Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Som i mitt förra inlägg i tråden, vad händer om vetenskapen hävdar att vissa vuxna tar skada av att ha sex med vissa andra vuxna, tex sydkoreaner med européer. Ska sådana förhållanden då förbjudas?
Medicinering som försenar puberteten är troligen dåligt, eftersom det förändrar barnets psyke. Och det pratas om att tillåta könsbytesoperationer på prepubertala barn. Vetenskapen/forskningen utreder frågan. Snart kanske det blir tvång.
Jag ifrågasätter dels om alla som kallas barn verkligen är barn fortfarande, eller om de borde kallas vuxna, som tex tjejen i det här fallet. Vissa 20-åringar kallas ju barn fortfarande.
Och barnsex vill jag förbjuda helt, även mellan barn, av skälet att barn INTE är redo för sex eftersom de är just barn.
Men vetenskapen är ju inte godtycklig och slumpmässig. Det finns en massa regleringar i brottsbalken runt sex mellan vuxna. Skulle det framkomma vetenskapliga rön så, vem vet?
Varför skulle det bli tvång, är du galen?? Man tvångsmedicinerar aldrig, inte i något sammanhang!
Jag är som sagt tveksam runt tidigt ingripande vid transgender men man menar att barnen mår dåligt utan ingripande. Det är många som är tveksamma till detta och det finns en diskussion.
Denna diskussion finns inte runt att tillåta sex med barn annat än i filterbubblor där pedofilerna själva häckar.
Du kan förbjuda sex mellan barn hur mycket du vill men de är inte straffmyndiga så... din poäng?? Det är mycket barn gör, som de inte borde göra. Som vuxen har man ett ansvar mot barn. Det är inte straffbart för barn att tjuvröka, men det är straffbart att som vuxen ge dem cigg... är du med?
Du spekulerar och ifrågasätter bara hej vilt utan grund, frågan är varför?