2019-07-30, 18:53
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han vill ha tillbaka "hans" hörlurar som han har stulit.

Och han tycker inte att han är en dålig kille?

Afghanen Jafari upprepar gång efter annan att han inte är en dålig kille. Hans beteende och brottsregister säger något helt annat.
Citera
2019-07-30, 18:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Kan bli skoj om vi gör en tidsstämpel nu.

Och sen tittar vi in i tråden om 10 år. -

Hipetihop var ju kul när man var barn - tills man upptäckte att de sjöng om att våldtaga och att döda - men bra rytmer.

Harlem i New York - var en slum i 100 år minst - med hårda gäng som mördade varandra - tills man införde en nolltolerans ca 1980 talet - man satte helt enkelt alla brottslingar i fängelse och behöll dem där- Det var en krigszon.

Ordet Harlem kommer från en by utanför Amsterdam -

Fängelset Sing Sing.

Det finns ju lite av en tidsstämpel för det som sker just nu i Sverige tack vare ASAP målet och det är att de på högerkanten blir vänsterpolitiska i sina toner
Citera
2019-07-30, 18:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Afghanen Jafari upprepar gång efter annan att han inte är en dålig kille. Hans beteende och brottsregister säger något helt annat.

Jag funderar på vilket sätt hans skrik "Im gonna fuck him up" kan tolkas som ett snällt försök att få tillbaka hörlurarna. Det är ju rena hot han skriker.
Citera
2019-07-30, 18:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det där med att ASAP skulle försökt hugga Jafari med en glasflaska i ansiktet vet jag faktiskt inte vart Samhällsnytt har fått det ifrån om dom inte tillmäter den knarkande knivbärande tjyvafghanen som nu sitter häktad ett mycket stort mått av trovärdighet, det gör dom ju iofs eftersom dom använder följande rubrik: Åtal mot Rocky: Rapstjärnan ska ha försökt hugga offret i ansikte med glasflaska - En mycket vinklad och osnygg rubrik i klass med Aftonbladet.

Är det inte Samhällsnytt som är gamla Avpixlat?

Samma blaska som påstod att man hade hittat vapengömmer osv på eller vid ett asylboende eller vad det var men aldrig dementerade det när det vart solklart att man aldrig hade hittat några vapengömmor?

Det ska finnas en helt egen tråd om det för de som är intresserade.

[Tillagt]

Jo det är Samhällsnytt som är gamla Avpixlat, så det är inte så konstigt att de kanske inte talar hela sanningen eller inte har full koll på historien osv.

För de som vill läsa tråden om vapengömman så är det bara att följa denna länk: https://www.flashback.org/t2643590p10
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-07-30 kl. 19:05.
Citera
2019-07-30, 18:58
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Förvånar mig inte, Rocky ser ut att hålla i flaskhalsen med ärmen på sin undertröja. Vad gäller kompisens tre flaskor så behövdes de nog aldrig utan kastades väl i någon soptunna.
Han har hållit den i tröjärmen, nåt borde ha fastnat kan man tycka.
F ö inget av det du anför har framkommit av diskussionerna här att döma, och då finns det folk här som läst FUPen och som följt rapporteringen från rättegången.
Citera
2019-07-30, 18:59
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Hur vet man att han har stulit hörlurarna?

Mustafa Jafari sa att han hade fått hörlurarna av en kompis. Det brukar låta så från brottslingar när de inte vill tala om att de stulit sakerna. Den enda som skulle ge en liten skäggig afghan hörlurar är väl i så fall någon batikhäxa han knullat med på boendet, fast då hade nog batikhäxan trätt fram och försvarat honom vid det här laget.
Citera
2019-07-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja man ska slå rätt hårt om den ska gå sönder när den slås i huvudet, kan alltså avfärdas på den orimligheten.
Du har läst min teori förut:
R.M tappar det och slår flaskan (oklart hur hårt) i huvudet på J. R.M släpper sen flaskan i marken och kastar J..
Flaskan går alltså inte sönder när den slås i huvudet på J utan när R.M släpper den för att med två händer kasta iväg J.
Jag har aldrig påstått att det är R.M som skurit J.
Jag har hela tiden sagt att vi inte vet vem som gjorde det.
Så:
Har båda de gröna flaskorna hittats?
Har R.Ms mobil hittats och kollats?
Varför säger Hercules saker som inte stämmer?
Citera
2019-07-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Du har läst min teori förut:
R.M tappar det och slår flaskan (oklart hur hårt) i huvudet på J. R.M släpper sen flaskan i marken och kastar J..
Flaskan går alltså inte sönder när den slås i huvudet på J utan när R.M släpper den för att med två händer kasta iväg J.
Jag har aldrig påstått att det är R.M som skurit J.

Har båda de gröna flaskorna hittats?
Har R.Ms mobil hittats och kollats?
Varför säger Hercules saker som inte stämmer?

Ett hårt slag i huvudet borde ge skador om han inte är superman
Citera
2019-07-30, 19:03
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hon nämde ju också att hon "literally couldn't watch" så hon skrev alltså om något hon inte egentligen sett mycket av. Det var nog ett ganska förvirrat sms har jag en känsla av, en massa antaganden vad "Harlem" gjort och inte gjort. Var är filmen då eftersom inte mycket kom fram under dagens rättegång? Det kan ju inte ha blivit mycket till filmande heller om man inte ens tittar på vad man filmar.

Om man knappt ser något av en misshandel så skriver man inte sådär till sin väninna. Abby uppfattade såpass mycket att hennes vän och idol - tillika kärleksobjekt, antagligen - hade misshandlat någon annan och att han avslutat detta med glasflaskskärning. Om det hade varit så att hon först sett Rocky misshandla någon och sedan sett denne någon ta upp en flaska, slå sönder den och sedan skära sig själv (alternativt ge den till sin afghankompis och be honom utföra uppskärandet) så hade hennes text sett ut såhär, snarare:

Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Then it got all weird. The one rocky attacked grabbed an empty bottle on the street and smashed it
On himself!!!

Men det Abby skrev var:

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Var snäll och använd logik istället för önsketänkande här, okej?
Citera
2019-07-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Att krossa en flaska mot ett huvud måste väl ändå vara att klassa som mordförsök?

Hade det skett så hade troligen inte teaterapan suttit i rätten idag.

Det SKULLE MÖJLIGEN KUNNA vara det. Men jag skulle säga: Snarare inte. För att Försök till mord skall vara möjligt så skall motparten haft uppsåt att döda OCH skadorna offret fått skall kunna vara dödliga. Så det krävs sas mer än att bara krossa flaska mot någons huvud.

En "vanligt krossad flaska" i huvudet på någon kvalar absolut in på Grov misshandel. Det är också det vanligaste!
Senast redigerad av Haaaaag 2019-07-30 kl. 19:11.
Citera
2019-07-30, 19:05
Medlem
President Trumps agerande i fallet ASAP Rocky är en trollning utförd i verkligheten istället för på nätet
https://www.svt.se/kultur/nipprighet-med-metod
Citera
2019-07-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ett hårt slag i huvudet borde ge skador om han inte är superman
Bara för att han upplevde det som hårt behöver det inte varit så hårt, det går inte att säga med säkerhet vad märkena i huvudet kommer av, har R.M slagit löst kan det vara det röda lite avlånga märket men ??? Jag vet inte, det är bara en teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in