2019-07-31, 11:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Vi kan nog glömma vinflaska då den har nästan dubbel höjd mot en ölflaska, och omkretsen hade nog gjort det svårt att langa upp som ett vapen ifall att...
/../

Nja, men storleken kan stämma med en halvflaska vitt vin (37,5 cl), sådana som inte är helt ovanliga i minibarer på hotell.

Typ något liknande en sådan här halvflaska vin:

http://forumbilder.se/I622O/screenshot-20190731-120643

Jämför storleken på flaskan med:

https://m.imgur.com/a/dxUB2BU
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-07-31 kl. 12:27.
Citera
2019-07-31, 11:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgy
Har aldrig hänt. V.g. referera till sidor i FUP om du vill stå fast vid detta påstående.

Missade du rättegången igår? Både Mayers och den andre vittnade om att när "livvakten" började blöda så kraftigt så insåg dom att målsäganden var beväpnad med kniv. Båda två, vid exakt samma tillfälle i tumultet.

Sen om du tror att livvakten ej kommer instämma i det också, ja då beklagar jag.
Citera
2019-07-31, 11:57
Medlem
Citat:
Jag väntar fortfarande på din redogörelse för hur alla möjliga varianter av sådana sår ser ut. Du påstår att du vet hur de INTE ser ut, ergo vet du hur de ser ut.

Och jag väntar fortfarande på att du ska förstå att det är den som hävdar skuld som har bevisbördan. Man kan inte vända sig till försvaret och be de bevisa hur saker gått till.

Nu är visserligen denna åklagare så inkompetent och försvaret så generösa att de ändå har lanserat en egen teori för det som låter rimlig. Kanske i kombination med att afghanerna har fixat några skärsår till med sina mattknivar, en del sår såg ju mycket raka, smala och fina ut, matchar mattkniv bättre än glasflaska.
Citera
2019-07-31, 11:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Nej det hände före, snuten lät dom hålla konserten .
Tack Blir bara ännu mer förbryllad. Kan inte setts som särskilt allvarligt då.
Citera
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Nu kommer jag ju inte titta på ett "populärvetenskapligt" program på en halvtimme för att dra några slutsatser om alla möjliga varianter på skador uppkomna medelst trubbigt / vasst våld med flaska. Men tack för tipset (shrug).
Jag anade att du skulle svara något i den stilen. Men grejen med Mythbusters är att de förklarar fysiken bakom på ett så enkelt sätt att till och med du borde kunna förstå åtminstone något.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Tog mig friheten att dela upp och klippa ned din post

Citat:
Godmorgon själv.
Undrar över dessa detaljer i cowboy-soppan som du skrev om..(quote ovan)
Video/bild där afghan drar fingrar genom håret på okänd kvinna: Var finns detta-vem av dom gjorde det ?

Den uppmärksamme kunde se det på den rörliga övervakningsfilmen som förevisades inifrån Max under gårdagen i tingsrätten. Expressen liverapporterade följande:
Johan Ronge - EXPRESSEN
En annan övervakningskamera på Max visar hur 19-åringens kompis ska fylla på vatten i en mugg. Han rör vid en kvinnas hår, som står framför honom, och hon tittar förvånat bakåt innan hon går iväg.
Detta citat refererades även i tråden i denna post

Det borde gå att återfinna i Expressens liverapportering här, men jag hittar det inte längre kanske har dom suddat i efterhand...

Citat:
Vilka SMS stred mot beslagsförbudet ?
Sms mellan Asap Rockys livvakt och hans anhöriga, som åklagaren velat använda som bevis i åtalet mot rapparen och hans två medarbetare, kommer att strykas – vilket försvagar åklagarens bevisning mot rapparen, skriver SvD.

Asap Rockys advokat menade att bevisningen kan strida mot beslagsförbudet, ett förbud mot att i vissa fall använda korrespondens mellan närstående som bevisning, eftersom det ses som integritetskänsligt.
Eftersom Omni (osnyggt) snor från SvD så snodde även jag rakt av från Omni: https://omni.se/sms-konversationer-s...talet/a/3Joebd

Återkommer (kanske) med kommentar till ditt övriga inspel.

/Provokatör
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Någonting måste han ju ha med, annars blir ju hela saken lite väl platt när han argumenterar för att afghanerna inte själva åsamkat skadorna med mattkniven.

Jo, ska bli spännande att se imorgon, speciellt efter att försvaret gick ut och babblade om sitt "ess i rockärmen" och kompisens kniv ju sedan en tid är beslagtagen.

(Veckodagar skrivs med gemen begynnelsebokstav.)

Denna kniv har kollats efter blod/DNA antar jag då? Tänker mig att det skulle kunna finnas målsägandens blod/DNA på den.
Citera
2019-07-31, 11:59
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Poängen med att afganens dåliga kvinnosyn kommer i dager är att det finns många i Sverige som vurmar för denna folkgrupp, och tycker att vi ska ha så stor invandring som möjligt av dem.

Detsamma kan inte direkt sägas om amerikanska gangsterrappare.

Jo fast nu anklagas afghanen för rätt oproportionerliga saker vilket jag invänder mot.
Båda gjorde definitivt fel och beter sig som lika illa kålsupare, först afghanerna sen amerikanerna.
I slutändan ingen större skada skedd förutom en trasig headset och lättare skärmärken
Citera
2019-07-31, 12:00
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Allt hände väl efter spelningen eller är jag helt mosig?

Du är mosig.
Spelningen var på tisdag med transport till polisen direkt efter.
Fajten på Apelbergsgatan var på Söndagen när dom kommit till stan, en diff på 2 dagar.
Däremot har ingen kunnat förklara varför det tog snuten 2 dar att plocka in Asap för i Fup:en står det klart redan efter c:a 40 min att man då visste att Asap var GM i ett misshandelsärenden....
Citera
2019-07-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Att presentera ny bevisning för högre instans som man som part redan kände till när målet behandlades i lägre instans, men undanhållit både rätten och motparten, är inte okej. Det ska mycket till för att få tillföra ny bevisning i högre instans, och har den varit känd men undanhållen tidigare så...

Helt rätt! Bra att du är med och styr upp här när folk slirar med sanningen.

Men skulle vilja säga att påståendet "Det skall mycket till för att få tillföra ny bevisning i högre instans" inte riktigt stämmer. Överlag är parterna absolut välkomna att göra detta, eftersom man har "fri bevisföring", "fri bevisprövning" och "fri bevisvärdering", att det skulle vara så svårt att få igenom håller jag inte riktigt med om (i övrigt håller jag med dig som sagt!)
Citera
2019-07-31, 12:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det kommer en amerikan säga oavsett, i de flesta amerikaners värld är deras land föregångare till allt, är det inte amerikanskt så är det sämre.

Ja, jänkarna är nästan lika chauvinistiska som vi svenskar. Vi spelar blyga, men inte så långt under ytan så är ju Sverige världens bästa land enligt oss.

På många sätt stämmer det, eller har åtminstone gjort det tidigare. Kommer ihåg på 80-talet när många saker i USA var värsta skräckexemplen. Och idag har vi hamnat på liknande nivå i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
[...] rättsystemet i Sverige är överlägset det amerikanska [...]

Som du säger tycker säkert amerikaner att deras system är bäst oavsett sanningen. Men Rocky-fallet har försämrat deras åsikt om det svenska systemet. Och jag tog tidigare upp flera saker i Sverige som de inte ens känner till, som kan sänka åsikten ännu mer.
Citera
2019-07-31, 12:04
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Menar du att Sverige har styrts av vänstern i över 300 år?
Den absoluta nödvärnsrätten, som även den var för begränsande, avskaffades av sossarna år 1965.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in