Citat:
Ursprungligen postat av
EveyHammond
T o m en blind dövstum förstår ju att varken Rocky & co eller Jafari är några gosiga helyllekillar. Men i mina ögon var de lika goda kålsupare allihopa tills dess att jag läste Samhällsnytts artikel om (och bilder av) Jafaris omfattande skärskador:
Dessa bilder har kritiserats och är inte objektiva och det råder stor osäkerhet om när och hur dessa skador uppkom och det kan inte med säkerhet uteslutas att han tillfogat sig dessa skador själv. Skadorna ser dessutom värre ut än dom egentligen är då även åklagaren betecknar dessa skador som lindriga:
- Man ser inte utan svårighet vilken arm det är
- Inga mått anges vilket är brukligt.
Citat:
https://samnytt.se/atal-mot-rocky-ra...ed-glasflaska/
Efter att ha läst den förkastar jag Rocky & co:s "oskuld" helt och hållet. Men visst, om ni som hävdar att Jafari själv tillfogade sig skärskadorna kan besvara följande frågor på ett trovärdigt sätt kanske jag ändrar mig, vem vet?
Det där med att ASAP skulle försökt hugga Jafari med en glasflaska i ansiktet vet jag faktiskt inte vart Samhällsnytt har fått det ifrån om dom inte tillmäter den knarkande knivbärande tjyvafghanen som nu sitter häktad ett mycket stort mått av trovärdighet, det gör dom ju iofs eftersom dom använder följande rubrik:
Åtal mot Rocky: Rapstjärnan ska ha försökt hugga offret i ansikte med glasflaska - En mycket vinklad och osnygg rubrik i klass med Aftonbladet.
Så här sa afghan #2 i förhör med ordningsmakten:
Sex personer hade varsin glasflaska i händerna, alla utom livvakten för han hade inga tillhyggen. De här sex personerna slog Mostafa med glasflaskorna på huvudet, i ansiktet och på armen. Det var så rörigt så jag vet inte vem som slog vilket slag eller på vilket sätt. Jag såg bara att alla sju personerna slog Mostafa och att sex av dem hade glasflaskor.
FUP sid 309-310
Trovärdighet enligt min bedömning - Noll (0) och kan i princip lämnas helt utan eller tillmätas endast ett mycket ringa värde.
Här är frågorna:
Citat:
1. I Samhällsnytts artikel ses Rocky själv på två olika bilder stå och hålla en glasflaska med höger hand, vilken han tydligt försöker gömma i tröjärmen. Även en av hans kompisar ses stå och hålla i flaskor, han har inte mindre än tre stycken i höger hand. Det finns också en bild av sönderslagna delar på gatan av en flaska identisk med den som Rocky höll i.
Av vilket skäl, menar ni, skulle Rockys kompis stå och hålla i hela tre glasflaskor och av vilket skäl skulle Rocky försöka gömma sin i tröjärmen?
Dom uppfattar afghanerna som om dom agerar mot bättre vetande och är påtända. Dom är i en gränd i en främmande stad där det kan dyka upp fler afghaner. Dom kan inte utesluta att det dyker upp knivar, därför håller dom flaskorna i händerna. Nu har man dock inte hittat några spår på flaskorna från gränden som tillhör någon ur sällskapet.
Dessutom kan du ju försöka att kasta iväg en person genom att hålla i hans axlar och samtidigt hålla i en flaska.
Citat:
2. En vän till Rocky, Abby, skrev efter händelsen följande texter i SMS till sin väninna Gabby:
"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"
Vad är din fråga?
Citat:
Vänligen se nu följande intervju från RapRadar:
https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Vid 10:06 säger Rocky: "In here they call me Harlem, but my name Rocky, know what I'm saying?"
Med detta uttalande i åtanke, hur stor sannolikhet bedömer ni det är att Abby i sitt SMS
inte åsyftade Rocky, eller Rockys "onda sida"?
Svårt att bedöma, det kan inte uteslutas men heller inte ledas i bevis om inte personen som skickade SMSet vittnar om att så var fallet.
/Provokatör