antaglig shemale , transa eller könlös .

De två har diskuterat sånt på nätet . Hon ser ut mer åt pojk hållet . Kill tjej typ.

Båda säkert könlösa eller födda i fel kropp

Han kommer inte hamna i fängelse
Värsta dravel jag läst på länge. Har du bott under en sten de senaste år och missat allt modernt mode eller att många nuförtiden är androgyna? Supertrendig med e-boys just nu, de är sminkade har chockers etc. Välkommen in i den moderna världen.
Citera
2019-07-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Var det en skådespelarkollega som tipsade amerikansk polis? Får hoppas det.
Nej, det var en "oroad" medborgare i USA som såg dom båda på ett hotell. Denne ringde polisen som gick in i hotellrummet där de båda fanns.
Citera
2019-07-24, 12:27
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
En 14 åring är så mogen som en 14 åring är.

Man har inget konsekvenstänk i den åldern, detta är basal kunskap.
Förstår inte vad du är ute efter, men det kanske du vet.
Hur mogen kan en 2 åring vara, kanske tillräckligt för att gå och lägga sig själv ensam ?

För att du ska förstå, ta en frukt, antingen är den mogen eller inte, naturen styr det.
Förstår du.
Det där första är inte heller riktigt sant, se det sista du säger.
Vi mognar olika fort och rent biologiskt kan vi vara klara vid 14. I alla fall tjejer, som börjar utvecklas tidigare.
När mensen kommer säger naturen att hon är klar. Både du och jag känner dock troligen 25-åringar som inte känns klara eller mogna nog att skaffa barn.

Men argumentet "mogen" (jag antar att du menar i dagens komplexa värld), så har du rätt, men går gränsen en vecka före man fyller femton, eller en vecka efter? Från lagstiftaren går den exakt mitt emellan de två.

Det är subjektivt och godtyckligt. Naturen är vad den är. Jag tror vi behöver ta mer hänsyn till den än att låta dogmer och ideologer bestämma för mycket. Kanske komma på med nya modernare definitioner och gränser, mer anpassat för individer.
Citera
2019-07-24, 12:31
Medlem
Förstår inte heller hans längd och vikt. 69kg är där emot runt 150lbs. Låter lite lite om han hade varit nästan 7 foot lång. Men han kanske saknar bollar.
Citera
2019-07-24, 12:33
Medlem
I nyhetsinslag idag sägs att mannen står åtalad i USA för brott som i Sverige motsvarar våldtäkt mot barn, och det är ju för att han har groomat henne och säkerligen förmått henne att utföra handlingar på sig själv över web kamera. Jag är säkert på att han blivit åtalad för samma i Sverige, straff med mera hade dock sett annorlunda ut.

Det hela är bara tragiskt. En människa som säkert haft en tuff start i livet och blivit pedofil kanske för att han blivit utsatt för något tidigt i livet i Korea. Och så kommer han hit och kämpar och lyckas bli skådespelare och får uppträda på en nationalscen. Sen blir han tokig i huvudet och börjar begå övergrepp på barn. Hans närmaste framtid ser allt annat än ljus ut. Synd om de anhöriga, de har ju inget gjort.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-24 kl. 12:37.
Citera
2019-07-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Förstår inte heller hans längd och vikt. 69kg är där emot runt 150lbs. Låter lite lite om han hade varit nästan 7 foot lång. Men han kanske saknar bollar.
69 inches är ca 175 cm. 150 lbs är ca 66 kilo.
Citera
2019-07-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Som i mitt förra inlägg i tråden, vad händer om vetenskapen hävdar att vissa vuxna tar skada av att ha sex med vissa andra vuxna, tex sydkoreaner med européer. Ska sådana förhållanden då förbjudas?

Medicinering som försenar puberteten är troligen dåligt, eftersom det förändrar barnets psyke. Och det pratas om att tillåta könsbytesoperationer på prepubertala barn. Vetenskapen/forskningen utreder frågan. Snart kanske det blir tvång.

Jag ifrågasätter dels om alla som kallas barn verkligen är barn fortfarande, eller om de borde kallas vuxna, som tex tjejen i det här fallet. Vissa 20-åringar kallas ju barn fortfarande.
Och barnsex vill jag förbjuda helt, även mellan barn, av skälet att barn INTE är redo för sex eftersom de är just barn.

Men vetenskapen är ju inte godtycklig och slumpmässig. Det finns en massa regleringar i brottsbalken runt sex mellan vuxna. Skulle det framkomma vetenskapliga rön så, vem vet?

Varför skulle det bli tvång, är du galen?? Man tvångsmedicinerar aldrig, inte i något sammanhang!

Jag är som sagt tveksam runt tidigt ingripande vid transgender men man menar att barnen mår dåligt utan ingripande. Det är många som är tveksamma till detta och det finns en diskussion.

Denna diskussion finns inte runt att tillåta sex med barn annat än i filterbubblor där pedofilerna själva häckar.

Du kan förbjuda sex mellan barn hur mycket du vill men de är inte straffmyndiga så... din poäng?? Det är mycket barn gör, som de inte borde göra. Som vuxen har man ett ansvar mot barn. Det är inte straffbart för barn att tjuvröka, men det är straffbart att som vuxen ge dem cigg... är du med?

Du spekulerar och ifrågasätter bara hej vilt utan grund, frågan är varför?
Citera
2019-07-24, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Det handlar inte om ifall hon tagit skada eller inte, vet jag ingenting om.
Handlar om hans ansvar som vuxen.
Om vi inte kan avkräva vuxna ansvar för sina handlingar så blir det anarki.

Antar att du själv gärna vill vara med minderåriga, ok, jag ska inte övervaka dig, men kom ihåg, det är ditt ansvar ingen annans, det är så en civilisation fungerar.

Att utkräva ansvar från människor pga deras handlingar, trots att handlingarna INTE orsakar någon skada, vad är det för mening med det?

Du och alla andra har troligen ett ansvar att göra rätt när det gäller vem ni straffar, och även vilka ni anklagar. Annars blir det troligen också anarki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in