Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Men vetenskapen är ju inte godtycklig och slumpmässig. Det finns en massa regleringar i brottsbalken runt sex mellan vuxna. Skulle det framkomma vetenskapliga rön så, vem vet?
Varför skulle det bli tvång, är du galen?? Man tvångsmedicinerar aldrig, inte i något sammanhang!
Jag är som sagt tveksam runt tidigt ingripande vid transgender men man menar att barnen mår dåligt utan ingripande. Det är många som är tveksamma till detta och det finns en diskussion.
Denna diskussion finns inte runt att tillåta sex med barn annat än i filterbubblor där pedofilerna själva häckar.
Du kan förbjuda sex mellan barn hur mycket du vill men de är inte straffmyndiga så... din poäng?? Det är mycket barn gör, som de inte borde göra. Som vuxen har man ett ansvar mot barn. Det är inte straffbart för barn att tjuvröka, men det är straffbart att som vuxen ge dem cigg... är du med?
Du spekulerar och ifrågasätter bara hej vilt utan grund, frågan är varför?
Först och främst så är tvångsmedicinering vanligt inom både barn- och vuxenpsykiatrin i Sverige.
För det andra, jag diskuterar INTE att tillåta sex med barn, jag diskuterar en ålderlös definition på vem som är barn och vem som är vuxen. Och sen diskuterar jag ett fullständigt förbud mot sex med barn, även mellan barn.
Om man förbjuder sex mellan barn, då ska det förstås bli konsekvenser för de barn som ändå har sex med andra barn, i vissa fall uppfostringsanstalt. Man kan också ändra lagarna så att de blir mer som i USA, där barn fängslas. Många här i tråden gillar ju amerikanska lagar och fängelser.
Det är INTE straffbart för barn att tjuvröka, troligen av samma anledning som onani INTE är straffbart för barn att hålla på med. Är du med?
Jag diskuterar, då ifrågasätter man. Varför stör det dig?