2019-07-30, 19:05
Medlem
Min "kusin" fick faktiskt en flaska slagen i huvudet - det var en ölflaska och den gick inte sönder - och det blev den största bula jag har sett i mitt liv -

Det bör finnas en stor bula på mä huvud.
Citera
2019-07-30, 19:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Han har hållit den i tröjärmen, nåt borde ha fastnat kan man tycka.
F ö inget av det du anför har framkommit av diskussionerna här att döma, och då finns det folk här som läst FUPen och som följt rapporteringen från rättegången.

Hade han använt en krossad flaska så hade iallafall offrets blod funnits på den. Vad jag förstått finns det inte.

Någon annan skriver att han kanske slog flaskan i skallen på offret men den inte gick sönder. Det skulle lämnat en sjuhelvetes bula som hade varit dokumenterad.

Jag tror offret fick ett slag med knytnäve i skallen, men påtänd som han troligen var så uppfattar han det som en flaska eftersom han hört ljud av glaskross.
Citera
2019-07-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Alla tre amerikanerna bytte advokater under förra veckan: är de nya juristerna svenska advokater eller har någon i trion importerats från USA?

Amerikanske advokater får väl inte ens verka i Sverige även om förövarna så ville?
Citera
2019-07-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Afghanen Jafari upprepar gång efter annan att han inte är en dålig kille. Hans beteende och brottsregister säger något helt annat.

Att han är dömd är totalt irrelevant. Han blev fortfarande grovt misshandlad. Det är betydligt mer grovt våld och övervåld än att bara vara nödvärn.
Citera
2019-07-30, 19:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Min "kusin" fick faktiskt en flaska slagen i huvudet - det var en ölflaska och den gick inte sönder - och det blev den största bula jag har sett i mitt liv -

Det bör finnas en stor bula på mä huvud.

Glasflaskor är byggda för att tåla smällar då man ska kunna tappa dem utan att ha glassplitter överallt osv, det är bara på film som flaskorna går sönder lätt och då är det för att det oftast är sockerglas eller stuntglas
Citera
2019-07-30, 19:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Att han är dömd är totalt irrelevant. Han blev fortfarande grovt misshandlad. Det är betydligt mer grovt våld och övervåld än att bara vara nödvärn.

Det var nödvärnsexcess vilket är lagligt.
Citera
2019-07-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Om man knappt ser något av en misshandel så skriver man inte sådär till sin väninna. Abby uppfattade såpass mycket att hennes vän och idol - tillika kärleksobjekt, antagligen - hade misshandlat någon annan och att han avslutat detta med glasflaskskärning. Om det hade varit så att hon först sett Rocky misshandla någon och sedan sett denne någon ta upp en flaska, slå sönder den och sedan skära sig själv (alternativt ge den till sin afghankompis och be honom utföra uppskärandet) så hade hennes text sett ut såhär, snarare:

Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Then it got all weird. The one rocky attacked grabbed an empty bottle on the street and smashed it
On himself!!!

Men det Abby skrev var:

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Var snäll och använd logik istället för önsketänkande här, okej?

Det är ingen som säger emot att aphanen förlorade en fight, men det var nödvärn.

Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Bara för att han upplevde det som hårt behöver det inte varit så hårt, det går inte att säga med säkerhet vad märkena i huvudet kommer av, har R.M slagit löst kan det vara det röda lite avlånga märket men ??? Jag vet inte, det är bara en teori.

aphanen har noll trovärdighet så du får komma fram med hårda fakta.
Citera
2019-07-30, 19:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Amerikanske advokater får väl inte ens verka i Sverige även om förövarna så ville?

Exakt, de saknar svensk licens, det är samma sak i USA eller annat valfritt land, du måste ha licensen för att få verka i ett land då licensen innebär att du kan lagarna
Citera
2019-07-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var nödvärnsexcess vilket är lagligt.
Nej det är inte nödvärn att sparka, slå och använda glasflaskor mot en man som ligger ner.
Citera
2019-07-30, 19:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det finns en sägen som passar in här, inte juridiskt men moraliskt. Ger man sig in i leken, får man leken tåla.

Han har sig själv att skylla och enbart sig själv.

Juridiskt är det en annan femma så klart. Blir intressant på torsdag, utfrågningen av "offret" då.
Citera
2019-07-30, 19:10
Medlem
Citat:

Hans domar + hans uppenbara lögner som vi hört gör att han har noll trovärdighet. Det krävs hårda fakta och det har inte åklagaren.
Citera
2019-07-30, 19:10
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:

Du fattar ju ingenting. Jafari hävdar att gång på gång att han är en bra kille. Är en yrkesbrottsling en bra kille, tycker du? Förstår du ironi, eller är du en sån där trist feminist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in