2019-07-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det där första är inte heller riktigt sant, se det sista du säger.
Vi mognar olika fort och rent biologiskt kan vi vara klara vid 14. I alla fall tjejer, som börjar utvecklas tidigare.
När mensen kommer säger naturen att hon är klar. Både du och jag känner dock troligen 25-åringar som inte känns klara eller mogna nog att skaffa barn.

Men argumentet "mogen" (jag antar att du menar i dagens komplexa värld), så har du rätt, men går gränsen en vecka före man fyller femton, eller en vecka efter? Från lagstiftaren går den exakt mitt emellan de två.

Det är subjektivt och godtyckligt. Naturen är vad den är. Jag tror vi behöver ta mer hänsyn till den än att låta dogmer och ideologer bestämma för mycket. Kanske komma på med nya modernare definitioner och gränser, mer anpassat för individer.

Pratar om mental mognad, inte mens.
Citera
2019-07-24, 12:39
Medlem
Vi kan inte ha vuxna män som jagar våra barn. Antingen straffas ni med lagen eller så får vi slakta er som de grisar ni är. Att ni inom hbtqp maffian inte vill förstå står redan klart.
Citera
2019-07-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Att utkräva ansvar från människor pga deras handlingar, trots att handlingarna INTE orsakar någon skada, vad är det för mening med det?

Du och alla andra har troligen ett ansvar att göra rätt när det gäller vem ni straffar, och även vilka ni anklagar. Annars blir det troligen också anarki.

Vad vet DU om ifall någon tar skada, du är faktiskt inte riktigt frisk.

Hoppas att du får hjälp, och du, jag har tyvärr inte makten att straffa någon rent juidiskt.

Av dina resonemang förstår jag att du är pedofil och, ja det blir som det blir då.
Citera
2019-07-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Pratar om mental mognad, inte mens.
Skräcken är om kondomen läckte och hon blivit gravid. Vore i så fall inte den första tonårsmamman i USA som sabbar sitt liv.
Citera
2019-07-24, 12:41
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Vi kan inte ha vuxna män som jagar våra barn. Antingen straffas ni med lagen eller så får vi slakta er som de grisar ni är. Att ni inom hbtqp maffian inte vill förstå står redan klart.
Män?
Är det bättre med kvinnor då?
Citera
2019-07-24, 12:42
Medlem
Gizurs avatar
Kanske ville han åka in i fängelse? Eller i vart fall verkar det ha kvittar för honom om han skulle åka fast eller inte. Han har inte varit försiktig alls, utan tvärtom helt öppen med förhållandet. Han visste att det var olagligt, rimligen också att det skulle ge fängelse. Ändå har han inte vidtagit några som helst försiktighetsåtgärder.

Savanna har kommenterat hans kärleksförklaringar på Instagram, och är på bild med honom. Han visste att hon har vänner som följer hennes konto och som kunde anmäla det när som helst, de vet ju hur ung hon är. Han verkar ha uppträtt som hon var hennes flickvän på hotellet som han rimligen borde förstått skulle dra åt sig uppmärksamhet.

Någon slags störning måste han ha.
Citera
2019-07-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skräcken är om kondomen läckte och hon blivit gravid. Vore i så fall inte den första tonårsmamman i USA som sabbar sitt liv.

Jaha, är det det som är skräcken.

Raljera du, fy vad du är osmaklig.
Citera
2019-07-24, 12:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Okej.

- Han har erkänt att han har träffat henne, haft kontakt med henne på nätet, och haft sex med henne.
- Han hävdar att han är oskyldig.
- Han vill ha en juryrättegång.

Problemet är väl här att han redan i princip har erkänt brotten i lagens mening. Som att säga att när man åkt fast på bar gärning för snott en godispåse, erkänna, och sedan säga att man är oskyldig.

Sedan vet jag inte vad en juryrättegång skall vara bra för. Spela på juryns känslor? Känns väl tveksamt. Dels för att juryn fortfarande måste förhålla sig till lagbrotten, dels så lär väl åklagaren dra upp hans sociala medier-inlägg där han kallar sig för ”Big Daddy” och är alldeles ”soar” därnere (kuken), snackar om psykofarmaka och andra mer eller mindre tveksamma inlägg som säkert lär ligga honom i fatet hos en jury.

Rent moraliskt så skiter jag i om någon haft sex med henne när hon varit över 15 om det varit ömsesidigt. Däremot så finner jag det hela tveksamt då man kan misstänka att hon är psykiskt instabil person, att han som vuxen borde veta bättre. Han är en person som agerar på sina fantasier och känslor, istället för att fråga sig själv om det är värt det hela. Som t.ex. frågasätta sig själv om det är så bra idé att åka över halva jordklotet för att ha sex med en 15/16-åring, när det samtidigt är olagligt på platsen det sker på. Eller frågasätta varför han ens kommit i kontakt med en ung, uppenbarligen sårbar ung tjej, som vuxen man och inlett romantisk och sexuell ”nätrelation” när hon vad jag förstår varit 14 år gammal.

Han har uppenbarligen aldrig någongång stannat upp och tänkt efter vad han pysslar med. Tvärtom verkar han bara kört på oavsett konsekvenserna. Jag tror inte en t.ex. en jury lär finna det speciellt förmildrande, tvärtom.

Bra sammanfattning!

Men ja, det ligger absolut inte i hans intresse att låta det gå till rättegång då han antagligen kommer få ett betydligt hårdare straff än om han bara försöker köpslå med åklagaren. Då skulle det kunna vara möjligt att han kommer undan med "bara" ett par år, medan juryrättegångar där den åtalade erkänt oftast leder till mångdubbelt hårdare straff.

Jag får intrycket av att denne herre inte är den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2019-07-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Kanske ville han åka in i fängelse? Eller i vart fall verkar det ha kvittar för honom om han skulle åka fast eller inte. Han har inte varit försiktig alls, utan tvärtom helt öppen med förhållandet. Han visste att det var olagligt, rimligen också att det skulle ge fängelse. Ändå har han inte vidtagit några som helst försiktighetsåtgärder.

Savanna har kommenterat hans kärleksförklaringar på Instagram, och är på bild med honom. Han visste att hon har vänner som följer hennes konto och som kunde anmäla det när som helst, de vet ju hur ung hon är. Han verkar ha uppträtt som hon var hennes flickvän på hotellet som han rimligen borde förstått skulle dra åt sig uppmärksamhet.

Någon slags störning måste han ha.

Jag uppfattar honom som väldigt självdestruktiv närmast suicid när man kollar hans instagram. Men vill man ta kål på sig själv finns det ändå smidigare sätt än detta.
Citera
2019-07-24, 12:49
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Bra sammanfattning!

Men ja, det ligger absolut inte i hans intresse att låta det gå till rättegång då han antagligen kommer få ett betydligt hårdare straff än om han bara försöker köpslå med åklagaren. Då skulle det kunna vara möjligt att han kommer undan med "bara" ett par år, medan juryrättegångar där den åtalade erkänt oftast leder till mångdubbelt hårdare straff.

Jag får intrycket av att denne herre inte är den skarpaste kniven i lådan.

Florida är väl också väldigt kyrkliga har jag fått för mig och det lär ju isåfall speglas i juryn med?
Citera
2019-07-24, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Men vetenskapen är ju inte godtycklig och slumpmässig. Det finns en massa regleringar i brottsbalken runt sex mellan vuxna. Skulle det framkomma vetenskapliga rön så, vem vet?

Varför skulle det bli tvång, är du galen?? Man tvångsmedicinerar aldrig, inte i något sammanhang!

Jag är som sagt tveksam runt tidigt ingripande vid transgender men man menar att barnen mår dåligt utan ingripande. Det är många som är tveksamma till detta och det finns en diskussion.

Denna diskussion finns inte runt att tillåta sex med barn annat än i filterbubblor där pedofilerna själva häckar.

Du kan förbjuda sex mellan barn hur mycket du vill men de är inte straffmyndiga så... din poäng?? Det är mycket barn gör, som de inte borde göra. Som vuxen har man ett ansvar mot barn. Det är inte straffbart för barn att tjuvröka, men det är straffbart att som vuxen ge dem cigg... är du med?

Du spekulerar och ifrågasätter bara hej vilt utan grund, frågan är varför?

Först och främst så är tvångsmedicinering vanligt inom både barn- och vuxenpsykiatrin i Sverige.

För det andra, jag diskuterar INTE att tillåta sex med barn, jag diskuterar en ålderlös definition på vem som är barn och vem som är vuxen. Och sen diskuterar jag ett fullständigt förbud mot sex med barn, även mellan barn.

Om man förbjuder sex mellan barn, då ska det förstås bli konsekvenser för de barn som ändå har sex med andra barn, i vissa fall uppfostringsanstalt. Man kan också ändra lagarna så att de blir mer som i USA, där barn fängslas. Många här i tråden gillar ju amerikanska lagar och fängelser.

Det är INTE straffbart för barn att tjuvröka, troligen av samma anledning som onani INTE är straffbart för barn att hålla på med. Är du med?

Jag diskuterar, då ifrågasätter man. Varför stör det dig?
Citera
2019-07-24, 12:51
Medlem
Äppelkäcks avatar
Undrar varför han inte valde en brud i en stat som fortfarande tillåter giftermål med 13-åringar. Eller är det slut på såna ställen i det där stora förljugna landet numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in